عـــدد خــبــــر
 

 

30٪ کاهش ترانزیت کشور در‌سال گذشته
[ایرنا]  مدیرکل تجاری‌سازی و تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی، تضعیف ترانزیت و مرتبط دانستن آن با موضوع قاچاق را ‏مغایر با اهداف نظام دانست و از کاهش ۳۰‌درصدی ترانزیت در‌سال گذشته خبر داد‎. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «امین ترفع» آماری درباره میزان ترانزیت کالا در دو‌سال گذشته ارایه کرد و ‏گفت: «سال ۹۷ حدود ۱۰.۴‌میلیون تن ترانزیت در کشور انجام شد که این میزان در‌سال ۹۸ به ۷.۶ درصد کاهش یافته است‎.» او ‏تصریح کرد: «براساس این آمار کاهش ۳۰‌درصدی در ترانزیت کالا داشته‌ایم، بنابراین نیازمند اراده‌ای جدی در سطح ملی برای ‏جبران و تقویت مزیت‌های رقابتی ترانزیتی هستیم و ۲۴دستگاهی که در این حوزه تأثیرگذارند باید این آمار را به‌عنوان هشدار ‏در نظر بگیرند تا مزیت کشور در حوزه ترانزیت کمرنگ نشود.»

40 میلیون تومان آورده نقدی متقاضیان مسکن ملی بوده است
سرپرست بانک عامل بخش مسکن اعلام کرد: «روند پرداخت تسهیلات ساخت مسکن اقدام ملی به این صورت تعریف شده است که ‏ابتدا با ثبت‌نام متقاضیان و تشخیص واجد شرایط بودن آنها، وزارت راه و شهرسازی نسبت به افتتاح حساب اقدام می‌کند و آورده اولیه (نقدی) توسط آنها واریز می‌شود‎.»نادر قاسمی افزود: «بر این اساس، تاکنون برای ۱۱‌هزار نفر متقاضی واجد شرایط، افتتاح حساب صورت گرفته و مبالغی با ‏میانگین ۳۰ تا ۴۰‌میلیون تومان به‌عنوان آورده نقدی پرداخت شده است. از طرفی، سازنده یا پیمانکار پروژه‌های طرح اقدام ملی ‏مسکن برای دریافت قسط اول تسهیلات ساخت باید ۲۰‌درصد از پیشرفت فیزیکی پروژه را طی کرده باشند یا معادل هزینه انجام ‏آن، آورده نقدی ارایه کنند‎.»

51٪ افزایش تولید در جهش دوم پتروشیمی
[ایرنا]  افتتاح ۱۷ طرح پتروشیمی در امسال و ابتدای سال آینده، قرار است تولید ایران در این صنعت را به ۱۰۰ میلیون تن در سال برساند. طرح‌هایی که اولین مورد آن هفته گذشته به بهره‌برداری رسید تا سرآغاز جشنواره افتتاح‌هایی باشد که سهم ایران در بازار پتروشیمی را افزایش می‌دهد. جهشی که ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی را ۵۱ درصد افزایش خواهد داد و درآمد را نیز ۶۶ درصد بالا می‌برد. افزایش درآمد صنعت پتروشیمی با جهش دوم پتروشیمی به ۲۵ میلیارد دلار در حالی محقق می‌شود که مجموع درآمد این صنعت در سال ۹۲ و در آغاز دولت تدبیر و امید، ۱۲ میلیارد دلار بود.

 

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/186424/عـــدد-خــبــــر