خبری که سازمان لیگ آن را اعلام نمی‌کند
 
شروع لیگ برتر 29 مرداد
 

 

قرعه‌کشی لیگ برتر در شرایطی شب گذشته برگزار شد که مدیران سازمان لیگ هنوز تاریخ دقیق شروع مسابقات را اعلام نکرده‌اند. ‏حرف آنها البته همان چیزی است که در هفته‌های اخیر بارها و بارها مطرح کرده‌اند؛ تا زمانی که شرایط حداقل 6 ورزشگاه استاندارد ‏نشود آنها تاریخ شروع لیگ را از باشگاه‌ها پنهان خواهند کرد. البته با این‌که سختگیری‌ها ادامه دارد و مدیران تلاش می‌کنند که دیگر ‏سختگیری در این زمینه نداشته باشند،‌ اما آنها برنامه‌ریزی کامل برای شروع مسابقات را هم انجام داده‌اند و اگر اتفاق حیرت انگیزی ‏رخ ندهد‌، لیگ برتر در تاریخ 28 یا 29 مرداد ماه رسما آغاز خواهد شد‎.

نشست مهم هیأت رئیسه فدراسیون با وزیر ورزش

دو روز قبل اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش جلسه مهمی را برگزار کرده‌اند. در این نشست ضمن ارایه آخرین تلاش‌ها برای آماده شدن ورزشگاه‌ها، درباره مسائل مهم روز فوتبال کشور بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و گفته می‌شود که مسئولان ‏ورزش مخالفت خود را با تأخیر بیش از اندازه در شروع لیگ به اطلاع مدیران فوتبالی رسانده‌اند.  با این وجود وزیر ورزش درباره این ‏نشست در مصاحبه  خود گفته است:  «اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال دفتر من آمدند و جلسه خوبی داشتیم. با همه فدراسیون‏ها در ارتباطیم و فکر می‌کنم از همه ظرفیت‌ها برای کسب نتایج خوب بهره می‌بریم. در این جلسه درباره لیگ، آماده‌سازی استادیوم‌ها، نصب سیستم‎ VAR، حل ناهماهنگی‌ها که در برخی بازی‌ها وجود داشت صحبت کردیم. درباره آماده‌سازی تیم‌ملی فوتبال و ‏رقابت‌هایی که تیم‌ملی در پیش دارد و موارد مربوط به داوری، فوتسال و فوتبال بانوان نیز هم بحث شد.» در این جلسه حتی مشورت‏های لازم برای میزبانی از تماشاگران زن در نخستین بازی تیم‌ملی در مقدماتی جام‌جهانی هم انجام شده و قرار است فدراسیون با ‏هماهنگی وزارت ورزش مقدمات این اتفاق مهم را فراهم کند‎.

استادیوم‌هایی که مشکل دریافت مجوز ندارند

در شرایط کنونی خبر می‌رسد که به‌زودی صلاحیت ورزشگاه‌های آزادی تهران، امام رضا(ع) مشهد،  فولاد شهر، نقش جهان، یادگار ‏امام(ره) تبریز، شهدای شهر قدس و تختی آبادان به صورت رسمی تأیید خواهد شد. در اکثر این ورزشگاه‌ها استانداردهای مورد نظر ‏رعایت شده و تنها مشکل باقی مانده نصب گیت‌های ورودی است که مسئولان هر ورزشگاه و استان قول انجام شدن آن را داده‌اند. به ‏این ترتیب با مجوز گرفتن این ورزشگاه‌ها رسما تاریخ شروع مسابقات
از سوی سازمان لیگ در آینده‌ای نزدیک به صورت رسمی اعلام ‏خواهد شد‎.
 

