خبر سیاسی
 

 

اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از تأسیسات هسته‌ای نطنز بازدید می‌کنند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:   «قرار است تعدادی از اعضای این کمیسیون از تأسیسات هسته‌ای نطنز بازدید کنند.» ابوالفضل عمومی روز گذشته، چهارشنبه، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قرار است این بازدید روز دوشنبه سی‌ام تیر انجام شود، گفت: «تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به برخی از مراکز هسته‌ای کشور ازجمله سایت نطنز خواهند رفت.» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: «نمایندگان ضمن بازدید از روند فعالیت‌های هسته‌ای کشور به موضوع حادثه نطنز هم توجه خواهند داشت.» به گزارش ایرنا مجتمع هسته‌ای شهید احمدی روشن در نطنز بامداد پنجشنبه،‌ دوازدهم تیرماه، دچار حادثه شد. بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، در این‌باره گفته‌بود که این حادثه در یکی از سوله‌ها که در فضای باز و فاقد مواد هسته‌ای بود، رخ داد، همچنین این سایت غیرفعال و عاری از مواد رادیواکتیو  و نیروی انسانی بوده ولی خسارت‌هایی در بر داشته است.
        
ابوالقاسم سرحدی‌زاده درگذشت
ابوالقاسم سرحدی‌زاده، وزیر پیشین کار و امور اجتماعی و از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، سه شنبه شب بر اثر ایست قلبی در هفتادوپنج سالگی درگذشت. صابر سرحدی‌زاده صبح چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با تأیید خبر درگذشت پدرش گفت:   «او پس از تحمل دوره‌ای بیماری شب گذشته بر اثر ایست قلبی در بیمارستان لواسانی تهران دارفانی را وداع گفت.» شادروان سرحدی‌زاده، دبیرکل و بنیان‌گذار حزب اسلامی کار  و از مبارزان علیه دستگاه ستم‌شاهی، در نیمه اول دهه ۱۳۴۰ خورشیدی به دلیل فعالیت در حزب ملل اسلامی بازداشت و روانه زندان شد. او در ادوار سوم، پنجم و ششم نمایندگی مردم تهران را در مجلس شورای اسلامی بر عهده داشت و در دولت نخست‌وزیر دوران جنگ، وزیر کار و امور اجتماعی بود. سرحدی‌زاده همچنین سمت‌هایی چون عضویت در شورای سرپرستی و قائم‌مقامی بنیاد مستضعفان و ریاست شورای سرپرستی زندان‌ها را نیز بر عهده داشت.
        

واعظ آشتیانی: تنوع نامزدهای اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری زیاد است
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: «برخلاف آنچه برخی اصلاح‌طلبان بیان می‌کنند که در انتخابات حضور نخواهند داشت، من اعتقاد دارم که اصلاح‌طلبان حضور جدی خواهند داشت. البته من معتقدم حضور این جریان سیاسی در انتخابات و عرصه سیاسی خوب است. ما نمی‌خواهیم انتخابات تک‌قطبی باشد.» امیررضا واعظ آشتیانی، سیاستمدار اصولگرا و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص نحوه حضور جریان اصولگرا در انتخابات ریاست‌جمهوری ‌سال آینده گفت: «پیش‌بینی من این است که تنوع کاندیدا در جریان اصولگرایی زیاد خواهد بود، منتها مهم این است که کدام یک از آنها بتواند اقبال عمومی را به خود جلب کند.»او ادامه داد: «همچنین در این زمینه نکته‌ای وجود دارد و آن این است که جامعه در گام دوم انقلاب به سمت نیروهای جدید، انقلابی، کارآمد، شجاع و عملگرا می‌رود؛ یعنی ما نیاز داریم که نیروهایی با این شاخصه‌هایی که عرض کردم، داشته باشیم؛ افرادی که به ارزش‌ها و منافع نظام و انقلاب پایبند باشند و در مواقع ضروری در عرصه‌های سیاست داخلی، سیاست خارجی و اقتصادی شجاعانه موضع‌گیری و حتی عمل کنند.»عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در ادامه در خصوص حضوریافتن یا نیافتن اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی اظهار داشت: «برخلاف آنچه برخی اصلاح‌طلبان بیان می‌کنند که در انتخابات حضور نخواهند داشت، من اعتقاد دارم که اصلاح‌طلبان حضوری جدی خواهند داشت. البته معتقدم حضور این جریان سیاسی در انتخابات و عرصه سیاسی خوب است. ما نمی‌خواهیم انتخابات تک‌قطبی باشد.» او ادامه داد: «انتخابات باید فضایی فراهم کند که نیروهایی که قابلیت رأی‌آوری دارند از هر دو جناح ورود کنند و تصمیم با مردم است، اما نکته مهم و قابل توجه در انتخابات این است که شعارها باید به گونه‌ای مطرح شود که در عمل هم شدنی و تحقق‌پذیر باشد؛ نه اینکه به نحوی شعار و وعده داده شود و بعد از انتخابات عملکرد برعکس شعارها باشد.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/187428/خبر-سیاسی