از تالار چه خبر
 

 

  پرونده آلومینیوم المهدی به هیأت داوری می‌رود|  بختیاری، رئیس حوزه ریاست دیوان عدالت اداری گفت: شعبه رسیدگی به پرونده فروش آلومینیوم المهدی که توسط احمد توکلی مطرح شده بود، قرار عدم صلاحیت رسیدگی به شایستگی هیأت داوری ماده ۲۰ قانون برنامه سوم توسعه صادر کرد. شکایت دومی در دیوان عدالت اداری در این مورد به ثبت رسید که در مرتبه دوم هم شعبه رسیدگی‌کننده قرار عدم صلاحیت رسیدگی به شایستگی هیأت داوری صادر کرد. به این ترتیب پرونده به آن هیأت داوری ارسال شده تا در آن‌جا نسبت به صحت نحوه واگذاری آلومینیوم المهدی رسیدگی شود.
  مصوبه شورای بورس، راه‌اندازی بورس ارز نبود| صمد کریمی، مدیر اداره صادرات بانک مرکزی گفت: مصوبه شورایعالی بورس، طراحی ابزارهای پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز شامل ابزارهای مشتقه (فوروارد، فیوچرز، آپشن و سوآپ ارزی) است. حداقل 9 پیش‌نیاز برای راه‌اندازی بورس ارز وجود دارد که باید رعایت شود. جلسه نهایی در شورایعالی بورس با حضور رئیس‌کل محترم بانک مرکزی برگزار و موضوع طراحی و راه‌اندازی ابزارهای پوشش ریسک نوسانات نرخ ارز شامل ابزارهای مشتقه تصویب شد.
  دولت از قیمت‌گذاری سنگ آهن کنار برود| حامد سلطانی‌نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران از برنامه پذیرش کامل معاملات سنگ آهن در این بازار خبر داد و گفت: برای ورود به بورس کالا نیاز است که دولت از قیمت‌گذاری این کالا کنار برود. شرکت‌های تولید‌کننده سنگ آهن خصوصی شده‌اند؛ کشف قیمت این محصول می‌تواند به تناسب عرضه و تقاضا در بورس کالای ایران صورت گیرد. اما درواقع اگر قرار به اعطای سوبسید به این محصول است می‌توان این سوبسید را به‌طور مستقیم به تولید‌کننده محصول پایین دستی داد.
  معامله بیش از 8‌ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی|  در جریان معاملات روز گذشته فرابورس، 84‌ هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی به ارزش بیش از 80‌ میلیارد ریال دادوستد شد. معامله‌گران فرابورس نخستین روز هفته را با خرید و فروش 85‌ میلیون و 270‌ هزار ورقه بهادار به ارزش 581‌ میلیارد و 490‌ میلیون ریال آغاز کردند و آیفکس هم با کاهش 8.6 واحدی، روی عدد 676.7 ایستاد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/51896/از-تالار-چه-خبر-