شرایط نامعلوم این 5 ورزشگاه!‏

ورزشگاه امام (ع) سیرجان، شهید وطنی قائمشهر،  تختی جم و شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان، شهید بهشتی بوشهر 5‏مجموعه‌ای بودند که نگرانی‌های زیادی درباره شرایط آنها وجود داشت. در قائمشهر که با تلاش شبانه‌روزی پیشرفت کار عالی بود، ‏در حال حاضر فقط مانده نصب گیت‌های ورودی و شفاف‌سازی درباره سیستم بلیت فروشی. ورزشگاه امام علی(ع) سیرجان که اخیرا ‏بخشی از سکوهای آن هم ریزش داشت، اصلا شرایط خوبی ندارد و خیلی بعید است که به شروع لیگ برسد. به این ترتیب بازی‌های گل ‏گوهر در شهر کرمان و بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد. درباره شرایط پیشرفت ورزشگاه شهید محمدی مسجد سلیمان هم ‏نگرانی‌ها زیاد است و شفاف‌سازی درستی انجام نشده است. درباره وضع ورزشگاه تختی جم اما مدیرکل ورزش و جوانان این ‏شهرستان روز گذشته به صورت رسمی اعلام کرد که این استادیوم تا 20 روز آینده آماده میزبانی از لیگ می‌شود. در این ورزشگاه ‏هنوز صندلی‌ها به صورت کامل نصب و شماره‌گذاری نشده و سیستم بلیت فروشی الکترونیکی هم راه‌اندازی نشده است. با این حال اگر ‏پارس در هفته اول میزبان باشد،  قطعا مسابقه هفته اولش با این شرایط در جم برگزار نخواهد شد. گفته می‌شود ورزشگاه شهید ‏بهشتی بوشهر هم تا دو هفته آینده آماده میزبانی از لیگ می‌شود‎.

عقب‌نشینی داورزنی!‏

هفته گذشته محمدرضا داورزنی، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در مصاحبه‌ای گفته بود به جز دو ورزشگاه،‌ در بقیه شهرها ‏استادیوم تیم‌های لیگ برتری آماده میزبانی از مسابقات شده‌اند و لیگ هم از تاریخ بیستم تا بیست‌وسوم مرداد شروع خواهد شد. البته ‏یک روز بعد از این صحبت‌ها سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات تأکید کرد هیچ باشگاهی آمادگی ورزشگاه خود را به سازمان لیگ به ‏صورت کتبی اعلام نکرده و به همین ترتیب تاریخی برای شروع لیگ اعلام نخواهد شد. دیروز هم داورزنی در مصاحبه‌ای جدید حرف‌های قبلی خود که در سایت وزارت ورزش منتشر شده بود را تکذیب کرد و تأکید داشت که هیچ وقت نگفته لیگ بیست‌وسوم مرداد ‏شروع خواهد شد و سازمان لیگ زمان برگزاری مسابقات را که احتمالا در روزهای پایانی مرداد خواهد بود، اعلام می‌کند.

لیگ 28 یا 29 مرداد شروع می‌شود

‎ ‎مهمترین سوال این است که لیگ برتر به صورت دقیق در چه تاریخی آغاز خواهد شد. مسئولان تأکید دارند جلوی میزبانی ‏باشگاه‌هایی که در استادیوم‌های آنها سه شرط اصلی راه‌اندازی و استقرار سیسستم بلیت الکترونیک به همراه نصب گیت‌های ورودی و ‏شماره دار شدن صندلی‌ها، تجهیز ورزشگاه به سیستم اتاق کنترل و دوربین‌های مدار بسته از مبادی ورودی تا سکوها و درنهایت جدا‏سازی و تفکیک فضاهای بیرونی تا سکوها و مسیرهای تردد تماشاگران میهمان، میزبان و عوامل اجرایی نشود می‌گیرند.
با این وجود طبق وعده‌ای که حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ چند وقت قبل داده بود،‌ لیگ دو هفته بعد از قرعه‌کشی آغاز خواهد ‏شد و مدیران سازمان لیگ طبق گفته منابع موثق خبری تاریخ‌ 28 یا 29 مرداد را برای شروع لیگ برتر در نظر گرفته‌اند‎.‎


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/169096/شروع-لیگ-برتر 29-مرداد