از تالار چه خبر
 

 

  پیشنهاد آزادسازی سهام عدالت|  داریوش پاک‌بین، رئیس اتحادیه تعاونی‌های سهام عدالت با اعلام این‌که به غیر از تشکیل صندوق‌های قابل معامله بورسی «ETF»‌ها، طرحی مبنی بر ایجاد ‌«CTF»‌ها صندوق‌های تعاونی قابل معامله ارایه شده است، گفت: رئیس‌جمهوری هنوز لایحه اصلاح قانون سهام عدالت را امضا نکرده است. هنوز خبرجدیدی دراین‌باره وجود ندارد اما پیشنهادی مبنی برحذف شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در لایحه جدید ارایه شده بود. در لایحه جدید سهام عدالت که هنوز به امضای رئیس‌جمهوری نرسیده است، قرار شد تا «ETF»ها جایگزین شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت شوند و برهمین اساس صندوق‌های قابل معامله بورسی ایجاد شود.
   اجلاس بانک توسعه اسلامی با مشارکت ایران|  چهل‌ویکمین اجلاس هیأت عامل بانک توسعه اسلامی دیروز پیش از آیین گشایش رسمی آن در جاکارتا پایتخت اندونزی، میزبان هیأت‌هایی از کشورهای مختلف ازجمله جمهوری اسلامی ایران بود تا در نشست‌هایی مباحث مالی و نقش آن در توسعه زیرساخت کشورهای عضو مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد. یک هیأت از ایران به همراه علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در این اجلاس شرکت کرد که آیین رسمی گشایش آن عصر دیروز، برگزار شد. موسسه آموزش و تحقیقات اسلامی وابسته به بانک توسعه اسلامی امروز در نشستی در این اجلاس ظرفیت‌های استفاده از اوراق قرضه اسلامی برای توسعه زیرساخت‌ها را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.
  معامله 341‌میلیون اوراق بهادار در فرابورس| معاملات فرابورس ایران روز گذشته درشرایطی پایان یافت که بیش از 341‌میلیون اوراق بهادار مورد معامله قرار گرفت. در معاملات دیروز بالغ بر 341‌میلیون ورقه بهادار در 40‌هزار نوبت دادوستد شد و ارزش آن به یک‌هزارو624‌میلیارد ریال رسید.درهمین حال با رشد 3.69واحدی شاخص کل فرابورس ایران نسبت به روز ماقبل، آیفکس توانست رقم 804.83واحد را به ثبت برساند. روز گذشته اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا3» با دادوستد 75‌هزار ورقه به ارزش 69‌میلیارد ریال درصدر بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت قرار گرفت. در 4 نماد اسناد خزانه اسلامی هم درمجموع، 150‌میلیارد ریال مبادله شد.
 رشد احتمالی مسکن و فولاد در سال 95| حبیب‌رضا حدادی کارشناس بازار سرمایه و مدرس دانشگاه درباره عملکرد بخش‌های مختلف بورس کالا در ‌سال 1394 توضیح داد: به‌طورکلی بورس کالای ایران تحت‌تاثیر دو دسته عوامل حقیقی و عوامل اسمی است که در این میان می‌توان از وضع تولید و تقاضای کالاها درکشور و توسعه بازارهای بورس کالای ایران به‌عنوان مهم‌ترین عوامل حقیقی و از تورم، نرخ ارز و قیمت‌های جهانی کالاها به‌عنوان مهم‌ترین عوامل اسمی نام برد.با توجه به رکود اخیر در بخش‌های مسکن و فولاد کشور، ارزش معاملات محصولات صنعتی و معدنی‌ سال گذشته در بورس کالا کاهش یافته است؛ در بخش محصولات پتروشیمی نیز بورس کالا افت ارزش معاملات را در‌ سال گذشته با توجه به وضع بازارهای جهانی و داخلی تجربه کرده است.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/64249/از-تالار-چه-خبر-