در نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات سید‌هادی رضوی چه گذشت؟
 
مگر بدهی من چقدر بوده؛ حدود 80 میلیارد تومان
 

 

نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات سید‌هادی رضوی و ۳۰ متهم دیگر پرونده بانک سرمایه، به ریاست قاضی مسعودی مقام روز گذشته برگزار شد. با توجه به صحبت‌های ‌هادی رضوی در روزهای گذشته، طبیعتا این جلسه از حساسیت بالایی برخوردار بود. ضمن این‌که مواردی هم در این جلسه مطرح شد که افکار عمومی در ماه‌های گذشته هم به دنبال آن بودند. انتساب‌ هادی رضوی به پروژه سریال «شهرزاد» هم این موقعیت را تشدید می‌کرد. به همین جهت بخش‌هایی از صحبت‌های او در جلسه علنی دادگاه را گزینش کردیم که در ادامه می‌خوانید:  
  از برگزاری دادگاه علنی خوشحالم و از شما می‌خواهم که بدون ترس و لرز مطالبم را بگویم. اتفاقات عجیبی در پرونده من رخ داده که حواشی است و شاید در پرونده مهم باشد. ظاهرا خیلی دوست دارند بگویند محمدهادی رضوی داماد شریعتمداری است ولی من که داماد نتانیاهو نیستم. من از دادگاه می‌خواهم فارغ از داماد فلانی پرونده من بررسی شود.
  لازم است از آقای مسعودی‌مقام بابت حوصله و سعه‌صدرشان تشکر کنم که به حرف‌های من با حوصله گوش می‌کنند، چون من کلا آدم عصبی مزاجی هستم و از خداوند خواسته‌ام که به من کمک کند بتوانم با حوصله از خود دفاع کنم یا دایم دعا می‌کردم که مبادا آقای قهرمانی (دادستان) چیزی بگوید و من را عصبانی کند و از عدل خارج شوم.
  آقای مسعودی‌مقام، بانک سرمایه ۳۱ بدهکار کلان دارد که بدهی‌هایشان ۳۰۰ میلیارد، ۴۰۰‌میلیارد و ۱۰۰۰‌میلیارد است، بدهی من کجای این ارقام قرار دارد؟ لیست اسامی این ۳۱ بدهکار توسط هیأت تحقیق و تفحص مجلس اعلام شده است که اصلا اسم من در آن‌جا نیست. مگر بدهی من چقدر بوده است؟ حدود ۸۰‌میلیارد تومان.
  در تاریخ ۹۵.۱۲.۲۰ به ما ابلاغ شد که آقای رضوی بیا و بدهی‌ات را مشخص کن که همان ۸۰‌میلیارد تومان را قبول داریم. یکی از مدیران وقت بانک سرمایه به من گفت که بیا ما ملک تو را ۱۲۰‌میلیارد ارزیابی می‌کنیم که ۸۰‌میلیارد بدهی تو را تسویه می‌کند و ۴۰-۵۰‌میلیارد هم به تو داده می‌شود، اما تو باید ۵‌میلیارد تومان نقد به من بدهی و یک ملک را هم بدهی تا حسابت تسویه شود که من این موضوع را قبول نکردم و نمی‌دانم که چرا این آقا از  اسپانیا سر در آوردند.
  آقای رئیس دادگاه گفتند من به آقای اعلایی ۶۰‌میلیون تومان داده‌ام، در این‌باره باید توضیح بدهم که آقای اعلایی از من تقاضا کردند که می‌خواهند مسجد بسازند و ۸۰ نفر را هم به مشهد بفرستند که همه مدارک در این‌باره موجود است؛ اعم از سربرگ هیأت امنا، سفته، چک، فاکتور هزینه‌های افرادی که به مشهد رفته‌اند و این ۶۰‌میلیون تومان نبود، ۲۰‌میلیون تومان در ۳ فقره بود.
  نزدیک به ۸‌میلیارد تومان در سریال شهرزاد سرمایه‌گذاری انجام شده است و اصلاً پشیمان نیستم اما آقای امامی هنوز به ما بدهکارند و هنوز اصل پول را برنگردانده‌اند و در این خصوص شکایت کردم .۵۰‌درصد شهرزاد یک مال من بود اما در شهرزاد دو دیدم که ما نیستیم که این موضوع به خاطر اختلافات سیاسی بوده است. ۵۰‌درصد آن را داشتند ۱۵‌میلیارد تومان می‌فروختند که گفتم مالک آن ۵۰‌درصد من هستم و افتخار دارم اگر وامی گرفتم کاری در ازای آن ارایه کردم. در شهرزاد یک فقط من و سعید ملکان تهیه‌کننده ویلایی‌ها و تنگه ابوغریب بودیم. هر ماه ۲۵ تا ۳۰‌میلیون تومان به سوپراستارها می‌دادیم که معقول بوده و خبری از پول‌های کثیف نبوده است.
  ملکی را بر اندرزگو کرایه کردم که با حداقل ۲۰‌میلیارد تومان طرحی بالغ بر ارزش افزوده ۴۰۰‌میلیارد تومان بوده است و پول رهن آن ملک پول کل بدهی من است. می‌گویند من   BMW  ایکس چهار دارم اما آن موقع ۲۰۰‌میلیون تومان بوده است و تمامی املاکی که توقیف‌شده به نام من است.
  یک‌بار نشد بگویند رضوی بیا حرفت را بزن، شاید حرف من درست باشد. مگر می‌شود من همه افراد را خریده باشم؛ چون او دارای اسم و رسم است. یک آقا با ۴۰۰‌میلیارد بدهی به آلمان فرار می‌کند اما من با این‌که ممنوع‌الخروج نبودم، نرفتم چون کلاهبردار نبودم.
  حالا این رضوی کیست که سر زبان‌ها افتاده است؟ به ‌طوری که شبکه VOA آمریکا سه ویژه‌برنامه برای مسخره‌کردن درست می‌کند؛ چون زورشان آمده برای مدافعان حرم جشنواره برگزار کردم. حالا طوری شده است حرف از قاچاق خودرو می‌شود می‌گویند کار داماد فلانی است. پدر من از ‌سال ۶۳ در کار تولید تجهیزات استودیویی است. استودیو برج میلاد ساخته بنده است. می‌گویید بنده در ایام تحریم با نظام مقابله کرده‌ام در حالی ‌که ۱۸۰ تجهیزات استودیویی ساخته‌ام که می‌توانم فردا همین‌جا به نمایشگاه بگذارم.
  آقای قهرمانی (دادستان) می‌گوید که لاشه پول‌ها را در سینمای خانگی وارد کردم. این حرف درست نیست و با افتخار می‌گویم در سریال شهرزاد هزینه کرده‌ام و ریزکرد هزینه‌ها مشخص است.
قاضی مسعودی‌مقام جلسه بعدی دادگاه را ساعت ۹ صبح روز دوشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۹۸ اعلام کرد و گفت رأی حسین هدایتی هم صادر شده که تا چند روز دیگر اعلام می‌شود.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/162500/مگر-بدهی-من-چقدر-بوده؛-حدود 80-میلیارد-تومان