ادامه واکنش‌ها به حادثه حمله به آذر منصوری در دانشگاه یاسوج
 
سخنگوی وزارت کشور: با کسانی که خلاف قانون عمل کنند برخورد می‌کنیم
 

 

گروه سیاسی| با ادامه دامنه حملات نیروهای خودسر به سخنرانی‌های اصلاح‌طلبان در شهرهای مختلف برخی از فرمانداران و مسئولان دولتی روز گذشته از افزایش تمهیدات و ضرورت برخورد با قانون‌شکنان سخن گفته‌اند و ازجمله فرمانداری بویراحمد با تأکید بر قانونی بودن سخنرانی خانم منصوری تأکید کرده است که با عوامل قانون‌شکن برخورد می‌شود.  در این همین باره سیدشهاب‌الدین چاووشی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران به خبرگزاری ایلنا گفته است: دولت با تخلفاتی که به نقض حریم امنیت ملی و امنیت هیأت‌ها و گردشگران خارجی منجر شود، برخورد مقتضی را خواهد داشت. معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در مورد تأمین امنیت انتخابات در استان تهران خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای در ستاد انتخابات در وزارت کشور پیش‌بینی شده است در همین راستا در هر استانی متولی تأمین امنیت انتخابات کمیته امنیت است.
چاوشی همچنین در مورد برخی موارد ازجمله تجمعات غیر‌قانونی و توهین به مسئولان در مراسم مذهبی یادآور شد: توصیه‌های کلی استاندار در این مورد این بود که ما از ظرفیت‌های ملی که متعلق به آحاد ملت است، درست استفاده کنیم و برای تقویت علقه‌های ملی، سیاسی و مذهبی ملت، در مورد برخی رفتار‌ها که در حاشیه برخی مراسم‌هاي رسمی و ارزشی اتفاق می‌افتد و خیلی از دلسوزان نظام قبول ندارند، تلاش شده که مراسم و جلسات مربوط به مباحث ملی کشور مدیریت شود تا برخی جریان‌های سیاسی خاص نتوانند در آن مراسم‌ها نظرات خود را اعمال کنند. او همچنین گفته است: به تدریج به این سمت پیش می‌رویم که جلسات عمومی که متعلق به یک حزب و جناح خاص نیست درست مدیریت شود تا شاهد حواشی آن نباشیم.
به گفته آقای چاوشی آزادی اجتماعاتی که به صورت قانونی شکل گرفته باشد، در قانون تضمین شده است. دولت هم تکلیف دارد که امنیت تجمعات قانونی را برقرار کرده و از حواشی آن جلوگیری کند. تلاش بر این است که در سطح استان تهران هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم، دقت‌ها را بیشتر کنیم تا افرادی که در معرض کاندیداتوری هستند یا بحث‌هایی برای گفتن در انتخابات دارند با رعایت چارچوب‌های لازم بتوانند حضور پیدا کرده و رقابت کنند. لازمه رقابت برگزاری اجتماعات هم هست که باید امنیت آن برقرار شود. سخنگوی وزارت کشور نیز در واکنش به حادثه حمله به آذر منصوری در دانشگاه یاسوج روز گذشته گفته است: سیاست وزارت کشور حمایت از کلیه نشست‌های قانونی و دارای مجوز است و پسندیده نیست در جامعه اسلامی ما کسی بخواهد چنین اجتماعاتی را به هم بزند.
او همچنین گفته است: امروز قانون برابر شرع است و به هیچ بهانه‌ای پسندیده نیست که اجتماع دارای مجوز به هم بخورد؛ زیرا هرگونه نقض قانون نقض شرع محسوب می‌شود. فرمانداری استان بویر احمد نیز در واکنش به حوادث روز یکشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده است: نشست دانشجویی که نظم آن از سوی برخی مختل شد دارای مجوز قانونی بوده است و افراد خاطی مورد پیگرد قرار خواهند گرفت. در این بیانیه آمده است: در هنگام ورود سخنران به داخل سالن محل برگزاری در محوطه دانشگاه آزاد اسلامی، گروهی از معترضین (که به گفته شاهدان برخی افراد غیردانشجو نیز در بین آن‌ها حضور داشته‌اند) با سر دادن شعار و ایجاد جو التهاب مانع برگزاری سخنرانی شده که با مشاجرات و درگیری مختصری بین دانشجویان دعوت‌کننده و معترضین گردید که دعوت‌کنندگان و مسئولان دانشگاه سخنران را به خارج از دانشگاه هدایت کردند و سخنران مدعو در این حادثه آسیبی ندید.
این بیانیه همچنین در ادامه یادآوری کرده است: فرماندار بویر احمد به‌عنوان مسئول تأمین امنیت شهرستان و مجری قانون حسب وظیفه ذاتی با حضور در دانشگاه برای آرام نمودن فضا و برگزاری قانونی جلسه تلاش نمود که با مخالفت معترضین به نتیجه نرسید. علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت که آذر منصوری هم از اعضای شورای مرکزی آن است نیز روز گذشته در واکنش به حمله به سخنرانی خانم منصوری در دانشگاه یاسوج به ایسنا گفته است: هر جناحی همان‌طور که برای خود حق مشارکت سیاسی قایل است، باید برای جناح‌ رقیب نیز حق مشارکت قایل شود؛ اما مشکل کشور ما که یک مشکل فرهنگی است، این است که یک جناح خود را معادل نظام می‌داند و طرف مقابل را ضد نظام وانمود کرده و همه تلاش خود را می‌کند تا حقوق اولیه طرف مقابل ازجمله برگزاری میتینگ‌ و سخنرانی‌ را سلب کند.
به گفته دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران حفظ آرامش توسط اصلاح‌طلبان در دوره‌ انتخابات فقط بخش کوچکی از تلاش برای حفظ امنیت فعالیت‌ها و کنش‌های سیاسی، ازجمله اجتماعات، در فضای انتخابات است. بخش بزرگتر برعهده نهادهایی است که وظیفه حفظ نظم و امنیت جامعه را برعهده دارند. این نهادها باید وظایف قانونی خود را درست بشناسند و به درستی به آن عمل کنند.
آذر منصوری روز یکشنبه به دعوت انجمن اسلامی دانشگاه آزاد واحد یاسوج به این شهر رفت تا در افتتاحیه مراسم انجمن فرهنگ و سیاست شرکت کند. این مراسم با وجود داشتن مجوز از سوی شورای تأمین استان از سوی جمعیتی که نیروهای خودسر و شماری از غیردانشجویان خوانده شدند درون دانشگاه به تشنج کشیده شد و نهایتاً آذر منصوری بدون آن‌که صدمه‌ای ببیند به کمک تعدادی از دانشجویان اصلاح‌طلب از دانشگاه خارج شد؛ هر چند برخی منابع از قصد حمله به وی با چاقو خبر داده‌اند اما خانم منصوری به خبرگزاری ایلنا گفت که در این حادثه آسیب ندیده است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/50608/سخنگوی-وزارت-کشور: -با-کسانی-که-خلاف-قانون-عمل-کنند-برخورد-می‌کنیم--