گزارش تصویری
 

 

  دانش‌آموز پلدختری کتاب گل‌آلود و به‌جامانده‌اش از سیل را به وزیر آموزش و پرورش تقدیم کرد. این دانش‌آموز لرستانی از وزیر خواست که کتاب به‌جامانده از سیل اخیر را در دفتر کار خود قرار دهد تا هر وقت آن را دید به یاد دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده، برای بازسازی مدارس تخریبی اقدام کند. (کانال سه‌نقطه)

  سید‌هادی رضوی، سرمایه‌گذار فصل سريال شهرزاد و داماد شریعتمداری، وزیر رفاه در روستای محاصره‌شده در آب چبسه کوچک، جاده اندیمشک. (کانال عصر خبر)

  در پی تلاقی رودخانه‌های کرخه و دز و پیشروی آن به غرب کلانشهر اهواز در استان خوزستان، برخی از مناطق مسکونی در محلات «عین‌دو» و «گلبهار» زیر آب رفت. (فارس)

  مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست سیستان و بلوچستان از مشاهده قدیمی‌ترین گونه جانوری در حال انقراض در تالاب‌ هامون خبر داد. ماجرا از این قرار است که بعد از نزدیک به دو دهه خشکسالی در منطقه سیستان و آبگیری بخش‌هایی از تالاب‌ هامون، شاهد احیای گونه‌های جانوری و گیاهی تالابی هستیم. یکی از این گونه‌های جانوری سخت‌پوستی آبزی با نام علمی (Triops Cancriformis) است که در دنیا به نام «فسیل زنده» نام‌گذاری شده و جزو گونه‌های در معرض انقراض ایالات متحده و اروپا رده‌بندی شده است. حیات این گونه را از 200 تا 300 میلیون‌ سال روی کره زمین تخمین زده‌اند. اندازه این گونه معمولا تا ۶ سانتیمتر است و در شرایط طبیعی تا ۱۱ سانتیمتر هم گزارش شده است. (مهر)

 

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/158943/گزارش-تصویری