«شهروند» از نشست رئیس جمعیت هلال احمر با اعضای فراکسیون هلال گزارش می‌دهد
 
تلاش برای گسترش آموزش همگانی
 
رئیس جمعیت هلال احمر: متاسفانه در سه سال اخیر نتوانستیم بودجه مصوب مجلس برای هلال را به صورت کامل دریافت کنیم محمدحسین قربانی، رئیس فراکسیون هلال: نگاه مجلس، همراهی و همکاری با هلال‌احمر است. از مجموع هزار و 600 میلیارد تومان کمتر از 100میلیارد تومان دست هلال را گرفته و این ما را نگران کرده است نبی هزار جریبی: هلال‌احمر نیاز به بودجه بیشتری برای تجهیز دارد. باید بیشتر از اینها به جمعیت توجه شود معصومه آقاپور: با کمبود امکانات اما در زلزله کار به خوبی انجام شد. اعتقاد ما این است که باید پیشگیری قبل از درمان داشته باشیم بهروز بنیادی: انتظار دارم یک برنامه مدون طراحی شود تا بتوانیم جمعیت‎هلال‌احمر را به جایگاه واقعی خودش برسانیم شهاب نادری: دست‌هایی در کار بود که خدمات مجموعه هلال‌احمر در زلزله دیده نشود. این واقعا بی‌انصافی بود. من تلاش شبانه روزی هلال را از نزدیک دیدم جبار کوچکی نژاد: وظیفه ما است که در خدمت هلال‌احمر باشیم رسول خضری: هلال‌احمر از نخستین مراکزی است که در بحث بحران وارد می‌شود و آخرین گروهی است که خارج می‌شود. بودجه‌هایی که دولت برای هلال‌احمر می‌دهد بسیار اندک است و اصلا قابل قبول نیست یعقوب شیویاری: ما با جدیت و غیرت برای مصوبات هلال تلاش می کنیم علی کاظمی: در بحث مدیریت بحران و یکپارچه شدن آن در کشور مشکل داریم. امیدواریم که به این موضوع خیلی جدی پرداخته شود
 

شهروند| نشست هم‌اندیشی رئیس جمعیت هلال‌احمر با اعضای فراکسیون هلال‌احمر مجلس در ساختمان صلح برگزار شد. اعضای فراکسیون هلال‌احمر در دیدار با دکتر علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر با قدردانی از حضور پررنگ امدادگران در حوادث اخیر، خصوصا زلزله کرمانشاه بر توجه به بودجه جمعیت هلال‌احمر در سال‌های آتی، برنامه‌ریزی برای گسترش آموزش همگانی و در ادامه پیشگیری و کاهش اثرات حوادث و بلایا تأکید کردند. همچنین در این جلسه اعضای فراکسیون هلال‌احمر مجلس بر حمایت از جمعیت هلال‌احمر در مجلس به منظور تقویت ناوگان امدادی و تجهیز انبارها و امدادها و ارج‌نهادن بر فعالیت امدادگران داوطلب تأکید کردند. توجه به بودجه جمعیت هلال‌احمر در سال‌های آتی، برنامه‌ریزی برای گسترش آموزش همگانی و در ادامه پیشگیری و کاهش اثرات حوادث و بلایا، توجه به پتانسیل نیروی‌های جوان و امدادگر جمعیت هلال‌احمر، افزایش حق ماموریت و ایاب‌وذهاب امدادگران، استفاده از فضاهای مجازی و رسانه‌ای برای پررنگ‌کردن فعالیت‌ها، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین برای تأمین نیازهای امدادی ازجمله موضوعات مورد تأکید نمایندگان بود.
