اقتصاد جهان
 

 

تحقیقات در بانکداری چینی دردسر   موسسات بین‌المللی: استعفای سریع رئیس «مینشنگ بانک» چین در بحبوحه تحقیقات درباره فساد، احتمالا لرزشی بر پیکره برخی از بزرگ‌ترین موسسات مالی جهان خواهد افکند. تحقیقات درباره فساد در دو بخش اقتصاد چین (نفت و ارتش) بسیار عمیق شده و اکنون به صنعت بانکداری رسیده است. این در حالی است که برخی تحلیلگران استعفای رئیس بانک را بي‌ارتباط با تحقیقات می‌دانند. (کوارتز)

اوج‌گیری بورس عربستان و دوبی: روز گذشته روند مثبت قیمت نفت به سودآوری بورس‌های عربستان و دوبی منجر شد. قیمت نفت برنت با 2.6‌ درصد کاهش به 51.59 دلار رسید که دلیل آن اعتصاب در پالایشگاه‌ها و فروش سهام از سوی خریداران بود. با افزایش 8‌ درصدی قیمت نفت در جمعه، شاخص بورس عربستان و دوبی به ترتیب 3.0 و 4.5‌ درصد رشد کرد. (رویترز)

کاهش ۸ دلاری قیمت طلا: قیمت طلا پس از ثبت بزرگ‌ترین رشد ماهانه ۳‌سال گذشته در جریان معاملات دیروز، ۸ دلار کاهش یافت و به ۱۲۷۵ دلار در هر اونس رسید. نتایج 2 مطالعه انجام شده، نشان داد که بخش کارخانه‌ای چین در ماه ژانویه، عملکرد مناسبی نداشته و بدین ترتیب پس از انتشار کاهش شدید تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه پایانی 2014، دوباره بر نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز اقتصاد جهانی افزود. (رویترز)

مذاکرات سران هند و آمریکا برای خرید نفت ایران: در جریان سفر اوباما به دهلی‌نو، مقامات هندی به وی تأکید کردند سیاست خارجی این کشور در قبال ایران و مسأله خرید نفت از ایران، مستقل از روابط این کشور با آمریکاست.. مقامات آمریکایی در این سفر، استقلال هند در زمینه ارتباط با کشورهای تحت تحریم ایران و روسیه برای تأمین نیازهای انرژی را به رسمیت شناخته و موضعی نرم‌تر و عملگرایانه‌تر در قبال دهلی‌نو اتخاذ کرده‌اند. دولت هند در اقدامی احتیاطی، در آستانه سفر باراک اوباما به این کشور «به‌صورت غیررسمی» از پالایشگاه‌هایی مانند مانگالور خواسته بود تا خرید نفت از ایران را کاهش دهند. (بیزنس لاین)


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/22241/اقتصاد-جهان