از تالار چه خبر
 

 

  آمادگی زیر ساخت‌ها برای معامله سهام عدالت| امیر‌ هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران با بیان این‌که خصوصی‌سازی واقعی با واگذاری تصدی از سوی نهادهای عمومی به بخش خصوصی ادامه می‌یابد، گفت: زیرساخت‌های فرابورس از هم‌اکنون آماده پذیرش و انجام معاملات سهام عدالت است. دستورالعمل اجرایی این معاملات در اواخر دولت قبل جزو آخرین دستورالعمل‌هایی بود که وزیر وقت اقتصاد آن را ابلاغ کرد.
  رتبه‌ دوم بازدهی بورس تهران در میان 17 بورس|  براساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، برخی از بورس‌های معتبر خارجی، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته است، در 7 روز گذشته شاخص کل بورس (ارزش وزنی) 0.4‌درصد افزایش یافته است. براساس گزارش منتشر شده در بررسی بورس‌های معتبر خارجی، از ابتدای‌ سال تاکنون تنها شاخص بورس نزدک رشدی برابر با یک‌درصد را تجربه کرده است و سایر بورس‌های معتبر روندی نزولی را پشت سر گذاشته‌اند که در این میان شاخص بورس تهران با افت 1.3‌درصدی کمترین افت و شاخص بورس عربستان با 24.7‌درصد افت، بیشترین کاهش را نصیب خود کرده است.
  خروج‌ مواد پتروشیمی ‌از‌ بورس‌کالا‌ برای پنهان‌کاری ‌است| بهروز خدارحمی، دبیر کانون نهادهای سرمایه‌گذاری افزود: اصرار و پیگیری‌های مداوم بر خروج پتروشیمی‌ها از بورس، یکسری اقدامات پشت پرده را به ذهن متبادر می‌کند و این پرسش را در مقابل قرار می‌دهد که به راستی هدف از ورود پتروشیمی‌ها به بورس کالا چه بود که اکنون محقق نشده و عده‌ای خاص به دنبال خروج آن برآمدند؟بحث خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالای ایران در شرایطی دوباره مطرح می‌شود که سخنگوی دولت در آبان‌ماه امسال به صراحت اعلام کرد که دولت هیچ برنامه‌ای برای خروج معاملات پتروشیمی‌ها از بورس کالا ندارد.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/53136/از-تالار-چه-خبر-