فرصت گل در خانه حریف
 
حضور روحانی در نیویورک بهترین زمان برای بیان حقایق و دفاع از منافع ملی است
 

شهروند| حسن روحانی پیش از ترک تهران برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل به ارایه توضیحاتی در مورد شرایط حاکم بر این دوره اجلاس عمومی سازمان ملل متحد و بحث شورای امنیت که ایالات متحده برای آن دست به سناریو سازی‌های ضد ایرانی دست زده، پرداخت. روحانی جلسه پیش‌روی این دوره سازمان ملل را بااهمیت ارزیابی کرد و آن را فرصت مناسبی برای دیدگاه‌های رسمی، قانونی و منطقی نظام جمهوری اسلامی دانست. حادثه تروریستی اهواز هم از جمله موضوعاتی بود که رئیس جمهوری از مجازات عاملان آن پرده برداشت. اهم سخنان رئیس جمهوری را می‌خوانید.
حادثه تروریستی اهواز
 حادثه اهواز بسیار تأثرانگیز بود. این‌ها که این فاجعه را آفریدند در مسیر متجاوزان هستند.
 مسببان این جنایت چه کسانی‌اند و به کجا وابسته هستند.
 آنها که مدعی حقوق بشر هستند باید پاسخگو باشند. همه کشورهای کوچک مزدور منطقه پشتوانه‌شان آمریکاست. آمریکا آنها را تحریک می‌کند و شرایط را در اختیار آنها می‌گذارد اما این اقدامات تاثیری در اراده ملت ما ندارد. ما در برابر جنایت‌های بزرگتر هم ایستاده‌ایم. پاسخ این جنایات در چارچوب قانونی به جانیان آن داده خواهد شد و همه عوامل دستگیر و مجازات می‌شوند.
اهمیت سفر نیویورک
 حضور در این اجلاس فرصت و تریبونی است که در اختیار کشور قرار می‌گیرد و ایران می‌تواند نظرات خود را نسبت به مسائل منطقه و بین‌الملل بیان کند و فرصت دیدار با سران هم در این سفر فراهم است.
 شرایط جهانی امروز مناسب نیست و از همه مهمتر آمریکا بیش از همیشه قلدرمآبی خود را به رخ جهانیان می‌کشد و به یک‌جانبه‌گرایی ادامه می‌دهد و فکر می‌کند هر کسی زور دارد و حق وتو دارد می‌تواند در شورای امنیت هر کاری انجام دهد.
 فکر می‌کنند هر کسی میزبان سازمانی است اختیارات بیشتری دارد، در حالی که باید اختیارات آمریکا مشابه دیگران باشد. آمریکا دایم از سازمان ملل سو‌ءاستفاده می‌کند. دیگران نتوانستند از این سازمان در شرایط بحرانی استفاده کنند.
مسأله آمریکا
حکومت کاخ سفید امروز با همیشه متفاوت است. کسانی سر کار هستند که به هیچ معاهده‌ای احترام نمی‌گذارند، همه مقررات را زیر پا می‌گذارند و کارهایی کردند که کمتر قابل تصور بود. این چنین با ملت فلسطین مقابله کردند، برای مسلمانان مضیقه ایجاد کردند، بسیاری از کشورها برای گفتن حرف‌های فراوانی دارند از جمله ایران.
 آمریکا به یکی از تعهدات خود و پیمانش پشت پا زد و آن برجام بود.
مسأله تحریم
 مردم ما مقاومت خواهند کرد و دولت خودش را کاملا برای مقابله آماده کرده است. ما از این ماه‌هایی که مردم با سختی مواجه خواهند شد، دست به دست هم داده و با خواست خدا عبور خواهیم کرد و آمریکایی‌ها پشیمان خواهند شد.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/143672/فرصت-گل در-خانه--حریف