یک اتفاق ویژه در سفر معاون اول رئیس‌جمهوری به گلستان
 
جنجال‌های سفر یک استاندار پیش از این
 

 

 حاضرنبودن استاندار گلستان در مناطق سیل‌زده، در شرایطی که مردم و مسئولان و حتی هنرمندان با تمام توان برای کمک به مردم سیل‌زده تلاش می‌کنند، جنجال‌برانگیز شد. مناف ‌هاشمی، که نوزدهم مهرماه ۱۳۹۶ به‌عنوان هشتمین استاندار گلستان تعیین شده بود، پس از سفرش به خارج از کشور آن هم در روزهای سیلابی استان گلستان، از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری برکنار شد. مناف ‌هاشمی در چند روز گذشته و همزمان با سیل استان گلستان در سفر خارج از کشور به‌سر می‌برد. این درحالی است که گفته می‌شود ‌هاشمی یک روز پس از وقوع سیلاب در گلستان راهی سفر شده بود؛ سفری که به گفته برخی از سایت‌های خبری برای انجام عمل جراحی و به گفته وزیر کشور برای برخی مشکلات خانوادگی صورت گرفته بود. با این حال، دلیل اصلی سفر او هنوز دقیقا مشخص نیست. تنها چیزی که مشخص است این است که این مسئول، وقتی مردم استان با سیل و خسارت‌هایش درگیر بودند و در روزهای نخست ایام نوروز تمام زندگی‌شان را آب با خودش برده بود، در خارج از کشور به‌سر می‌برد و همین مسأله باعث شد که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری پس از غیبت او در جریان رسیدگی به وضع سیل‌زدگان این استان، او را برکنار کند. اسحاق جهانگیری پس از برکناری استاندار گلستان، میرمحمد غراوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری را به‌عنوان سرپرست استانداری گلستان منصوب کرد. این درحالی است که سیدسلمان سامانی، سخنگوی وزیر کشور نیز حکم انتصاب سرپرست جدید استانداری گلستان را در صفحه شخصی خود در فضای مجازی رسما منتشر کرد.
همچنین علیرضا معزی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت هم در توئیتی نوشت: « عزل استاندارگلستان، نه تنها احترام به مطالبه عمومی و تصمیمی به هنگام در مدیریت بحران، که رعایت اصلی از اصول انکارناپذیر حکمرانی خوب بود. تدبیر امشب مهندس جهانگیری یادآوری این نکته است که هیچ چیز بر حفظ امید مردم، مقدم نیست.»
مناف‌ هاشمی پیش از این، مدیر کل دفتر برنامه و بودجه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بود. ‌هاشمی در دوران مدیریت محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران، مسئولیت‌هایی چون معاونت برنامه‌ریزی و توسعه شهری، قائم‌مقام معاونت خدمات شهری، مدیر کل تشخیص و وصول درآمد را بر عهده داشت. او در ‌سال ۱۳۹۲ برای شرکت در انتخابات شورای شهر تهران، از معاونت شهرداری تهران استعفا کرد. ‌هاشمی همچنین در دولت یازدهم به سمت معاونت توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان منصوب شد و در پی استعفای وزیر وقت ورزش و جوانان، محمود گودرزی، مدتی سرپرستی وزارت ورزش و جوانان را نیز بر عهده داشت.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/157842/جنجال‌های-سفر -یک-استاندار-پیش-از-این