تداوم امدادگری پس از ازدواج
 

 

 خانواده بزرگ هلال‌احمر، زوج‌های‌امدادگر داوطلب کم ندارد. زوج‌های جوانی که نه تنها پیمان بسته‌اند تا پایان عمر شانه به شانه هم مشکلات ریز و درشت زندگی را کنار بزنند، بلکه زندگی مشترک شان  را با عهد و پیمان دیگری نیز آغاز کرده‌اند. همسرانی که عهد کرده‌اند در هنگام بروز حوادث و بحران‌ها، دردی از مردمان آسیب دیده دوا کنند.‌ هادی زحمتکش و نرجس تک خارانی یکی از همان زوج‌های جوان هستند که زندگی مشترک شان با‌این هدف خداپسندانه و بشر دوستانه آغاز شده است.
یک سال از ازدواج زوج هلال‌احمری بیرجندی می‌گذرد.‌هادی زحمتکش 6 سال است عضو جمعیت هلال‌احمر بیرجند است و همسرش هم پس از ازدواج و آشنایی با فعالیت‌های هلال‌احمر به صورت داوطلبانه با جمعیت همکاری می‌کند. زحمتکش می‌گوید: «6 سال پیش دوره‌های‌امدادگری مانند اسکان، جاده، آوار و... را گذراندم و حالا هم 4 سال است در مرکز کنترل عملیات EOC جمعیت هلال‌احمر بیرجند فعالیت می‌کنم. کار ما در مرکز کنترل عملیات حساسیت زیادی دارد. وقتی فرد حادثه دیده و یا خانواده افراد حادثه دیده تماس گرفته و درخواست کمک می‌کنند، باید اول از هر چیز به آنها آرامش بدهیم تا اطلاعات موقعیت و جزییات حادثه را به ما اطلاع دهند. بعد از آن باید نزدیک‌ترین تیم را در زمان طلایی نجات از موقعیت محل حادثه آگاه کنیم.» زحمتکش مکثی می‌کند و ادامه می‌دهد: «نتیجه عملیات و نجات جان افراد
حادثه دیده هم برای ما ارسال می‌شود. وقتی از حوادث و نتیجه خدمت رسانی‌امدادگران هلال‌احمر برای همسرم تعریف کردم، برای عضویت در جمعیت هلال‌احمر مشتاق شد. داوطلب شدن او با شروع زندگی مشترک‌مان همزمان شد.» نرجس تک خارانی هم می‌گوید: «وقتی همسرم جزییات عملیات‌های ‌امدادی را برایم تعریف کرد، تصمیم گرفتم من هم لباس هلال‌احمر را به تن کنم. علاقه زیادی به فعالیت در حوزه درمان دارم و دوره کمک‌های اولیه را هم گذرانده‌ام. به همراه همسرم به دوستان، بستگان و نزدیکان، مباحث کمک‌های اولیه را آموزش می‌دهیم. راستش را بخواهید در آغاز زندگی مشترک‌مان پیمان بستیم که در حد توان در هنگام حوادث و بحران‌ها کمک حال افراد آسیب دیده باشیم.»

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/136971/تداوم-امدادگری پس-از-ازدواج