از تالار چه خبر
 

 

   واگذاری سهام تهاتری با قیمت پایه بورس  |  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح دیروز (سه‌شنبه) خانه ملت و در جریان بررسی لایحه بودجه‌ سال 1394 کل‌کشور چند بند دیگر از این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند. به موجب مصوبه مجلس، واگذاری تهاتری باید با رعایت اصل 53 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (گردش خزانه) انجام شود و قیمت سهام تهاتر شده نباید از قیمت پایه بورس  یا پایه مزایده کمتر  باشد.

   راه‌اندازی سامانه برنامه‌ریزی تولید اقتصادی در صنعت نفت  | محمدباقر دخیلی‌هدف، مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز از راه‌اندازی نخستین سامانه برنامه‌ریزی تولید اقتصادی در صنعت نفت کشور توسط واحد مدیریت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات این شرکت خبر داد. او گفت: در زمان کنونی مدیران شرکت‌ها باید توانمندی پایش و پیش‌بینی تحولات محیطی موثر بر عملکرد شرکت خود، نظیر نوسان نرخ خوراک و فرآورده‌های تولیدی، نیاز بازار و موقعیت شرکت‌های رقیب را داشته باشند. در همین راستا برنامه‌ریزی صحیح جهت تولید مطمئن و پایدار با حداکثر سودآوری، امری حیاتی در بنگاه‌های اقتصادی است.

   مالیات به فروش شرکت‌های بورسی، بدترین نوع مالیات | محمود نوریان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، درخصوص نرخ بهره مالکانه گفت: یکی از بدترین انواع مالیاتی که از شرکت‌های بورسی گرفته می‌شود، مالیات بر فروش آنهاست. این عدد در‌ سال گذشته برای فروش شرکت‌های این صنعت 50‌درصد بود که در‌ سال 93 به 30‌درصد کاهش یافت و در حال حاضر نیز با 5‌درصد تعدیل برای ‌سال آینده 25‌درصد در نظر گرفته شده است. او اظهار امیدواری کرد که نرخ بهره مالکانه برای ‌سال آینده تعدیل بیشتری
پیدا کند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/23861/از-تالار-چه-خبر-