از تالار چه خبر
 

 

 تصویب لایحه ساماندهی سهام عدالت| لایحه ساماندهی سهام عدالت موضوع اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی در جلسه هیأت دولت تصویب شد. بر این اساس ‌این لایحه با هدف انعطاف بیشتر در شناسایی مشمولان بهره‌مندی از سهام عدالت، کارآمدتر شدن شیوه مدیریت سهام، تسریع در آزادسازی سهام، تحقق گسترش مالکیت عمومی و حفظ و ارتقای ثبات بازار سرمایه و منابع مورد بررسی قرار گرفت و با موافقت هیأت دولت به تصویب رسید.
 عرضه بیش از 20‌هزار تن کالا در تالار معدنی| دیروز تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران شاهد عرضه 20‌هزار و 784 تن انواع کالا بود. بر این اساس 7‌هزار و 766 تن انواع سبد میلگرد تولیدی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، 10‌هزار تن انواع شمش‌ هزار پوندی 99.8 شرکت ایرالکو، 3‌هزار تن هیدروکسید آلومینیوم شرکت آلومینای ایران، 18 تن کنسانتره فلزات گرانبها، 25 کیلوگرم شمش طلای معدن موته در این تالار عرضه شد و تالار محصولات کشاورزی نیز در این روز شاهد عرضه 7‌هزار و 150 تن گندم دوروم، روغن خام سویا و ذرت دانه‌ای بود. قیر و عایق رطوبتی و سایر فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی از دیگر محصولات عرضه شده در بورس کالای روز دوشنبه (17 اسفند) به شمار می‌رود.
 سود 47‌هزار‌ میلیارد تومانی بورس در 95| کاهش قابل ملاحظه تورم و به‌تبع آن کاهش سود سپرده‌های بانکی در کنار زمزمه‌های ورود سرمایه‌گذاران خارجی جو خوشبینی را حاکم کرد و بازار سهام توانست در یکی دو ماه اخیر فراتر از توقع مشارکت‌کنندگان حرکت کند؛ از طرفی بودجه‌ سال 1395 نیز فرصت‌های تازه‌ای را در اختیار بازار سرمایه می‌گذارد. ولی نادی قمی، کارشناس بازار سرمایه با اعلام این مطلب گفت: در طول ‌سال 94 بازار سرمایه به دلیل فضای ناامن سرمایه‌گذاری شرایط حادی را تجربه کرد که این مسأله پس از اجرای برجام و بازگشت ثبات و اعتماد به اقتصاد کشور توانست بورس تهران را بیشتر از پیش‌بینی‌ها رشد دهد؛ به‌طوری‌که P/E بازار سرمایه نزدیک به 30‌درصد از میانگین تاریخی‌اش فراتر رفت.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/59284/از-تالار-چه-خبر-