پای پسر متهم و عمه همسر و نوه او هم به پرونده وحید مظلومین باز شد
 
جزییات شبکه سازمان‌یافته سلطان سکه
 

 

مرتضی تورک، معاون دادستان تهران، در نخستین جلسه محاکمه وحید مظلومین معروف به سلطان سکه و باندش در شعبه دوم رسیدگی به پرونده‌های اخلالگران اقتصادی اخیر که به ریاست قاضی سیداحمد زرگر در دادگاه انقلاب برگزار شد، به  برخی جزییات این پرونده اشاره کرد . بر این اساس در ادامه مطالبی درباره وحید مظلومین، معروف به سلطان سکه را که از زبان سرپرست دادسرای جرایم پولی و بانکی نقل شده و از خلال جلسه انتخاب کرده‌ایم، می‌خوانید:
وحید مظلومین / فرزند حبیب الله / متولد 1341
سال 71 هم دستگیر شده بود
 او فردی است که سال‌ها در بازار ارز و سکه تهران فعالیت داشته و در سال 71 نیز که بازار سکه و ارز با التهاب مواجه شد به عنوان یکی از عوامل دخیل در این اخلال بازداشت می‌شود و مدتی نیز در بازداشت می‌ماند.
 وحید مظلومین بعد از آن مجددا در ایام نابسامانی بازار ارز در سال 90 و 91 و حوادث اقتصادی آن سال‌ها به عنوان یکی از ارکان و عوامل اخلال در نظام ارزی کشور بازداشت می‌شود و 7ماه در بازداشت می‌ماند و پرونده مهمی در آن سال برای او تشکیل می‌شود.
فرار از کشور در سال 91
 به حکایت پرونده‌ای که در آن زمان تشکیل شده بود، وحید مظلومین در تاریخ 21 مهر 1391 در حال خروج غیرقانونی و فرار از کشور در مرز مریوان توسط وزارت اطلاعات دستگیر و بازداشت و در همان روز خانمی به نام ندا بهرامی در فرودگاه دستگیر و بعد از تحقیقات مشخص می‌شود که ندا بهرامی، صرافی داشته و صرافی خود را در تهران در اختیار وحید مظلومین قرار داده بوده و مظلومین روزانه یک تا دو میلیون دلار به کشور وارد می‌کرده و می‌فروخته است.
زنی به نام ندا بهرامی
 در تحقیقات مشخص می‌شود که مظلومین یکی از اعضای باند روزچنگ‌ها بوده که به اتهام آنها رسیدگی شده و هم اکنون در زندان به سر می‌برند. گردش مالی 4 حساب مظلومین در آن سال بیش از یک هزار میلیارد تومان بوده و به ندا بهرامی نیز بابت این خوش خدمتی دو میلیارد تومان پرداخت می‌کند.
وساطت بانک مرکزی
 یکی از مدیران ارشد بانک مرکزی با وحید مظلومین ارتباط تنگاتنگ داشته و در همان زمان او را به عنوان رابط و عامل بانک مرکزی به دادگاه معرفی کرده است که این فرد بعد از بازنشستگی و دایر کردن صرافی خدمات شایانی را به باند و شبکه وحید مظلومین ارایه می‌کند و هم اکنون نیز تحت تعقیب قرار دارد.
 در پاییز و زمستان سال گذشته نیز که نوسانات قیمت ارز و سکه در بازار ایجاد شد بانک مرکزی در تاریخ 23 بهمن سال 96 اسامی اشخاصی را که در بازار ارز و سکه اخلال ایجاد می‌کردند ارایه کرد که در بین این اسامی نام وحید مظلومین و محمداسماعیل قاسمی به چشم می‌خورد.
 محمدرضا مظلومین (پسر وحید مظلومین) در تاریخ 25 بهمن 96 در حالی که مقادیر قابل توجهی حواله‌های غیرمجاز ارزی همراه داشت شناسایی و دستگیر می‌شود.
قاچاق عمده ارز
 متهم عضو یک شبکه سازمان یافته قاچاق ارز بوده و با راهنمایی و هدایت پدرش و فردی به نام شاهین سیمرغ اقدام به قاچاق عمده ارز می‌کرده است. در زمان افتتاح حساب برای فردی به نام شاهین سیمرغ شماره همراه محمدرضا مظلومین به بانک داده می‌شود و تمام تراکنش‌های شاهین سیمرغ به دست مظلومین می‌رسیده است.
 وحید مظلومین که رهبری این گروه را برعهده دارد همزمان در کنار فعالیت‌های غیرمجاز ارزی، به فعالیت در بازار سکه و طلا به عنوان پوشش مبادرت می‌کند و فعالیت‌های ارزی خود را با استفاده از حساب‌های بانکی اقوام و کارگران خود که به آنها اعتماد دارد انجام می‌دهد.
عمه همسر
 حساب بانکی اقدس مهرافزا عمه همسر خود را که زنی خانه‌دار و 70 ساله است در اختیار محمداسماعیل قاسمی قرار می‌دهد و محمدرضا مظلومین با استفاده از حساب‌های شاهین سیمرغ، نوه اقدس مهرافزا فعالیت می‌کند که تراکنش این حساب‌ها 82 هزار و 100 میلیارد ریال ثبت شده است.
پسر متهم گریخت
 وحید مظلومین که می‌دانست نیروهای اطلاعاتی به سراغ وی می‌آیند تمام اسناد و ادله جرم را تا جایی که می‌توانسته از بین ‌برده. در تاریخ 20 خرداد سال 97 محمدرضا مظلومین با وثیقه آزاد می‌شود و هرآن چه در بازجویی‌ها دستگیرش شده در اختیار پدرش قرار می‌دهد و هم اکنون نیز متواری است.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/142468/جزییات-شبکه-سازمان‌یافته سلطان-سکه