فیلم‌های پرفروش هفته‌های اخیر بیشترشان داستان‌هایی درباره موسیقی روایت می‌کنند
 
خوانندگان  در سینما هم یکه‌تازند!
 

 

شهروند| این روزها بازار سینما هم در تسخیر موسیقی است و در گیشه سینماهای جهان فیلم زندگینامه فردی مرکوری خواننده سرشناس توانسته دیگر مدعیان عرصه سرگرمی را شکست داده و با ۵۰‌میلیون دلار فروش در صدر گیشه بنشیند.در این فیلم که حماسه کولی نام دارد، داستان زندگی فردی مرکوری روایت می‌شود.
اما این فیلم تنها فیلم موسیقایی سینمای جهان در هفته‌های اخیر نبوده و لیدی گاگا در ستاره‌ای متولد شده است نقش قهرمانی دیگر را ایفا کرده و اتفاقا این نیز مورد توجه قرار گرفته است.
حماسه کولی‌های موزیسین
زندگینامه فردی مرکوری در فیلم حماسه کولی علاقه‌مندان این خواننده و دنیای موسیقی را به سالن‌های سینِما کشانده است. علاقه‌مندانی که اتفاقا آخر کار راضی هم از سالن بیرون رفته‌اند و مبین این امر نقدهای متوسطی است که درباره این فیلم به چاپ رسیده است.
در حماسه کولی نقش فردی مرکوری خواننده مشهور را که ریشه‌اش به پارسیان هند بازمی‌گشت، به رامی مالک بازیگر سریال آقای روبات سپرده‌اند.
حماسه کولی‌ در دیگر کشورها هم اکران موفقی داشت و گیشه بین‌الملل را با فروش ۷۲‌میلیون و ۵۰۰‌هزار دلاری در اختیار گرفت. به این ترتیب فروش زندگینامه فردی مرکوری خیلی زود در سراسر جهان به مرز ۱۵۰‌میلیون دلار نزدیک شد.
ستاره‌ای متولد می‌شود هم در هفته‌های اخیر توانسته گیشه‌ها را به آتش کشیده و البته یکی از شانس‌های مسلم اسکار نیز قلمداد شود تا ثابت شود ذائقه تماشاگر امروزی فضای مرتبط با موسیقی را می‌پسندد.
شکست‌خوردگان
در هفته‌ای که فیلم‌هایی با تم موسیقی یکه‌تازی می‌کنند، در یکی از موارد نادر سال‌های اخیر یکی از فیلم‌های کمپانی دیزنی افتتاحیه‌ای بی‌رونق داشت. فیلم فندق‌شکن و چهار قلمرو که با هزینه ۱۲۵‌میلیون دلاری ساخته شده است، در افتتاحیه به فروش ۲۰‌میلیون دلاری بسنده کرد. این میزان فروش در افتتاحیه برای اثری پرهزینه از کمپانی دیزنی بی‌سابقه است. در این اثر پرهزینه سینمایی کیرا نایتلی، مکنزی فوی و یوجین دربز کنار بزرگانی چون هلن میرن و مورگان فریمن جلوی دوربین رفته‌اند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/147140/خوانندگان  در-سینما-هم-یکه‌تازند!