گزارش کوتاه
 

 

عراق همه بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر را آزاد کرد
شورای عالی دستگاه قضائی عراق دیروز از آزادی تمام معترضانی که در جریان تظاهرات مسالمت‌آمیز بازداشت شده بودند، ‏خبر داد. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالستار بیرقدار، ناظر رسانه‌ای شورای‌عالی دستگاه قضائی عراق گفت: «به ‏موجب آخرین بیانیه‌های صادر شده از سوی دادگاه‌ها که به دست شورای دستگاه قضائی رسیده تمام معترضانی که در جریان ‏تظاهرات مسالمت‌آمیز بازداشت شده بودند، آزاد شدند. این اقدام به این دلیل صورت گرفته که براساس قانون اساسی تظاهرات ‏حق تضمین شده مردم است.‏» او تعداد معترضانی را که آزاد شده‌اند اعلام نکرد و درباره سرنوشت معترضانی که به دلیل اقدامات خشونت‌آمیز بازداشت ‏شده‌اند چیزی نگفت. دوشنبه دستگاه قضائی عراق از تصمیم خود برای آزادی تمام معترضان به دلیل درخواست مصطفی ‏الکاظمی، نخست‌وزیر عراق خبر داد.


پس از عراق و عربستان  ‏ اردن هم منع آمدوشد در عید فطر اعلام کرد
[ایسنا] دولت اردن اعلام کرد که تردد در نخستین روز تعطیلات عید سعید فطر با وسایل نقلیه ممنوع خواهد بود و مردم تنها به ‏صورت پیاده بین ساعت‌های 8 صبح تا ۱۹ عصر می‌توانند تردد داشته باشند‎.‎ امجد العضایله، وزیر اطلاع‌رسانی اردن گفت، در روز اول تعطیلات عید فطر به کسی اجازه خروج با وسیله نقلیه داده ‏نمی‌شود و تنها کادر پزشکی بخش‌های دولتی و خصوصی، تیم‌های بررسی اپیدمیولوژیک(همه‌گیر شناسی) و تعداد ‏محدودی از نیروهای برخی موسسات حیاتی اجازه تردد خواهند داشت‎. او گفت، روزهای جمعه نیز طبق قانون اعلام شده تا ‏اطلاع ثانوی مقررات منع آمد و شد اجرایی خواهد شد‎. همچنین العضایله گفت، دولت مقرر کرده حقوق بخش دولتی را اواسط ‏هفته آتی پرداخت کند و نیروهای این بخش از روز بیست‌وششم می سر کار خود حاضر شوند‎.‎‏


با افزایش تلفات کرونا در آمریکا محبوبیت ترامپ کاهش یافت
نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد، بیشتر آمریکایی‌ها طی یک ماه گذشته منتقد عملکرد دونالد ترامپ شده‌اند و این ‏رویکرد از افزایش تلفات ناشی از پاندمی کرونا نشأت می‌گیرد و او اکنون با 8‌درصد اختلاف بعد از جو بایدن دموکرات ‏قرار دارد‎.‎ نظرسنجی خبرگزاری رویترز - ایپسوس که دوشنبه و سه‌شنبه انجام شد، نشان می‌هد ۴۱‌درصد از آمریکایی‌ها عملکرد ‏ریاست جمهوری ترامپ را که نسبت به نظرسنجی مشابه در اواسط آوریل 4‌درصد کاهش نشان می‌دهد، تأیید می‌کنند. با ‏این حال ۵۶‌درصد از عملکرد ترامپ راضی نیستند و این عدم محبوبیت از نظرسنجی پیشین هم 5‌درصد افزایش نشان ‏می‌دهد‎. این نتایج همچنین نشان می‌دهد، ۴۶‌درصد از رأی‌دهندگان ثبت‌نام شده قصد دارند از جو بایدن در انتخابات نوامبر ‏حمایت کنند. ۳۸‌درصد هم به ترامپ رأی می‌دهند. این در حالی است که در نظرسنجی پیشین رویترز-ایپسوس، پیشتازی بایدن ‏تنها 2‌درصد بود‎. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها هر روز بیشتر منتقد شیوه مدیریت کرونایی دونالد ترامپ می‌شوند. براساس ‏این نظرسنجی، شمار افرادی که از عملکرد ترامپ در این پاندمی ناراضی هستند، از شمار افرادی که او را تأیید می‌کنند (۱۳ ‏درصد) بیشتر شدند و این بالاترین میزان نارضایتی خالص از زمان آغاز این نظرسنجی‌ها و طرح این پرسش در ماه مارس ‏محسوب می‌شود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/184399/گزارش-کوتاه