با پایان تابستان و کاهش مسافران با بسته‌های جدید مسافرتی مواجهیم
 
سفر ارزان به مشهد
 

 

شهروند|  «ارزان به مشهد سفر کنید!» شرکت راه‌آهن این روزها طرح جدیدی برای مسافرانش در نظر گرفته است که بر اساس آن هر نفر می‌تواند با 88 هزار تومان به مشهد برود و یک روز را به‌صورت رایگان در هتل اقامت کند.
راه‌آهن می‌گوید این طرح ویژه را برای گرایش مردم به سفرهای ریلی گذاشته‌اند و بنا دارند بسته‌های سفری دیگری برای سایر شهرها تهیه کنند. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که  این روزها اگر کسی قصد سفر به مشهد را داشته باشد، تنها بلیت رفت و برگشت آن با هواپیما چیزی حدود 750 تا 800 هزار تومان تمام می‌شود. البته اگر بخواهید در روزهای عادی سال و خارج از بسته ارزان شرکت راه‌آهن با قطار سفر کنید، شرکت‌های ریلی بلیت یکسره قطار را بین 120 تا 130 هزار تومان قیمت‌گذاری کرده‌اند.
تنها تا پایان مهر فرصت دارید
 سفر با ریل از نظر کارشناسان حمل و نقل ایمن‌ترین و کم‌آلاینده‌ترین مدل سفر است و به همین دلیل کشورهای خارجی برای تشویق مردم به استفاده از قطار طرح‌های ویژه دارند. راه‌آهن ایران هم امسال دست به این اقدام تازه زده و بسته سفری ویژه را درست در پایان پیک سفرها طراحی کرده است.  البته باید در نظر داشت قرار دادن طرح‌های ویژه‌ای چون طرح ویژه مشهد در جای‌جای دنیا امری مرسوم است، چرا که اکنون فصل سفر تمام شده و متقاضیان بشدت کاهش پیدا کرده‌اند. به گفته علی کاظمی، مدیر کل نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن هزینه تمام‌شده سفر یک‌روزه برای زیارت علی ابن موسی الرضا (ع) کمتر از 100هزار تومان تمام می‌شود، اما این بسته ویژه برای تشویق مسافران به استفاده از قطار طراحی شده است.
البته در این طرح امکان خرید بلیت بدون اقامت و به صورت مجزا هم فراهم است و مسافران مشهد مقدس می‌توانند تا پایان مهر ۹۷ با هزینه ۵۵ هزار تومان بلیت رفت و برگشت را تهیه کنند. البته مشتریان این طرح باید برای تهیه این بسته سفری ارزان‌قیمت به مراکز مجاز فروش بلیت قطار در سراسر کشور یا سایت اینترنتی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به آدرس www.rai.ir  مراجعه کنند. این طرح هم‌اکنون آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد.
تفاوت هزینه هوایی و زمینی‌
حالا با به پایان رسیدن پیک سفرهای تابستانه قیمت بلیت‌های قطار و هواپیما اندکی کاهشی شده است. اگر به سایت رجا سر زده و از قیمت  بلیت‌های آن جویا شده باشید، به ترتیب بلیت‌های رفت برای شهرهای مشهد 128 هزار تومان البته کوپه‌های وی آی پی، زنجان 36 هزار و 450 تومان، تبریز درجه یک سهند 73 هزار و900تومان و در نهایت سمنان 43 هزار تومان هزینه‌بر است. قیمت بلیت این شهرها با سفر هوایی در حال حاضر تقریبا دو برابر است؛ به‌عنوان مثال خرج بلیت رفت به  تبریز220 هزار تومان و تهران-  مشهد 389 هزار تومان می‌شود.
سفر یک‌روزه با قطارهای لوکس
به‌جز بسته ویژه‌ای که راه‌آهن برای سفر به مشهد طراحی کرده است، طرح‌های دیگری هم به مسافران ارایه می‌دهد که شاید یکی از جالب‌ترین آنها قطار گردشگری باشد. قطارهای گردشگری معمولا لوکس‌ترین قطارها هستند که به‌نوعی قطارهای 5 ستاره به شمار می‌آیند. در این قطارها نه تنها امکان استفاده از لوکس‌ترین رستوران‌های قطاری را دارید که می‌توانید از کتابخانه، درمانگاه، امکان تماشای فیلم و ... هم استفاده کنید.
با این‌حساب، راه‌آهن علاوه بر طرح سفر مشهد ارزان، سفرهای یک‌روزه لوکس را هم مورد توجه قرار داده است. البته این قطار در برخی از روزهای  هفته و در مسیرهای تبریز- جلفا، جنگل ابر، تهران- شمال ارایه خدمات می‌دهد. همچنین مسیرهای دیگر که بر اساس فصل و ظرفیت مورد توجه قرار می‌گیرد.  باید در نظر داشت مسیرهایی که در حوزه گردشگری ارایه خدمات می‌دهند  قیمت  از پیش تعیین‌شده‌ای دارند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/144279/سفر-ارزان به-مشهد