یک مامور پلیس در خمینی‌شهر از شیوه‌ای خلاقانه برای اقرار یک سارق سابقه‌دار استفاده کرد
 
کبوتر نامه‌رسان چگونه معمای سرقت را حل کرد؟
 

 

شهروند| کبوتر جلد دست سارق سابقه‌دار را رو کرد. این اتفاق جالب در شهرستان خمینی‌شهر استان اصفهان رخ داد. در واقع تیزهوشی مامور تجسس یک کلانتری در این شهر باعث شد تا یک سارق حرفه‌ای نتواند از دست ماموران خلاص شود. این ماجرای جالب باعث شد تا صاحب کبوترهای به سرقت رفته همراه با کبوتر نامه‌بر به کلانتری مراجعه و از مرد سارق شکایت کند. به گفته مقامات انتظامی خمینی‌شهر، اگر این ترفند برای شناسایی مالباخته کارگر نمی‌افتاد، پلیس مجبور بود مرد سارق را به دلیل نبود شاکی آزاد کند.
دوشنبه هفته جاری بود که یکی از ماموران پلیس خمینی‌شهر درحال گشتزنی در خیابان به مرد مشکوکی برخورد کرد که یک گونی بزرگ همراه خود داشت. مرد مشکوک وقتی پلیس را دید، دستپاچه شد و سعی داشت با صحبت‌های بی‌ربط خودش را بی‌گناه نشان دهد، اما در بازرسی اولیه مشخص شد که داخل گونی 17 کبوتر است. همین موضوع شک مامور پلیس را بیشتر کرد و برای روشن‌شدن ماجرا مرد مشکوک را به کلانتری برد، اما آن مرد در کلانتری هم به صحبت های ضدو نقیضش ادامه داد. او در پاسخ ماموران هیچ رد و نشانی از فروشنده کبوترها نداد ولی با این وجود اصرار داشت که این کبوترها را خریداری کرده است، اما بررسی سابقه این مرد نشان می‌داد که او پیش از این‌هم چندبار به جرم سرقت دستگیر شده است. همین موضوع باعث شد تا پلیس او را به‌طور موقت بازداشت کند، البته آن‌طور که سرهنگ علی جعفری‌نژاد فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر به «شهروند» می‌گوید این بازداشت با هماهنگی مقام قضائی و به مدت 24ساعت انجام شد: «ما تنها 24ساعت زمان داشتیم تا شاکی یا شاکیان احتمالی این پرونده را پیدا کنیم. در غیر این صورت باید متهم را همراه با کبوترها آزاد می‌کردیم. از طرف دیگر مسروقه‌بودن کبوترها برای ماموران محرز شده بود اما همچنان متهم هرگونه سرقتی را انکار می‌کرد.»
درهمین حال یکی از ماموران تجسس کلانتری برای روشدن دست سارق ایده جالبی به ذهنش رسید. این مامور با توجه به نوع کبوترها که مشخص بود کبوترهای جلد مناطق اطراف هستند، نامه‌ای به این عبارت نوشت که «صاحب کبوتر به کلانتری مراجعه کند». این مامور این کبوتر را رها کرد، به امید اینکه او به محل اصلی خود بازگردد و صاحبش را به کلانتری بیاورد. درحالی که متهم آخرین ساعت بازداشت موقتش را سپری می‌کرد و ماموران کلانتری درحال انجام اقدامات آزادی او بودند. مردی همراه با کبوتر نامه‌بر و همان دست‌نوشته افسر تجسس به کلانتری مراجعه کرد و دست سارق کبوترها رو شد.
سرهنگ جعفری‌نژاد در توضیح بیشتر این پرونده به «شهروند» گفت: «با مراجعه مرد مالباخته به کلانتری متهم راهی جز اقرار نداشت و کل ماجرا را فاش کرد. این سارق حرفه‌ای از نبود صاحب کبوترها در خانه استفاده کرده بود و خودش را به قفس آنها نزدیک کرده و همه 17 کبوتر را سرقت کرده بود. از سوی دیگر، مرد مالباخته هم کارگر است و فرصت نکرده بوده تا شکایتی مطرح کند و البته او فکرش را هم نمی‌کرده که کبوترهایش را پیدا کند و به همین دلیل قید آنها را زده بود، تا اینکه روز دوشنبه قبل از غروب کبوتر حامل نامه در حیاط خانه صاحبش می‌نشیند و صاحبش را از ماجرای سرقت مطلع می‌کند.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/152200/کبوتر-نامه‌رسان-چگونه-معمای-سرقت-را-حل-کرد؟