نگاهی به بسته حمایتی دولت برای مقابله با آثار تحریم و تصمیمات احتمالی پیش رو
 
افزایش حقوق کارمندان و بازگشت کوپن
 

 

روز گذشته خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی‌بر «بازگشت به دوران کوپن». البته این خبر با بازتاب‌هایی منفی از سوی کاربران مواجه شد، اما گویا اصل ماجرا چیز دیگری بود. درواقع قرار نیست برگه‌هایی به شکل کوپن بین مردم توزیع شود، بلکه طرحی برای ساماندهی توزیع کالا بین اقشار مختلف جامعه برنامه‌ریزی شده است.
کوپن الکترونیک
انوشیروان محسنی‌بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همین رابطه روز گذشته گفت: «برای حمایت از خانوارهای ایرانی و تمامی دهک‌های درآمدی در این شرایط ویژه اقتصادی، تدابیری را پیش‌بینی کرده و برنامه‌های آنی را در دستور کار قرار داده‌ایم.» محسنی‌بندپی در گفت‌وگویی با خبرآنلاین تاکید کرده: «بررسی اعطای کوپن الکترونیکی به آحاد جامعه با هدف تامین کالاهای اساسی در دستور کار قرار دارد. این برنامه را برای هشت دهک یا تمامی افراد جامعه در دستور کار داریم.»
حمایت از کارگران بیکارشده
بندپی در پاسخ به سوالی درخصوص پیش‌بینی‌های صورت گرفته در زمینه ریزش اشتغال در ایران در ماه‌های آتی نیز گفته است:   «ما ستادی را تحت عنوان ستاد حمایت از بنگاه‌های مشکل‌دار ایجاد کردیم و ماهانه وضع بنگاه‌هایی که دارای مشکل و بحران هستند را رصد می‌کنیم... اما نکته اساسی و بسیار مهم این است که با فراگیر کردن طرح‌های حمایتی و با پوشش بیمه بیکاری تلاش می‌کنیم از کسانی که در معرض بیکاری قرار می‌گیرند، حمایت‌های لازم را به عمل بیاوریم تا از این دوره عبور کنیم.»
راه‌های برون‌رفت
محسنی‌بندپی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید کرده:   «قابل کتمان نیست نظام تدبیر اقتصادی کشور دچار مشکل جدی است. دشمنان ایران روی تصمیم نگرفتن و دیر تصمیم گرفتن حساب باز کرده‌ و بر مشغول‌شدن ما به مسیرهای انحرافی، فرعی امید بسته‌اند، بنابراین ائتلاف نخبگان علمی و سیاسی و همدلی، تدبیر و وحدت می‌تواند امکان عبور از این شرایط را فراهم کند.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/142389/افزایش-حقوق-کارمندان-و-بازگشت-کوپن