قدردانی از عملکرد هلال در زلزله کرمانشاه
محمدحسین قربانی، رئیس فراکسیون هلال‌احمر مجلس در این نشست ضمن تبریک به دکتر پیوندی گفت: ایشان با توجه به تجربیات مختلف مدیریتی که دارند، مورد اعتماد رئیس‌جمهوری و شورایعالی جمعیت هلال‌احمر قرار گرفتند و این‌بار سنگین مسئولیت را پذیرفتند. در واقع باید از دکتر پیوندی ممنون باشیم که این مسئولیت را پذیرفتند. ایشان موقع ورود به هلال با بحران زلزله کرمانشاه مواجه شدند و واقعا هلال خوب مدیریت کرد. برای همین از مجموعه جمعیت که آرامشی را به جامعه وارد کردند، تشکر می‌‌کنم. او ادامه داد: علیرغم تبلیغات بسیار منفی که چند روز اول در فضای مجازی علیه جمعیت هلال‌احمر راه افتاده بود، با این حال همه کمک کردند که این بحث به خوبی مدیریت شود. رئیس فراکسیون هلال‌احمر در مجلس افزود: معمولا در دوره‌های گذشته فراکسیون هر‌سال یک جلسه با جمعیت هلال‌احمر می‌گذاشت و این جلسه برای شنیدن نظرات رئیس‌ جمعیت، معاونین، آشناشدن با مجموعه هلال و شنیدن نکته‌نظرات کارشناسی همکاران ما در مجلس بود. این جلسه هم به دو منظور برگزار می‌شود؛ اول تبریک به دکترپیوندی و قدردانی از زحمات هلال در زلزله کرمانشاه و دوم هم برای این‌که در بحث بودجه انتظارات و نقطه‌نظرات شما را بدانیم و گزارشی هم از زلزله و عملکرد هلال‌احمر بشنویم.
نگرانی از عدم‌تحقق بودجه هلال
محمدحسین قربانی اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه از کارهای خوبی که مجلس شورای اسلامی برای جمعیت هلال‌احمر کرد، همان بحث 42‌درصد حق ثبت بود که مجلس با اکثریت قاطع به آن رأی داد. این نشان می‌دهد که نگاه صحن علی همراهی، همکاری و حمایت و از جمعیت هلال‌احمر است. به‌ هرحال کار بسیار خوبی است و الان هم در بودجه‌ سال 96 و 97 مورد توجه قرار گرفت. از سه ردیفی که از همان 42‌درصد حق ثبت مورد توجه است، تقریبا 1200‌میلیارد تومان مورد توجه هلال‌احمر است. او در ادامه گفت: امسال هم از محل تبصره 13 حدود 500‌میلیارد تومان دیده شد اما چیزی که ما را با توجه به مسئولیت‌ها و ماموریت‌های محوله برای هلال‌احمر نگران کرده، این است که در سال‌های 94، 95، 96 و این 8ماهی که گذشته است، از مجموع‌ هزار و 600‌میلیارد تومان کمتر از 100میلیارد تومان دست هلال‌احمر را گرفته است. این از مسائلی است که ما را نگران کرده که هلال‌احمر نتواند ماموریت خودش را در بحران‌ها انجام دهد. به هرحال همه انتظارات و توقعات از طرف مجلس، مقامات و عامه مردم از جمعیت هلال‌‌احمر است. وقتی قانون نوشته می‌شود 1600‌میلیارد تومانT اما 100‌میلیارد تومان ظرف 3‌سال به جمعیت هلال‌احمر پرداخت می‌شود، باید این امر بررسی شود. رئیس فراکسیون هلال در پایان گفت: هیچ فراکسیونی پیدا نمی‌شود که برای حمایت از یک سازمان و نهاد بالای 157نفر عضو داشته باشد. قدر این نوع نگاه و حمایت مجلس نسبت به هلال‌احمر را بدانید.
هلال نیاز به بودجه بیشتری برای تجهیز دارد
نبی‌هزار جریبی، نماینده مردم گرگان و آق‌قلا نیز در این نشست گفت: از مجموعه هلال‌احمر به خاطر عملکرد خوب و مناسبش در زلزله کرمانشاه تشکر می‌کنم. من به همراه دیگر نمایندگان کمیسیون بودجه در هفته اول به کرمانشاه سفر کردیم و به عینه دیدم که جمعیت هلال‌احمر نیاز به بودجه بیشتری برای تجهیز دارد. در هرحال هلال‌احمر همه چیز است، یک چکیده از تمام اداراتی که خدمات امدادونجات انجام می‌دهند و باید بیشتر از اینها به آن توجه شود. ما هم تلاش می‌کنیم در بودجه امسال توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوان کمی از کسری‌های بودجه را جبران کرد.
