ردپای یک مسئول سابق
 
فرمانده سپاه پاسداران اظهار کرد که اعتراض‌ها با فراخوان سایت وابسته به یکی از مسئولان سابق آغاز شده که این روزها زبان به مخالفت‌خوانی نسبت به اصل و ارزش های نظام گشوده است سردار جعفری پایان ناآرامی‌ها در کشور را اعلام کرد سپاه آماده است به کمک دولت بشتابد
 

شهروند| بعد از چند روز برگزاری تجمعات خیابانی در برخی شهرهای کشور، سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران در حالی به این موضوع واکنش نشان داد و با تأکید بر این‌که دشمنان بدانند تهدیدات دفاعی و امنیتی علیه ایران اسلامی دیگر جواب نمی‌دهد، اعلام کرد که امروز می‌توانیم بگوییم روز پایان فتنه 96 است.
اما یکی از مهمترین بخش اظهارات فرمانده کل سپاه پاسداران درباره ادعای برخی مسئولان استان خراسان رضوی مبنی بر دخالت جریان منسوب به یکی از مسئولان سابق در آغاز این تجمع و اعتراض در مشهد و برخی مناطق دیگر بود. او در این‌باره با بیان این‌که این موضوع با فراخوان یکی از سایت‌هایی صورت گرفت که وابسته به شخصی است که این روزها زبان به مخالفت‌خوانی نسبت به اصل و ارزش‌های نظام گشوده است، گفت: «نیروهای امنیتی در حال بررسی این مسأله هستند و اگر به دخالت این مسئول سابق برسند، قطعا متناسب با وضع و درخواست ناجا با او برخورد خواهند کرد.»
این اظهارات از سوی فرمانده سپاه در حالی بیان شده است که دیروز اقشار مختلف مردم همدان ، نجف آباد ، بجنورد ، اهواز ، قم ، گرگان و لرستان با برگزاری راهپیمایی و با بیان مشکلات معیشتی و اقتصادی، تجمعات اخیر را محکوم کردند.
 سپاه آماده است كه به کمک دولت بشتابد
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: برای استقلال جمهوری اسلامی ایران تا پای جان استقامت می‌کنیم و این مرز و بوم به خاطر اقتداری که دارد، هیچگاه دهن به دهن با دولتی فحاش و ضعیف نمی‌شود و تنها در عمل اراده، استقامت و قدرت خود را نشان
خواهد داد.
وی گفت: دشمنان و جیره‌خواران آنها مثل آل‌سعود تا می‌خواهند فریاد بزنند و فحاشی کنند؛ اما می‌دانند راه ما و هدف ما در جهان نتیجه داده است. سرلشکر جعفری با اشاره به این‌که مشکلات اقتصادی، گرانی و بحث بیکاری همیشه دغدغه ملت ایران بوده و در مقاطعی از زمان وضع از این دوران هم سخت‌تر بوده است، گفت: مردم باید دردها و مشکلاتشان توسط مسئولان به خوبی شنیده شود و بدانند مسئولان به فکر حل مشکلات مردم هستند. سرلشکر جعفری گفت: بعضی احساس می‌کنند دوستی با آمریکا وضع اقتصادی را بهتر می‌کند اما این افراد نگاهی به کشورهایی مانند مصر بیندازند که همه چیز خود را فدای دوستی با آمریکا کردند. سرلشکر جعفری گفت: سپاه آماده است به کمک دولت بشتابد و برای عملی‌کردن اقتصاد مقاومتی نیروهای خود را متمرکز کند تا با کمک هم از این بحران عبور کنیم.
کشته‌سازی یکی از برنامه‌های اصلی تجمعات اخیر
سرلشکر جعفری تأکید کرد: کشته‌سازی یکی از برنامه‌های اصلی فتنه‌گران و اربابان آنها در اغتشاشات اخیر بود و می‌خواستند کاملا به صورت جدی و هدفمند جان مردم چه کودک و چه بزرگ را بگیرند و به گردن حکومت اسلامی ایران بیندازند. وی گفت: این کشته‌سازی‌ها را در قهدریجان، ایذه و نجف‌آباد دیدیدم که حتی دو برادر بسیجی را با گلوله ساچمه‌ای و چاقو به شهادت رساندند و این جنایات را از لابه‌لای جمعیت هدایت می‌کردند. وی با بیان این‌که حجم تخریب‌ها و گستردگی فتنه در ‌سال 88 بسیار بیشتر از فتنه 96 بود، افزود: آن فتنه، فتنه‌ای سیاسی بود اما فتنه اخیر پراکندگی بیشتری داشت.
