از تالار چه خبر
 

 

  رکوردزنی برق در بورس انرژی|  وزارت نیرو اعلام کرد: قیمت برق در معامله‌های هفته گذشته بورس انرژی (هشتم تا دوازدهم اسفندماه) به کمترین میزان خود در دو ‌سال گذشته رسید. بر پایه اعلام شرکت مدیریت شبکه برق ایران، قیمت معاملات برق در هفته گذشته به کمتر از 300‌هزار ریال در هر مگاوات ساعت کاهش یافت. هفته گذشته در نماد «بار پایه *» روزانه معادل 82‌هزار و 632 مگاوات ساعت برق با قیمت متوسط 285‌هزار و 106 ریال، بین خریداران و فروشندگان در بورس انرژی معامله شد.
  مصوبات تازه کمیته فقهی بورس| کمیته فقهی سازمان بورس در آخرین جلسه خود در‌ سال ۹۴ موضوع انتشار اوراق اجاره روی دارایی طلبکاران را در دستورکار قرار داد و مصوبه آن را اعلام کرد. مجید پیره، کارشناس مالی اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در آخرین جلسه کمیته فقهی گزارشی درباره معاملات گواهی سپرده کالا در بورس کالا ارایه شد که کمیته فقهی اعلام کرد این مسأله منافاتی با موازین شریعت ندارد.
  انتشار نخستین اوراق سلف موازی فولاد| اوراق سلف موازی استاندارد دوشنبه، هفدهم اسفندماه برای نخستین‌بار در بورس کالای ایران روی یک محصول فولادی منتشر می‌شود. بر این اساس، اوراق سلف موازی استاندارد روی تیرآهن14 شرکت ذوب‌آهن اصفهان به میزان 1500‌میلیارد ریال در بورس کالای ایران منتشر می‌شود.
  54‌درصد معاملات بورس در اختیار سه صنعت|  سه صنعت «خودرو و ساخت قطعات»، «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» به ترتیب 29، 18 و 7‌درصد و در مجموع 54‌درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص داده‌اند. براساس گزارش روابط‌عمومی بورس تهران، بررسی بازارها از ابتدای ‌سال تا دوازدهم اسفندماه ‌سال‌جاری همچنین نشان می‌دهد که شاخص کل بورس (ارزش وزنی) بر حسب دلار مبادله‌ای 15‌درصد رشد داشته است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/59183/از-تالار-چه-خبر-