ضرورت تعریف مدیریت واحد در بحران
معصومه آقاپور، نماینده شبستر نیز در این نشست مطرح کرد: با کمبود امکانات اما در زلزله کار به خوبی انجام شد. اعتقاد ما این است که باید پیشگیری قبل از درمان داشته باشیم. این زلزله‌ای که اتفاق افتاد، یک هشدار بود. زلزله فیزیکی بود اما یک زلزله اجتماعی، تفکری و چشم‌اندازی است. من خواهش می‌کنم یک برنامه‌ریزی در سطح کل کشور به‌خصوص در شهرستان‌ها انجام شود. الان در شهرستان ما قیچی‌ای که برای زمان تصادف برای بریدن لازم است تا فرد از ماشین بیرون آورده شود را نداریم. این یک فاجعه است. اینها موارد خیلی ضروری است. ما قرار نیست که خدای‌نکرده تنها در حوادث این‌چنینی کشته بدهیم. حوادث جاده‌ای و کمبود امکاناتمان را مدنظر قرار دهیم، فاجعه خیلی بالاتر از اینهاست. او در ادامه گفت: بیایید یک برنامه‌ریزی داشته باشیم، یک مدیریت واحد تعریف کنیم و همه زیرمجموعه این مدیریت واحد عمل کنند. در رابطه با موضوع خرید اقلام برای مناطق زلزله‌زده یکی از طرح‌هایی که ما مطرح کردیم این است که بیاییم یک مقدار معافیت مالیاتی بر ارزش افزوده برای کارخانه‌هایی که تولید لوازم را دارند، بگیریم و اینها یک‌سری از این اقلام را در اختیار شما قرار دهند. ما باید دنبال این باشیم که آنها به این کار رغبت داشته باشند. جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی دقیقا 45 روز در مناطق زلزله‌زده حضور داشت و من از همه این افراد تشکر کردم.
تاکید بر شناسایی نقاط آسیب‌پذیر
بهروز بنیادی، نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد نماینده دیگری بود که در این نشست حضور داشت. او گفت: امیدوارم حضور دکتر پیوندی به‌عنوان یک پزشک در این مجموعه موفق باشد. حسی که یک پزشک برای کار در مجموعه هلال‌احمر دارد با بقیه گروه‌ها متفاوت است. انتظار دارم یک برنامه مدون طراحی شود تا بتوانیم جمعیت‎ هلال‌احمر را به جایگاه واقعی خودش برسانیم. مواردی مانند تجهیزات و تکنولوژی‌های روز که در جهان استفاده می‌شود را مدنظر قرار بدهیم. بحث دیگر آمایش سرزمین است. باید نقاطی که آسیب‌پذیر است، شناسایی شود. در بحث زلزله ما چرا از توانمندی‌های سایر کشورها استفاده نکردیم؟ ما نخواستیم یا آنها پیشنهاد ندادند؟ امیدوارم روی بحث آمایش کار شود. شهرستان‌ها هم دچار مشکلات جدی هستند. ما در حد توانی که داریم از جمعیت ‌هلال‌احمر حمایت می‌کنیم.
تفاوت حوادث در اقلیم‌های مختلف
علی کاظمی، نماینده مردم شهرستان‌های فارسان، کوهرنگ، کیار و اردل در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست صحبت کرد. این نماینده مجلس گفت: در بحث مدیریت بحران و یکپارچه شدن آن در کشور مشکل داریم. با توجه به بحثی هم که در مجلس رخ داده، امیدواریم که به این موضوع خیلی جدی پرداخته شود، چون حوادث هم در اقلیم‌های مختلف فرق دارند. در چهارمحال‌وبختیاری به دلیل نشست‌های آب متاسفانه یک‌سری حوادث رخ می‌دهد، بنابراین فکر می‌کنم یکی از بحث‌های مهمی که ما در مجلس باید به آن بپردازیم، بحث مدیریت است که وقتی اتفاقی رخ می‌دهد، این مدیریت باید یکی باشد. نکته دوم هم این است که هلال در خیلی از استان‌ها ازجمله چهارمحال‌وبختیاری کارهای خوبی انجام می‌دهد، اما به‌دلیل کوهستانی بودن، مشکلات عدیده‌ای دارند که باید به‌صورت جدی در دستور کار قرار گیرد. کاظمی باباحیدری افزود: گذشته از همه اینها می‌خواهم از کارهای خوبی که در خارج از کشور داشتید، تشکر کنم. جمعیت هلال‌احمر فعالیت‌های بسیار خوبی داشته است، ازجمله بیمارستانی که در کشور امارات بوده و با توجه به همه مشکلاتی که برای حوزه‌های آموزشی ما وجود دارد به دلیل خدمات خوبی که داشتید حاضر به تعطیلی آن نشدند و از این بابت یک تشکر ویژه دارم.
