دادستان خراسان‌رضوی خبر داد:
 
بازداشت رئیس شورای شهر مشهد
 
وکیل رئیس شورا: شهلا برای استعفا تحت فشار بوده است
 

شهروند| حاشیه‌ها درباره شورای شهر این‌بار به مشهد رسید و رئیس شورای این شهر دیروز بازداشت شد؛ این خبر را معاون دادستان خراسان‌رضوی در گفت‌و‌گو با تسنیم مطرح کرد و دلیل این بازداشت را اتهامات مالی دانست. وکیل این عضو بازداشت‌شده هم توضیحاتی درباره این پرونده که از آخرین روزهای ‌سال ۹۶ خبری شد، بیان کرد.
«حسن حیدری»، معاون دادستان خراسان‌رضوی دیروز و درباره این بازداشت گفت: «یکی از اعضای شورای شهر مشهد امروز بازداشت شد. مسائل مالی و اعمال نفوذ علت این دستگیری بوده است.» ساعتی پس از انتشار این خبر، رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد هم درباره بازداشت این عضو شورا، توضیحاتی را بیان کرد. «محسن حسینی‌پویا» در این‌باره گفت: «اتهامی به یکی از اعضای شورای شهر مشهد وارد شده، مربوط به قبل از عید نوروز بوده و همان زمان نیز او به این اتهام پاسخ داده و قراری نیز صادر شده و در جریان ریز جزییات آن نیستیم.» او ادامه داد: «ایشان معتقد بوده عمل خلاف شرعی صورت نداده است و درعین ‌حال باید به‌ صورت قانونی به این اتهام رسیدگی شود و در حقیقت تابع قانون هستیم. هم او و هم شورای شهر مشهد به نتیجه‌ای که قطعا باید توأمان با حفظ حقوق شهروندی باشد، پایبند خواهیم بود.» حسینی‌پویا به اتهامات مطرح‌شده در فضای مجازی هم اشاره و از این روند انتقاد کرد: «در بحثی که در فضای مجازی در مورد او مطرح شده، متاسفانه مباحث قانونی رعایت نشده و قبل از این‌که اتهامی به اثبات برسد، اسامی را مشخص کردند و این مسأله اصلا صحیح نیست. وی در تمامی مباحث دفاعیاتی داشته و دارد. از جزییات نیز اطلاع چندانی ندارم اما تا این مقدار می‌دانم که در فضای مجازی، مسائلی غیرواقعی و متناقض در مورد وی مطرح شده است و هیچ‌کدام قابل اتکا نیست.»
پس از انتشار خبر بازداشت و واکنش رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد، پایگاه خبری «امتداد»، با نام‌بردن از این عضو بازداشت‌شده به سراغ وکیل او رفت. آن‌طور که رسانه‌های رسمی نوشتند، نام فرد بازداشت‌شده «امیر شهلا» منتخب اول مردم مشهد در شورای اسلامی شهر، رئیس شورای شهرستان مشهد و رئیس شورای استان خراسان‌رضوی است. «مهرداد قربانی‌سرابی» وکیل دادگستری و وکیل امیر شهلا درباره بازداشت مجدد موکلش به امتداد گفت: «آقای شهلا جمعه ۳۱فروردین در تهران به دفتر من آمدند تا وکلاتشان را برعهده بگیرم. ایشان درخصوص بازداشت نخست خود توضیح دادند که برای کاری به دفتر یکی از دوستانشان که کارگزار بورس است، رفته بوده.» او توضیح داد: «براساس گفته‌های آقای شهلا، در آن دفتر دونفر از خانم‌های همکار آن آقا بودند. آقای شهلا به محض ورود تصمیم به خروج از دفتر می‌گیرد که ناگهان در شکسته می‌شود و عده‌ای داخل شده و با چشم‌بند ایشان را خارج می‌کنند. پس از آن، از آقای شهلا خواسته می‌شود که از حضور در شورای شهر مشهد انصراف دهد.» قربانی در ادامه گفت: «قرار بود تا درخصوص این پرونده من وضع آقای شهلا را پیگیری کنم که خبر بازداشت مجدد ایشان با اتهام تحصیل مال نامشروع را شنیدم. برادر ایشان که همکار من هم هست، توضیح داد که ایشان بابت مشاوره به شرکتی حقوقی دریافت می‌کرده که این شده مصداق تصرف مال نامشروع. مصداق ماده ۲ قانون اختلاس و ارتشاع ‌سال ۱۳۶۷ این امر غیرقانونی نیست. البته من هنوز موفق به خواندن پرونده‌ها نشده‌ام.»
در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ در مرکز استان خراسان‌رضوی، فهرست امید توانست تمام ۱۵ کرسی شورا را با رأی مردم تصاحب کند که امیر شهلا با ۲۵۶‌هزار و ۱۲۴ رأی در صدر این فهرست قرار گرفت و در روزهای بعد هم با رأی اعضاس شورا به کرسی ریاست پارلمان شهری مشهد رسید.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/132016/بازداشت-رئیس-شورای-شهر-مشهد