سروکله «همه می‌دانند» در سایت‌های دانلود غیرمجاز پیدا شد
 
قاچاقچیان در خدمت مخاطب ایرانی!
 

 

شهروند| اصغر فرهادی که از زمان ساخت فیلم «همه می‌دانند» در اسپانیا انگار از دور موفقیت خارج شده و تمام موفقیت‌های پیشین را دور از دسترس یافته؛ روز گذشته جدیدترین و مهمترین حاشیه فیلم جدیدش را تجربه کرد. این حاشیه که در پی لورفتن نسخه‌ای از فیلم «همه می‌دانند» در اینترنت کلید خورد، درست دوماه بعد از آن روزی رخ داد که اصغر فرهادی در استانبول روی استیج رفت و برای تماشاگران فیلمش از عدم امکان نمایش فیلمش در ایران گفت. او که آشکارا اشاره‌اش به طرز پوشش کاراکترهای زن فیلمش بود که نمایش «همه می‌دانند» را در ایران امکان‌ناپذیر می‌کرد، حالا با حاشیه جدیدی که گریبانگیر فیلمش شده، باید دید نظرش درباره تماشاگرانی که فیلم او را بدون پرداخت وجهی تماشا می‌کنند، چه خواهد بود.

ماجرا از آن‌جا آغاز شد که روز گذشته کاربرانی که به شماری از سایت‌های دانلود فیلم‌ها و سریال‌های روز سر زده بودند، با دیدن نام جدیدترین ساخته اصغر فرهادی در بین فیلم‌های عرضه‌شده شوکه شدند. این اتفاق که خیلی ناگهانی رخ داده، به این معناست که با امکان دانلود غیررسمی فیلم «همه می‌دانند» این فیلم به‌طور غیرمجاز در دسترس عموم قرار گرفته است.
درشرایطی که «همه می‌دانند» این روزها در کشورهای مختلف اروپایی- و حتی ژاپن و یکی دو کشور آسیای شرقی درحال اکران است، اتفاقی چنین از این‌رو که می‌تواند آسیب‌های فراوانی به روند اکران فیلم وارد آورد، اتفاق مهمی می‌تواند قلمداد شود. به هر روی لورفتن نسخه‌ای از فیلم می‌تواند در ریزش شمار تماشاگران فیلم موثر باشد، به‌خصوص اگر این اتفاق در مورد فیلمی از اصغر فرهادی رخ داده باشد که کنجکاوی فراوانی برای تماشای آن وجود دارد. نکته مهم دیگری که آسیب‌ها را بیشتر هم می‌کند، کیفیت نسخه لورفته فیلم است. این‌که فیلم «همه می‌دانند» در سایت‌های دانلود غیرمجاز جهانی با کیفیت بالا عرضه شده، بی‌شک باعث ریزشی قابل ملاحظه در شمار تماشاگرانی خواهد شد که به دلیل کنجکاوی و اشتیاق بیش از حد فرصت تماشای نسخه غیرقانونی را از دست نخواهند داد و این درنهایت می‌تواند به ضرر پخش‌کننده‌ای تمام شود که احتمالا فکر هرچیزی را می‌کرد، الا لورفتن نسخه‌های فیلمی که طبق اخبار رسیده مراقبت عجیبی از آن به عمل می‌آید.

درشرایطی که هنوز تهیه‌کنندگان فیلم در قبال لورفتن «همه می‌دانند» موضع‌گیری نکرده‌اند، خود فرهادی اما در صفحه اینستاگرامش از عدم رضایت تهیه‌کنندگان سخن به میان آورده و به عبارتی همه چیز را در فاز حق‌الناس انداخته است. اما پرسش اصلی این است که این فیلم بالاخره چگونه باید به دست تماشار ایرانی می رسید؟


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/148573/قاچاقچیان-در-خدمت-مخاطب-ایرانی!