نباید فقط در بحران سراغ امدادگر را گرفت
یعقوب شیویاری، نماینده مردم میانه در مجلس، دیگر سخنران این نشست هم‌اندیشی بود. او گفت: شخصا افتخار می‌کنم که ‌20سال است در شهرستان زنجان و میانه عضو داوطلب جمعیت هلال‌احمر هستم. چون علاقه زیادی به هلال‌احمری‌ها دارم، در مسیرم معمولا به پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر و فوریت‌های پزشکی سر می‌زنم. به همه دوستانم پیشنهاد می‌کنم که این کار را انجام دهند تا جوانان داوطلبی که دارند کار انجام می‌دهند انگیزه پیدا کنند. ما نباید فقط در زمان‌های بحران این افراد را ببینیم. حتما تیم‌هایی باشند که این کار را انجام دهند و در همین دیدارهاست که خیلی از مشکلات جمعیت هلال‌احمر شناسایی می‌شود. شیویاری ادامه داد: ما با جدیت و غیرت تمام، تلاش خواهیم کرد که این مصوبات انجام شود. پیشنهادم این است که آموزش پرسنل را سرلوحه کارتان قرار دهید. این امر بسیار مهم است. این جوانان پرشور اگر آموزش مناسب داشته باشند در فرصت مناسب از آنها استفاده خواهیم کرد.
هلال هنوز هم در کرمانشاه پای کار است
شهاب نادری، نماینده پاوه و اورامانات نیز در این نشست گفت: من به این ‌دلیل که هم زلزله‌زده‌ام، هم داوطلب جمعیت هلال‌احمر و از دانش‌آموزان خوابگاه هلال‌احمر هم بوده‌ام و به این‌جا رسیده‌ام، اعتقاد دارم که باید در خدمت این مجموعه باشم. از تمام دوستانی که در جمعیت هلال‌احمر در زلزله کرمانشاه زحمت کشیدند، ممنونم. دست‌هایی در کار بود که عده‌ای خدمات مجموعه هلال‌احمر را در این زلزله نبینند و این واقعا بی‌انصافی بود. من دیدم که این مجموعه شبانه‎روز کار کرد. همچنین ما ممنون ملت ایران هستیم که در این زلزله ما را تنها نگذاشتند و به ما کمک کردند. نادری افزود: مشکلاتی هست که بعد از زلزله برای مردم به وجود می‌آید. مسائل روحی و روانی واقعا دارد مردم را اذیت می‌کند. سرمای منطقه اصلا قابل‌ قبول نیست. ما در کرمانشاه مرزداران وفاداری هستیم، الان معیشت مردم در آن‌جا در خطر است. باید در منطقه تحرک ایجاد کرد. هلال‌احمری‌ها الحق‌و‌الانصاف هنوز هم دارند در مناطق زلزله‌زده زحمت می‌کشند. واقعا زبانم قاصر است نسبت به لطفی که امدادگران و هلال‌احمری‌ها نسبت به ما داشتند. از همه استان‌ها آمدند و برای ما زحمت کشیدند و بی‌انصافی است که این زحمات دیده نشود.
جبار کوچکی‌نژاد، دیگر عضو فراکسیون هلال در این نشست گفت: وظیفه ماست که در خدمت هلال‌احمر باشیم و مجلس هم همیشه به جمعیت هلال‌احمر رأی خوبی می‌دهد.
اصغر سلیمی، نماینده مردم سمیرم در مجلس نیز اظهار کرد: از زحمات شبانه‌روزی جمعیت هلال‌احمر به‌خصوص در حوادث اخیر تشکر می‌کنم. به دو نکته دیگر هم اشاره می‌کنم؛ از ظرفیت‌های بخش خصوصی قبل از زلزله هم استفاده کنید. نکته دوم هم این است که بحث رسانه را جدی بگیرید. شما کارهای بزرگی را در همین زلزله انجام دادید، اما به مردم اطلاع‌رسانی نشد. آموزش هم نکته مهمی است؛ مثلا همین تهیه بسته‌های غذایی. مردم ما خیلی کمک کردند اما خیلی‌ها حتی بلد نیستند که چطور کمک کنند. الان زمان انجام این کار است، زمان بحران همه درگیر هستند.
