از تالار چه خبر
 

 

   مصوبات جدید کمیته ثبات بازار سرمایه در مورد صنعت پتروشیمی و پالایشی| کمیته بازار سرمایه در ادامه تصمیمات خود به‌منظور رفع ابهام از برخی صنایع کلیدی بورس، در مورد صنعت پالایش فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی تصمیماتی اتخاذ کرد. این کمیته پیشتر نیز در راستای رفع ابهام از صنعت پالایشی، تعیین مهلت 5ساله برای کیفی‌سازی پالایشگاه‌ها را تصویب کرده بود.

   تحقیق و تفحص از وزارت اقتصاد درباره سهام عدالت| نمایندگان مجلس شورای اسلامی با انجام تحقیق و تفحص از وزارت امور اقتصاد و دارایی در مورد نحوه واگذاری سهام عدالت به‌دلیل عدم شفاف‌سازی در واگذاری، توزیع و پرداخت این سهام موافقت کردند. در محورهای تحقیق و تفحص از بحث سهام عدالت، آمده است: عدم شفاف‌سازی در واگذاری، توزیع و پرداخت سهام و سود سهام عدالت که ازجمله طرح‌های وعده‌داده شده و مفید دولت‌های نهم و دهم بوده است.

   سهم ارزان شد| با آغاز روند نزولی بورس تهران از دی‌ماه گذشته و در نتیجه افت شدید قیمت‌ها و شاخص بورس، نسبت سود به بهره بازار نیز که تأثیر بسزایی در تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران دارد با کاهش قابل توجهی روبه‌رو شده است. بررسی روند یک‌ساله نسبت قیمت بر درآمد بورس تهران نشان می‌دهد که این نسبت مهم در یک‌سال گذشته به دلیل شرایط رکود حاکم بر بورس با کاهش 33‌درصدی مواجه شده و از 7.5 مرتبه در دی‌ماه 1392 به 5مرتبه در دی‌‌ماه امسال رسیده است.

  سنگ‌آهن را دریابید| علیرضا عسکری‌مارانی کارشناس بورس در رابطه با وضعیت سنگ آهن گفت: افزایش قیمت سنگ آهن تا 140 دلار سبب توجه دولت به این مسأله شد تا به بهانه‌ای برای دریافت عوارض از شرکت‌های سنگ آهنی بدل شود، این درحالی است که اکنون کاهش قیمت سنگ آهن به زیر 50 دلار در هر تن، فعالیت در این شرکت‌ها را با مشکل مواجه کرده است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/22247/از-تالار-چه-خبر-