دو ماجرا دیروز وزارت ارتباطات را باز هم سر زبان‌ها انداخت
 
ضرب‌الاجل وزیر و پشت پرده شکایت مردم
 

 

حالا دیگر برای خیلی از مردم عادی شده که درباره موضوعی مرتبط با وزارت ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی شکایت کنند و به فاصله کمی از این ماجرا وزیر جوان وارد گود شود با هشتگ «گزارش به مردم» و خبر از نتیجه پیگیری‌هایش بدهد. این‌بار هم بعد از گذشت مدت کمی از پیگیری دستکاری رأی مردم در جشنواره جام جم و در حالی که هنوز حاشیه‌های آن اتفاق ادامه دارد، محمدجواد آذری جهرمی به شکایت‌های کاربران اپراتورهای تلفن همراه از حذف بسته‌های اینترنتی‌شان و جایگزین‌شدن آنها با بسته‌های گران‌تر رسیدگی کرد. داستان از جایی شروع شد که چند نفر از این کاربران در شبکه‌های اجتماعی خبر از دریافت پیامکی دادند که در آن اپراتورها اعلام کرده بودند که چون ارایه بسته‌های بلندمدت اینترنت از سال آینده متوقف می‌شود، بسته خریداری‌شده از جانب آنها با یک بسته کوتاه‌مدت جایگزین شده است. حساب کتاب این کاربران نشان می‌داد که استفاده از این بسته کوتاه‌مدت برای آنها گران‌تر تمام می‌شود. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد وزیر ارتباطات نسبت به این شکایت‌ها بی‌تفاوت نماند و شنبه شب در حساب توییتری‌اش نوشت: «گزارشی مبنی بر حذف بسته‌های بلندمدت از سبد خدمات اپراتورهای تلفن همراه دریافت کردم. بررسی‌ها حاکی از صحت گزارش بود. امشب دستور داده شد که ظرف 48 ساعت این بسته‌ها بازگردانده شوند. اپراتورها بهتر است به جای افزایش تعرفه همچنان سیاست مدیریت هزینه‌های مازاد را پیگیری کنند.» در پایان این توییت هم از هشتگ «گزارش به مردم» استفاده شده بود.
یکی دیگر از خبرهایی که باعث شد اسم وزیر ارتباطات در گفت‌وگوهای خیلی از کاربران شبکه‌های اجتماعی و حتی خبرهای رسانه‌های رسمی آورده شود، انتشار تصویری از یک فرم شکایت‌نامه بود که گفته می‌شد در بین اهالی شیراز در حال انتشار است.
 در این فرم که مردم فقط باید اسم و مشخصات خودشان را در آن وارد می‌کردند و بعد امضایی هم ضمیمه‌اش می شد،‌ عناوین مختلفی برای شکایت از وزیر ارتباطات آمده بود. انتشار این عکس باعث شد که بیننده‌ها بفهمند ماجرای شکایت 2000 نفر از مردم اهواز از وزیر ارتباطات به چه شکل اتفاق افتاد. هنوز خبری نیست درباره اینکه چه کسانی یا گروهی پشت چنین کاری هستند اما گمانه‌زنی‌هایی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/157006/ضرب‌الاجل-وزیر-و-پشت-پرده--شکایت-مردم