فکر اساسی برای مدیریت بحران کشور
رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت نیز عنوان کرد: هلال‌احمر از نخستین مراکزی است که در بحث بحران وارد و آخرین گروهی است که خارج می‌شود. واقعیت این است که از 43بلای طبیعی، 33مورد آن در کشور ما اتفاق می‌افتد. باید یک فکر اساسی برای مدیریت بحران در کشور کرد. او ادامه داد: نجات همیشه مقدم بر امداد است. ما خیلی موارد را داریم که باید به آنها توجه کنیم. ما در بحث مدیریت بحران مشکل جدی داریم. افتخار بزرگ زندگی من این است که در دوران دانش‌آموزی، دانشجویی و چه الان عضو افتخاری جمعیت هلال‌احمر بوده‌ام. یک سازمان مردم‌نهاد مانند جمعیت هلال‌احمر که در زمان بحران نخستین گروهی است که حاضر و آخرین گروهی است که خارج می‌شود، نباید مورد بی‌مهری واقع شود. من فکر می‌کنم بودجه‌هایی که دولت برای هلال‌احمر می‌دهد بسیار اندک است و اصلا قابل قبول نیست. دوستان همه باید هم‌قسم شویم و با جان و دل کار کنیم. این شتری است که درِ خانه همه ما می‌خوابد، همه ما به این جمعیت نیاز داریم و باید واقعا نگاه ویژه و متفاوت به آن داشته باشیم.
علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال‌احمر در این نشست ضمن ارایه گزارش عملکرد گفت: درخواست من این است که بیشتر از سالی یک‌بار با شما دیدار داشته باشیم. پیشنهادات و بحث‌های انتقادی و راهکارهایی که وجود دارد می‌توانید به ما انتقال دهید که ما براساس خط مشی شما بهره‌مند شویم. شما از بطن مردم هستید و ما می‌توانیم به‌عنوان یک مددکار اجتماعی قابل اعتماد که نظرات مردم را منتقل می‌کند، بهره ببریم. اساس کار جمعیت هلال‌احمر این است که بین مردم برویم. شما بازوی ارتباطی خوب و موثر با مردم هستید.
دکتر پیوندی: مردم ۶۰میلیارد تومان به زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک کردند
در این جلسه رئیس جمعیت هلال‌احمر با قدردانی از حمایت‌های نمایندگان مردم در خانه ملت از جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: به‌واقع مجلس رابط جمعیت با مردم برای دریافت نقطه‌نظرات مردمی است و یکی از بازوهای قدرتمند جمعیت هلال‌احمر برای ورود به بدنه جامعه محسوب می‌شود. دکتر پیوندی با اشاره به بودجه سال‌های گذشته جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: متاسفانه در سه‌سال اخیر نتوانستیم بودجه مصوب مجلس برای هلال‌احمر را به صورت کامل دریافت کنیم و با توجه به روند اتفاقات و حوادثی که با آن مواجهیم، باید سازوکار مشخص و جدی برای دریافت بودجه صورت بگیرد. وی همچنین با ارایه گزارشی از عملکرد جمعیت هلال‌احمر در سه‌ماهه گذشته گفت: در ابتدا ما با موضوع آوارگان روهینگیایی مواجه بودیم که بنده در نخستین سفر ماموریتی خود به بنگلادش رفتم و از نزدیک شاهد شرایط سخت مردم آواره روهینگیایی در اردوگاه‌ها بودم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه به فعالیت جمعیت هلال‌احمر برای پوشش مراسم اربعین حسینی در داخل و خارج از ایران اشاره و تصریح کرد: اربعین امسال هم از نظر تجهیزات و هم نیروی انسانی افزایش چشمگیری را شاهد بودیم که در مجموع یک‌هزار و 460 نیرو که همگی داوطلب بودند، برای پوشش این مراسم در مسیرهای منتهی به کربلای معلی ارایه خدمت می‌کردند. دکتر پیوندی با تأکید بر افزایش ارایه خدمات از 12 به 15روز و ارسال 190 تن دارو به عراق برای این مراسم افزود: با همه تمهیدات انجام‌شده خدمات خوبی در این ایام به زوار حسینی ارایه شد و مسئولان کشوری و لشکری که از نزدیک این خدمات را دیدند، بر فعالیت صادقانه و بدون چشمداشت نیروهای داوطلب جمعیت هلال‌احمر صحه گذاشتند. وی با تأکید بر این‌که مهمترین موضوع در ماه‌های اخیر، وقوع زلزله در استان کرمانشاه و امدادرسانی به مردم آن خطه بوده است، افزود: خدمات خوبی از ابتدای وقوع زلزله تاکنون ارایه شده و همچنان ادامه دارد و می‌توان گفت، برای نخستین‌بار در تاریخ جمعیت هلال‌احمر نزدیک به 60‌میلیارد تومان کمک‌مردمی جمع‌آوری شد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان گزارشی آماری از خدمات ارایه‌شده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، تأکید کرد: درحال حاضر برنامه‌ریزی بر محور توزیع بسته غذایی یک‌ماهه (نوبت دوم) و همچنین نحوه استفاده از کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده که در این زمینه مقرر شده است بخشی از این کمک‌ها صرف خرید اقلام ضروری خانوارهای زلزله‌زده شود.
