از تالار چه خبر
 

 

 هیأت وزیران را از واگذاری سرخابی‌ها ترساندند| میرعلی اشرف عبدالله پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: رئیس‌جمهوری علاقه‌مند به واگذاری سرخابی‌ها بود اما در هیأت وزیران اوضاع بر وفق مراد نبود، آنها را ترساندند که با واگذاری، از ظرفیت تماشاگران استفاده سیاسی و ابزاری شود. شنیده‌ام رئیس‌جمهوری دستور دادند تا مصوبه هیأت‌وزیران بازنگری شود و اگر این دستور عملیاتی شود، ما به خانه‌ای که اردیبهشت ‌سال قبل بودیم، برمی‌گردیم.
 انتشار ۱۷۵۰۰‌میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی| مهدی بنانی مدیرکل مدیریت بدهی‌های دولت در وزارت اقتصاد با اشاره به عزم دولت برای تسویه بدهی خود از طریق انتشار اوراق بهادار در ‌سال‌جاری گفت: امسال همه بدهی دولت به پیمانکاران خصوصی تسویه می‌شود. در‌ سال 95 حجم اوراق بدهی ازسوی دولت افزایش قابل توجهی دارد. حجم اوراقی که امسال منتشر می‌شود، درمجموع 17‌هزارو500‌میلیارد تومان نسبت به حجم 5‌هزار‌میلیارد تومانی این اوراق در‌ سال گذشته افزایش یافته است.
 تامین مالی صنایع کوچک از طریق فرابورس| طهمورث لاهوتی‌اشکوری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان گفت: در این بازار شرکت‌های متقاضی، در فرابورس ایران پذیرفته شده و علاوه بر برخورداری از کلیه مزایا در بازار سرمایه، مشمول مزایای ویژه این بازار نیز می‌گردند. با توجه به این‌که تاکنون امکان تامین مالی صنایع کوچک از طریق بازار سرمایه درکشور فراهم نبوده است، در یک‌سال گذشته تلاش بسیار زیادی برای تامین نقدینگی واحدهای صنعتی در بازار فرابورس صورت پذیرفت که نتیجه آن ایجاد بازار صنایع کوچک و متوسط در فرابورس است.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/62165/از-تالار-چه-خبر-