از تالار چه خبر
 

 

  خانه‌دارشدن 5257 نفر با بازار سرمایه| حجم معاملات حق‌تقدم تسهیلات مسکن در هفته منتهی به 24 اردیبهشت، 270‌هزارو479 و ارزش معاملات این اوراق بالغ بر220میلیارد ریال بود. معاملات حق‌ تقدم تسهیلات مسکن از ‌سال 89 در شرکت فرابورس ایران آغاز شده است که هم‌اکنون بیش از 20 نماد حق‌تقدم تسهیلات مسکن در این شرکت معامله می‌شود. براساس بخشنامه بانک مسکن، نرخ سود تسهیلات خرید خانه، فروش اقساطی و جعاله تعمیر مسکن از 18.5 به 17‌درصد کاهش یافته و نرخ سود تسهیلات مشارکتی نیز 21‌درصد تعیین شده است.
  بورس ایران نیازمند معرفی درعرصه جهانی|  دکتر «روبرت ارتل» رئیس بخش توسعه کسب‌وکار و عضو هیأت‌مدیره بورس مونیخ گفت: بورس تهران برای سرمایه‌گذاران شناخته شده نیست و نیاز به معرفی بیشتر دارد. او با توجه به بازار 80میلیونی ایران و چشم‌انداز روشن برخی صنایع گفت: در آلمان مردم به اوراق قرضه دارای نرخ بهره عادت کرده‌اند و این نوع اوراق قرضه را می‌شناسند، بنابراین متقاضیان این اوراق تنها به جوامع مسلمان این کشور محدود می‌شود.
  توقف «خشرق» و «دزهراوی» | براساس پیام ناظر بازار، مادهای معاملاتی «رتاپ»، «سنیر»، «وبوعلی»، «رکیشح» و «سقاین» به تابلوی معاملات بازگشتند و نمادهای «دزهراوی» و«خشرق» متوقف شدند. نماد معاملاتی شرکت‌های تجارت الکترونیک پارسیان، سیمان سفید نی‌ریز، سرمایه‌گذاری بوعلی و حق ‌تقدم استفاده نشده شرکت کارت اعتباری ایران کیش با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی پیشین بدون محدودیت نوسان قیمت به تالار برگشت.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/63918/از-تالار-چه-خبر-