تریبون
 

 

ایران در مسائل داخلی افغانستان دخالت نمی‌کند
 محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به این‌که «قبل از مذاکره با طالبان، با دولت افغانستان صحبت داشته‌ایم»، گفت: «ایران به هیچ‌وجه در مسائل داخلی افغانستان دخالت نمی‌کند.» واعظی ادامه داد: «کشورهای همسایه ایران با مشکلات عدیده ازجمله جنگ داخلی مواجه هستند، صلح و ثبات در منطقه برای ایران اهمیت زیادی دارد و ناامنی در افغانستان می‌تواند به ایران هم سرایت کند. من در هیچ گزارشی ندیده‌ام که دولت افغانستان از مذاکرات ایران و طالبان ناراضی باشد. پیش از آغاز مذاکرات با طالبان، با دولت افغانستان صحبت  داشته‌ایم. هدف ما از مذاکرات، تأمین صلح و امنیت در منطقه و ایجاد زمینه برای آغاز مذاکرات افغانی- افغانی است. ما به هیچ‌وجه در مسائل داخلی افغانستان دخالتی نمی‌کنیم.»

نمی‌توانیم تغییر چندانی در بودجه ایجاد کنیم
 محمدرضا تابش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به بررسی لایحه بودجه‌ سال ۹۸ کل کشور در قوه‌مقننه گفت: «با توجه به مسائل و مشکلاتی که در کشور وجود دارد، نمایندگان مجلس باید از نگاه منطقه‌ای و استانی به بودجه پرهیز کنند.» تابش با تأکید بر این‌که نگاه نمایندگان به بودجه باید حفظ و ارتقای منافع ملی باشد، گفت: «مجلس نمی‌تواند تغییر چندانی در بودجه ۹۸ ایجاد کند. با توجه به وضع اضطراری و خاصی که کشور با آن روبه‌رو است و تشدید تحریم‌ها باید نگاه نمایندگان به بودجه ‌سال ۹۸ معطوف به حفظ و ارتقای منافع ملی باشد تا بتوان از این وضع عبور کرد.»

تردد اتوبوس‌های دانشگاه کنترل می‌شود
 بهروز طهماسب کاظمی مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد گفت: «تیم نظارت فنی روزانه تردد اتوبوس‌های واحد علوم و تحقیقات را کنترل می‌کند.» بهروز طهماسب کاظمی ادامه داد:   «راه‌اندازی سامانه ارتباطی درخصوص شکایات و پیگیری مطالبات دانشجویان در سازمان مرکزی دانشگاه در دستور کار قرار دارد که شامل خانواده بزرگ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/151780/تریبون