در نشست هيأت رسانه‌اي ايران با رسانه‌هاي روسيه
 
تهران و مسكو اتحاديه رسانه‌اي تشكيل مي‌دهند
 

 

شهروند| هيأت رسانه‌اي ايران و هيأت رسانه‌اي روسيه پيشنهاد «مهدي سنايي» سفير كشورمان را مبني بر تشكيل اتحاديه رسانه‌اي ايران و روسيه در دستور كار قرار دادند. هيأت رسانه‌اي ايران با حضور در تلویزيون دولتي روسيه از بخش‌هاي خبري آن بازديد كرد.
عبدالرسول وصال، در نشست مشترك هيأت رسانه‌اي ايران با مديران تلويزيون دولتي روسيه گفت:  «بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی همه فکر می‌کردند که از روسیه چیزی باقی نخواهد ماند اما این کشور چابک‌تر، چالاک‌تر و قدرتمندتر در عرصه‌های جهانی حضور دارد. »
مديرمسئول روزنامه شهروند، اضافه كرد: «خوشبختانه در حوزه سیاست‌های راهبردی ایران و روسیه نگاه نزدیک و مشترکی به هم دارند.» او گفت: «متاسفانه در حوزه رسانه‌ای اتفاق خاصی نیفتاده و ما و شما به تنهایی در مقابل هژمونی دشمنان قرار گرفتیم. فکر می‌کنم ما باید فراتر از پروتکل‌ها حرکت کنیم و دست به کار شویم.» وصال اضافه كرد: «برای مثال اگر من از شما سوال کنم که در ماه چند خبر در حوزه ایران پخش می‌کنید شاید شما آماری نداشته باشید. درواقع ما هیچ ارتباطی نداریم آن‌گونه که استنباط می‌کنیم. مقصر این قضیه شما نیستید ما هستیم. باید راه‌حلی پیدا کنیم.»
 بهروز بهزادي، جانشين مديرمسئول روزنامه اعتماد هم از دیگر افراد حاضر در این نشست تأكيد كرد: «روسيه با آسيب‌شناسي جريان رسانه‌اي خود مي‌تواند نقاط ضعف كم‌اثربودن رسانه‌هاي خود را بيابد.» حسين عبداللهي، مدير مسئول روزنامه آرمان هم گفت: «در موضوع تروريسم هر دو كشور زخم خورده‌اند و اشتراكات رسانه‌اي مي‌تواند در اين زمينه به آگاهي‌بخشي به‌موقع و درست كمك كند.» او افزود: «به دليل اينكه شيوه‌هاي اطلاع‌رساني به سرعت درحال تغيير هستند، رسانه‌هاي ايران و روسيه بايد بتوانند خود را همزمان با اين تغييرات به‌روز كنند تا اثرگذاري خود را افزايش دهند و مانع از تسلط رسانه‌اي جهان غرب شوند.» ابراهيم بهمني، مديرمسئول روزنامه نسيم هم همكاري رسانه‌اي دوطرف را در حوزه فرهنگ‌سازي حفظ محيط‌زيست و آبزيان درياي ‌خزر خواستار شد: «رسانه‌ها
مي توانند به تسهيل مبادلات تجاري استان‌هاي شمالي ايران و آستاراخان و ولگاگراد روسيه كمك كنند.» حسن محمدي، مديرمسئول هفته‌نامه «باما» هم بر همكاري رسانه‌هاي روسي و ايراني جهت افزايش فرهنگ مسئولان دو كشور در توجه به وضعيت رسانه‌ها تأكيد كرد. او افزود: «در ايران مديران رسانه‌شناس مانند آقاي سنايي و انتظامي (معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد) به روند حاكميت رسانه‌اي كمك مي‌كنند و شما نيز بايد از مسئولان رسانه‌شناس خود بخواهيد تا در مسير اعتباربخشي به رسانه‌هاي دوكشور گام بردارند و به جاي اعلام مواضع مهم خود به آسوشيتدپرس يا رويترز رسانه‌هاي روسي و ايراني را منبع اظهارات‌شان قرار دهند.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/111861/تهران-و-مسكو-اتحاديه-رسانه‌اي-تشكيل-مي‌دهند