حال «مهدی» 4 روز پس از خودسوزی
 
برادر مهدی: برادرم هنوز بیهوش است و علاوه بر 45‌ درصد سوختگی بدنش، دستگاه‌های داخلی‌اش هم دچار سوختگی شده‌ است
 

شهروند| با گذشت 4 روز از حادثه خودسوزی مقابل ساختمان شهرداری تهران، هنوز دلایل این حادثه به درستی روشن نیست. هر چند مقامات شهرداری منطقه 2 تهران به نکاتی درباره تغییر کاربری و تقاضای افزایش متراژ مغازه از سوی مهدی و بروز برخی مشکلات حقوقی در روند انجام این درخواست اشاره کرده‌اند، اما تاکنون هیچ یک از مسئولان شهری به مبالغ دریافتی از مرد میانسال که به گفته برادر این مرد میانسال چیزی بالغ بر 500‌ میلیون تومان می‌شود، اشاره نکرده‌اند. از سوی دیگر حال مهدی که بلافاصله پس از این حادثه به بیمارستان سوانح سوختگی اعزام شد، چندان تعریفی ندارد. با وجود تلاش پزشکان برای نجات جان این مرد، او همچنان بیهوش است و دستگاه‌های داخلی او دچار سوختگی شده‌ است .
با این وجود، مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران قرار است به نمایندگی از سایر اعضای شورا به ملاقات این مرد برود. این عضو شورای شهر دراین‌باره به «شهروند» گفت: «قرار است به بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری بروم تا از نزدیک در جریان روند درمان و وضع جسمانی این فرد قرار بگیرم. البته شنیده‌ایم که حال او چندان رضایت‌بخش نیست و در این مدت هم هیچ تغییری در وضع او حاصل نشده است.» فراهانی همچنین درباره بررسی دلایل وقوع این حادثه‌ها و صحبت‌های مطرح شده دراین‌باره هم گفت: «صحبت‌هایی از هر دو طرف مطرح شده. خانواده و وکیل این مرد مطالبی را بیان کردند، شهرداری هم توضیحاتی را در این خصوص دارد، اما هنوز هیچ چیز برای ما مشخص نیست.»
سه‌شنبه صبح بود که حادثه‌ای تلخ در خیابان بهشت رخ داد. مردی حدودا 50 ساله خودش را در مقابل ساختمان شهرداری به آتش کشید. او قصد داشت که یکی از فرزندانش را هم با خود قربانی کند؛ اما اقدام به موقع شاهدان مانع از آسیب‌رسیدن به کودک شد اما مهدی بعد از ریختن بنزین روی بدنش خودش را به آتش کشید. البته مردم و کارکنان شهرداری بلافاصله با کپسول‌های آتش‌نشانی به کمک او رفتند و پس از خاموش‌کردن شعله‌های آتش او را با آمبولانس به مرکز سوانح سوختگی منتقل کردند. اما دقایقی بعد واکنش‌ها به این حادثه آغاز شد، شهردار تهران خواستار پیگیری وضع این شهروند میانسال و بررسی مشکلات او شد، اعضای شواری شهر هم در همان جلسه علنی با اشاره به بروز این حادثه بر لزوم بررسی دلایل آن تأکید کردند. همان روز شهردار منطقه 2 تهران هم درباره مشکل پرونده مهدی در شهرداری توضیحاتی به رسانه‌ها داد. به گفته رسول کشت‌پور، ملک مورد مناقشه یک خانه ویلایی دو طبقه است که مهدی مالک طبقه همکف این خانه بوده است.  او چند ‌سال قبل برای تغییر کاربری و ساخت دو مغازه تجاری در پارکینگ این خانه اقدام کرده بود و ظاهرا دو مالک دیگر این ساختمان هم با این تغییر کاربری موافق بودند، اما مثل اینکه با فوت یکی از مالکان وارث جدید با این تغییر کاربری مخالفت کرد  و همین مسأله هم باعث بروز مشکل در روند این پرونده شد؛ البته نه شهردار منطقه 2 تهران و نه هیچ مقام شهری درباره بیش از 500‌ میلیون تومان پول پرداخت‌شده از سوی این مرد به شهرداری صحبتی نکردند.
 وضع جسمانی مهدی هم چندان رضایت‌بخش نیست. برادر این مرد میانسال که روز حادثه در گفت‌وگو  با «شهروند» سوختگی برادرش را به گفته پزشکان بیش از 45‌ درصد اعلام کرد، حالا هم از تغییرنکردن وضع جسمانی مهدی و ادامه بیهوشی او به «شهروند» خبر می‌دهد. به گفته او الان 5 روز است که مهدی بیهوش روی تحت بیمارستان افتاده است. او حتی توان صحبت‌کردن هم ندارد، پزشکان به او و همسرش گفته‌اند که دستگاه‌های داخلی بدن به‌خصوص ریه‌های او هم دچار سوختگی شده و این مسأله نگران‌کننده است. این طور که برادر مهدی می‌گوید در حال حاضر برای مهدی هیچ کاری نمی‌شود کرد و صبر تنها اقدامی است که به گفته پزشکان شاید بتواند مهدی را دوباره به زندگی بازگرداند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/142391/حال-«مهدی»-4--روز-پس-از-خودسوزی