همچنین در این جلسه اعضای فراکسیون هلال‌احمر مجلس با قدردانی از زحمات شبانه‌روزی جمعیت هلال‌احمر در حوادث اخیر خصوصا زلزله استان کرمانشاه بر حمایت از جمعیت هلال‌احمر در مجلس به منظور تقویت ناوگان امدادی و تجهیز انبارها و امدادها و ارج‌نهادن بر فعالیت امدادگران داوطلب تأکید کردند. توجه به بودجه جمعیت هلال‌احمر در سال‌های آتی، برنامه‌ریزی برای گسترش آموزش همگانی و در ادامه پیشگیری و کاهش اثرات حوادث و بلایا، توجه به پتانسیل نیروی‌های جوان و امدادگر جمعیت هلال‌احمر، افزایش حق ماموریت و ایاب و ذهاب امدادگران، استفاده از فضاهای مجازی و رسانه‌ای برای پررنگ‌کردن فعالیت‌ها، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین برای تأمین نیازهای امدادی ازجمله موضوعات مورد تأکید نمایندگان بود.در این جلسه مهندس محمود محمدی‌نسب، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر نیز گزارشی از بازدید خود از مناطق زلزله‌زده استان کرمان و نحوه امدادرسانی به مردم ارایه کرد.

  محمدحسین قربانی، رئیس فراکسیون هلال: نگاه مجلس، همراهی و همکاری با هلال‌احمر است. از مجموع‌ هزار و 600‌میلیارد تومان کمتر از 100میلیارد تومان دست هلال را گرفته و این ما را نگران کرده است
  نبی‌‌هزار جریبی: هلال‌احمر نیاز به بودجه بیشتری برای تجهیز دارد. باید بیشتر از اینها به جمعیت توجه شود
  معصومه آقاپور: با کمبود امکانات اما در زلزله کار به خوبی انجام شد. اعتقاد ما این است که باید پیشگیری قبل از درمان داشته باشیم. این زلزله‌ای که اتفاق افتاد، یک هشدار بود
  بهروز بنیادی: انتظار دارم یک برنامه مدون طراحی شود تا بتوانیم جمعیت‎ هلال‌احمر را به جایگاه واقعی خودش برسانیم. مواردی مانند تجهیزات و تکنولوژی‌های روز که در جهان استفاده می‌شوند را مدنظر قرار دهیم
  شهاب نادری: دست‌هایی در کار بود که خدمات مجموعه هلال‌احمر در زلزله دیده نشود. این واقعا بی‌انصافی بود. من تلاش شبانه‌روزی هلال را از نزدیک دیدم. هلال‌احمری‌ها الحق و الانصاف هنوز هم دارند در مناطق زلزله‌زده زحمت می‌کشند، واقعا زبانم قاصر است نسبت به لطفی که امدادگران و هلال‌احمری‌ها نسبت به مردم زلزله‌زده داشتند
  جبار کوچکی‌نژاد: وظیفه ماست که در خدمت هلال‌احمر باشیم
  رسول خضری: هلال‌احمر از نخستین مراکزی است که در بحث بحران وارد می‌شود و آخرین گروهی است که خارج می‌شود. بودجه‌هایی که دولت برای هلال‌احمر می‌دهد، بسیار اندک است و اصلا قابل‌ قبول نیست
  یعقوب شیویاری: ما با جدیت و غیرت برای مصوبات هلال تلاش می‌کنیم
  علی کاظمی: در بحث مدیریت بحران و یکپارچه‌شدن آن در کشور مشکل داریم. امیدواریم که به این موضوع خیلی جدی پرداخته شود


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/121349/تلاش-برای-گسترش-آموزش-همگانی