وی با بیان این‌که در فتنه اخیر سپاه تنها در سه استان اصفهان، لرستان و همدان به‌ طور محدود وارد عمل شد، افزود: بیشترین اجتماع شهری در این فتنه در اوج آن تجمعی‌ هزار و پانصد نفری بود و در کل کشور در اوج اغتشاشات نیز حدود 15‌هزار نفر حضور داشتند. سرلشکر جعفری تأکید کرد: باید از ملت غیور ایران اسلامی تشکر کرد؛ چون به محض این‌که متوجه شدند، دست بیگانگان و فتنه‌گران در کار است راه خود را هوشمندانه از آنها جدا کردند و با تمام مشکلات اقتصادی‌اي که داشتند به دفاع از آرمان‌های انقلاب و ایران اسلامی پرداختند. وی گفت: حضور همیشگی مردم در صحنه‌های سخت و بحران‌های انقلاب ازجمله فتنه اخیر باعث شد که کار فتنه‌گران، سخت‌تر شود و نیروهای امنیتی به‌سرعت بتوانند حلقه‌ها و سرحلقه‌های فتنه‌گران را شناسایی و دستگیر کنند.
اغتشاش‌گران آموزش‌دیده منافقین بودند
سرلشکر جعفری افزود: بسیاری از اغتشاش‌گرانی که از روز جمعه به بعد در مرکز فتنه بودند، همه آموزش‌دیده ضدانقلاب و منافقین بودند که دستگیر شدند و بشدت با آنان برخورد خواهد شد. وی با بیان این‌که زمینه و بهانه از پنجشنبه به دست ضدانقلاب افتاد، افزود: دشمنان به‌سرعت بر فضای مجازی سوار شدند و برای فتنه‌گری به صحنه آمدند. سرلشکر جعفری تأکید کرد: علاوه بر 5‌ هزار نیرویی که خانم کلینتون اعلام کرد كه برای ایجاد آشوب و فتنه و ناامنی در ایران آموزش داده‌اند، تعداد قابل توجهی دیگر از عوامل ضدانقلاب، سلطنت‌طلب و منافقین داخلی ماموریت یافتند اغتشاش و فتنه را گسترش دهند. فرمانده کل سپاه گفت: همزمان در فضای مجازی با 3‌هزار نیروی جدید شبکه‌سازی را آغاز کردند و آستانه سالگرد حماسه 9 دی و مشکلات اقتصادی را بهترین بهانه برای آشوب در کشور دانستند. سرلشکر جعفری افزود: عدم کنترل فضای مجازی که مدیریت آن در خارج از کشور است و کوتاهی مسئولان در کنترل این فضا نیز به اغتشاشات شدت داد، اما زمانی که فضای مجازی کنترل شد، شاهد کاهش فتنه‌گری‌ها بودیم. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فتنه‌های‌ سال 78 و 88 اشاره کرد و گفت: فاصله فتنه 96 دو‌ سال کمتر از فتنه‌های دیگر بود؛ چرا که با نفوذ انقلاب و مقاومت در قلب و ذهن مردم آزاده جهان و منطقه آمریکا و صهیونیست‌ها و آل‌سعود قسم خوردند که از ایران انتقام می‌گیرند؛ اما باید به آنها گفت زهی خیال باطل.
هم‌نوایی با معترضان
با هدف انتقام انتخاباتی از دولت غلط بود
در ادامه واکنش ها به تجمعات اخیر در کشورحجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز به خبرآنلاین گفته که  اینکه معترضان در جایی مثل ورزشگاه یا محلی که شائبه انجام کارهای تخریبی پدید نیاید، جمع شوند و حرف خود را به مسئولان منتقل کنند، اتفاقا موجب آرامش جو عمومی جامعه خواهد شد. او ادامه داده است: بعضی اظهاراتی کردند که بسیار بیجا بود.
مواضعی گرفتند که بسیار غلط بود. مثل اینکه بخواهند در چنین شرایطی تسویه حساب سیاسی کنند. همنوایی با معترضان به معنای اینکه بعد از انتخابات و شروع کار دولت، کسی بخواهد دست به کج تابی و انتقام گیری بزند، این کار به شدت غلط است.
از طرفی این تفسیر را هم نمی شود پذیرفت که مردم دارند توسط جناح مقابل تحریک می‌شوند و در واقع با تحریکات دیگران این حرکت ها انجام می‌دهند. مردم واقعا ناراضی هستند، عدم رضایت خودشان را بیان می‌کنند. آنجا که به صورت مسالمت‌آمیز اقدام به طرح خواسته‌هایشان می‌کنند باید راه‌هایی را برای آنها گشود تا بتوانند حرف حق شان را بزنند. آنجاهایی هم که دیگر ربطی به مردم متدین و انقلابی و ایران دوست ما ندارد بلکه حکایت از این می‌کند که برخی می‌خواهند ایران را دچار بحران و مشکل کنند؛ آنجا برخورد قاطع صورت بگیرد و صف اینها را کاملا از هم جدا کنند.
این‌اعتراض‌ها
 پشیمانی‌نیست، مطالبه‌گری است
همچنین كوروش محمدی رئیس انجمن آسیب‌شناسی اجتماعی ایران، تجمعات مردم در خیابان‌ها را نه ناشی از پشیمانی بلكه ناشی از مطالبات معوق مردم می‌داند، كه پاسخ نگرفته‌اند و حالا معترضان امیدوارند شنیده شوند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/121979/ردپای-یک-مسئول-سابق