سوژه‌هایی که فضای مجازی را ترکاندند
 
# بلیت_هواپیما # خالکوبی_منشوری # مردم_ علیه_احتکار
 

 

در روزهایی که مردم به طرق مختلف به گرانی‌ها در کشور معترض هستند‌، حالا بالا رفتن قیمت بلیت هواپیما برای سفرهای داخلی و خارجی، واکنش تند آنها در شبکه‌های اجتماعی بیشتر شده و از مسئولان خواهان کنترل این وضع و پایین آوردن قیمت بلیت‌ها که عملا سفرهای آنها را با مشکل رو به رو کرده است هستند. به طور مثال بلیت پرواز اهواز به مشهد که قبلا 400 هزار تومان بود به مرز یک میلیون تومان رسید. این گرانی بلیت‌ها در شرایطی رخ داده که مدیران سازمان هواپیمایی چند وقت قبل اعلام کرده بودند که مسائل مربوط به نفت و گرانی دلار عملا تاثیر مستقیم روی بالا رفتن بلیت هواپیما خواهد گذاشت و حالا شاهد تحقق این موضوع هستیم که واکنش تند مردم را هم به دنبال داشته است.

تصویر خالکوبی منشوری نیومایر بازیکن آلمانی جدید استقلال که توسط یکی از عکاسان ورزشی روی نیمکت استقلال در بازی این تیم مقابل تراکتورسازی شکار شد، بازتابی خیره کننده در فضای مجازی داشت. خالکوبی منشوری نیومایر به شکلی بود که مجبور بود با باند آن را بپوشاند اما در نهایت تصویر آن شکار شد. جالب اینجاست که اشکان دژاگه و بسیاری دیگر از بازیکنان بدون مشکل پوشاندن دست مسابقات را انجام دادند، اما نیومایر هیچ چاره‌ای  ندارد که تا روزی که در ایران حضور دارد در تمرینات و مسابقات خالکوبی منشوری خود را پنهان کند! در غیر این صورت قطعا با محرومیت مواجه خواهد شد.

این هشتگ چند روزی می‌شود که در توییتر حسابی داغ  و ترند شده است. موضوع عدم استفاده بسیاری از پزشکان از دستگاه کارتخوان در مطب‌های خود برای پنهان‌کاری درآمد به قدری سروصدا به پا کرده که مردم  کمپین معرفی این دسته از پزشکان را در دستور کار خود قرار داده‌اند و هر کسی هر پزشکی را که می‌شناسد، از دستگاه کارتخوان در مطب خود استفاده نمی‌کند،‌ با ذکر نام و آدرس مطب معرفی ‌‌کند و از وزارت بهداشت خواهان برخورد با آنها هستند.

با توجه به گرانی‌ها و شفاف سازی‌های صورت گرفته در هفته‌های اخیر، مشخص شد که احتکارکنندگان عامل اصلی گرانی در بازار هستند و  کارشناسان این حرکت سودجویانه را خیانت به مردم تلقی کرده‌اند. همین اتفاق باعث شده که کاربران در شبکه‌های اجتماعی هشتگ مردم علیه احتکار را داغ کنند و از مسئولان خواهان برخورد جدی با متخلفان  و معرفی آنها شوند.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/140367/#-----بلیت_هواپیما #----خالکوبی_منشوری #--مردم_-علیه_احتکار