از تالار چه خبر
 

 

   بازبینی قوانین بازار سرمایه و تجارت| محمد فطانت رئیس سازمان بورس گفت: با توجه به علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به ایران و از طرفی لزوم توسعه بازار مالی کشور، لایحه بازبینی قوانین بازار سرمایه و تجارت برای ارایه در مجلس از طریق کارگروه‌های تخصصی درحال بررسی است. درحالی بیش از یک‌دهه از تصویب قانون بازار سرمایه سپری می‌شود که دستاوردهای این قانون توانسته تحول بالایی درکنار سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و اجرایی‌شدن این قانون ایفا کند.
  هشدار برای گزارش 6 ماهه شرکت‌ها|  روح‌اله حسینی‌مقدم، معاون ناشران بورس درخصوص تعدیل پیش‌بینی سود شرکت‌های بورسی در نیمه اول ‌سال 94 گفت: وضع 6ماهه شرکت‌ها نسبت به ‌سال گذشته شرایط خیلی خوبی نبود. این درحالی است که انتظار می‌رفت شرایط بهتر از این باشد. زمانی که عملکرد 6ماهه خوب نباشد تأثیر منفی روی فضای بازار خواهد گذاشت اما با توجه به این‌که بخشی از شرکت‌ها عملکرد 6ماهه دوم‌شان بهتر از 6ماهه اول است، هنوز هم جای امیدواری برای بهترشدن اوضاع وجود دارد.
  طرح صندوق سرمایه‌گذاری ایران و عمان|  در سفر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به عمان، طرح صندوق سرمایه‌گذاری مشترکی بین عمان و ایران مطرح شد. براساس این گزارش، این صندوق سرمایه‌گذاری که درعمان مورد پذیرش قرار خواهد گرفت، یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک و فیدر فاند(Feeder Fund) خواهد بود که در صندوق مستر فاند
(Master Fund) در ایران سرمایه‌گذاری می‌کند. صندوق‌های فیدر فاند یا همان صندوق‌های تغذیه‌ای، صندوق‌های سرمایه‌گذاری ثانویه هستند که در صندوق‌های مستر سرمایه‌گذاری می‌کنند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/52566/از-تالار-چه-خبر-