از تالار چه خبر
 

 

   تأثیرگذاری مذاکرات هسته‌ای بر آیفکس| امیر‌ هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران از تأثیر مقطعی و گذرای مذاکرات هسته‌ای بر آیفکس (شاخص فرابورس) خبر داد و افزود: تحولات اقتصادی از قبیل نوسانات نرخ ارز، چرخه‌های تجاری و همچنین سیاست‌های پولی و فضای اثرگذاری آن و تحولات سیاسی مانند مذاکرات هسته‌ای از جمله ریسک‌های سیستماتیک بازار سرمایه محسوب می‌شوند که به‌عنوان عوامل محیطی حاکم، در روند بازار سهام تأثیر می‌گذارند. به گفته او تجربه نشان می‌دهد انتظارات فعالان اقتصادی در طول زمان با سازوکار عقلایی بازار تطبیق می‌یابد.
   5 اختراع جدید در فهرست عرضه بازار دارایی فکری| 5 اختراع جدید به فهرست عرضه «بازار دارایی فکری فرابورس»  ایران اضافه شد و تعداد اختراعات و طرح‌های صنعتی حاضر در این فهرست به 25 عدد رسید. بر این اساس، 4 اختراع به روش فروش قطعی و اختراع بعدی از طریق عرضه سهام شرکت سهامی خاص مبتنی بر دارایی فکری واگذار خواهد شد.
   بازگشت تعادل با افزایش دامنه نوسان| عباسیون، مدیر سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها گفت: حذف دامنه نوسان همواره مورد استقبال فعالان بازار سرمایه قرار گرفته و بارها از سوی کارشناسان و معامله‌گران بر لزوم حذف یا افزایش دامنه نوسان قیمتی سهام تأکید شده است. به گفته او باز شدن محدوده دامنه نوسان می‌تواند از تداوم روند منفی قیمت سهام تحت‌تأثیر جو روانی حاکم بر بورس جلوگیری به عمل آورد.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/21532/از-تالار-چه-خبر-