ایران- کره یک بازی کاملا غیردوستانه
 
چشم‌بادامی‌ها تمام توان‌شان را به کار گرفته‌اند تا بعد از جدایی کی‌روش طلسم هشت‌ساله نبردن ایران را بشکنند؛ آنها ساعت 15:30 امروز با همین انگیزه مقابل تیم ویلموتس قرار می‌گیرند
 

شهروند| آخرین پیروزی کره‌ جنوبی مقابل ایران به جام ملت‌های آسیا 2011 دوحه برمی‌گردد که آنها توانستند ایران را با سرمربیگری افشین قطبی در 120 دقیقه روی یک اتفاق شکست بدهند. بعد از آن کارلوس کی‌روش به‌ عنوان سرمربی تیم‌ملی انتخاب شد و هر بار که دو تیم مقابل هم قرار گرفتند ایران به کره‌ای‌ها نباخت. همین عادت‌کردن به نباختن مقابل این حریف شرق آسیایی باعث شده که کره‌ای‌ها از فوتبال ایران بترسند. حالا درست است که ایران و کره‌ جنوبی قرار است از ساعت 15:30 امروز در ورزشگاه جام‌جهانی سئول یک بازی دوستانه را با هم برگزار کنند‌، اما جالب اینجاست که میزبان برای برنده‌شدن مقابل ایران پس از هشت سال دست به هر کاری زده و جو مسابقه را از چند روز قبل با انتشار یک ویدیو متشنج کرده است.
ماجرای یک تیزر بحث‌برانگیز
اتحادیه فوتبال کره‌جنوبی در آستانه این دیدار دوستانه اقدام به انتشار فیلمی بحث‌برانگیز کرد که به قدری واکنش منفی و جنجال به همراه داشت که آنها مجبور شدند این ویدیو را از سایت و صفحات اجتماعی خود حذف کنند. با این حال ویدیوی مورد نظر همچنان بازتابی اساسی در دنیای مجازی و رسانه‌ای دارد و همه چیز را در این مسابقه تحت ‌تأثیر خود قرار داده است. در فیلم مد نظر که ابتدا در شبکه اجتماعی توییتر اتحادیه فوتبال کره منتشر شد، این فدراسیون به نوعی بازیکنان تیم ‌ملی ایران را به انجام فوتبال کثیف و وقت تلف‌کردن‌های بی‌مورد در جریان هر مسابقه متهم و حتی قطر را تیمی معرفی کرد که این سبک فوتبال را از ایران تقلید می‌کند. در بخش دیگری از این فیلم آمده که سونگ هیون مین، ستاره جهانی فوتبال کره، ایران را شکست خواهد داد و عدالت را به ارمغان خواهد آورد!
انگیزه تسویه‌حساب
جدا از واکنش بسیار تند مردم ایران به این اقدام اتحادیه فوتبال کره، رسانه‌های این کشور هم انتقاد تندی از انتشار این فیلم داشتند. استیو‌هان، فوتبال‌نویس بخش کره‌جنوبی سایت معروف گل، هم این حرکت اتحادیه فوتبال کره ‌جنوبی را «بی‌کلاس با روشی ناخوشایند» توصیف کرد. کاربران ایرانی‌ هم به زبان انگلیسی به هر شکلی که فکرش را بکنید، در توییتر اتحادیه فوتبال کره در حال حمله و واکنش به این اقدام هستند و نتایج درخشان تیم‌ملی در سال‌های اخیر مقابل کره را مدام به آنها یادآوری می‌کنند. طبیعتا انتشار این ویدیو روحیه بازیکنان تیم‌ملی را برای تسویه‌حساب با کره‌ در زمین مسابقه بالا‌تر برده و آنها با انگیزه بسیار زیادی مقابلشان به میدان خواهند رفت تا در بدترین شرایط باز هم مقابل آنها شکست‌ناپذیر باشند. جالب اینجاست که طبق اعلام رسمی سایت فدراسیون فوتبال ایران، در پی اعتراض مدیریت تیم‌ملی فوتبال ایران  به تهیه کلیپ توسط شرکت KBS و اعتراضات صورت گرفته در این باره، این شرکت ضمن حذف این کلیپ در سایت خود، از فدراسیون فوتبال، کادر فنی و بازیکنان این تیم و همچنین هواداران تیم‌ملی فوتبال ایران عذرخواهی کرد.
تقابل جذاب بنتو و ویلموتس
پائولو بنتو از‌ سال گذشته هدایت تیم‌ملی کره را بر عهده گرفت و سابقه رویارویی با ایران را ندارد. مارک ویلموتس نیز به‌تازگی سرمربی تیم‌ملی ایران شده است و حالا در دومین قدم مربیگری باید تیم‌ملی را مقابل کره‌ جنوبی در یک بازی دوستانه سخت به میدان بفرستد. کره‌ای‌ها قبل از ایران در یک بازی دوستانه با نتیجه یک بر صفر تیم‌ملی استرالیا را شکست دادند و ایران هم با 5 گل سوریه را شکست داد.
سبک جدید بازی ایران
اتفاق بسیار مهم دیگر این است که در زمان حضور کی‌روش در تیم ملی‌، بازی ایران سبکی دفاعی داشت و با همین روش مقابل کره نتایج بسیار خوبی گرفت و حسابی آنها را کلافه کرد. حالا اما با حضور ویلموتس سبک بازی تیم‌ملی قرار است هجومی باشد و دیگر خبری از فوتبال دفاعی نخواهد بود. به این ترتیب باید دید آیا ایران می‌تواند با سبک فوتبال هجومی باز هم مقابل کره موفق عمل کند یا طلسم نباختن به این تیم شکسته خواهد شد. جالب اینجاست که کی روش وقتی هدایت کلمبیا را بر عهده گرفت، در بازی دوستانه مقابل کره با یک گل از این تیم بالاخره شکست خورد.
ویلموتس: من از شکست متنفرم!
مارک ویلموتس، سرمربی تیم‌ملی ایران، هم در کنفرانس خبری قبل از مسابقات این صحبت‌ها را درباره بازی دوستانه با کره انجام داد و گفت: «من نمی‌توانم این را بگویم که تیم فوق‌العاده‌ای خواهم ساخت. ما باید به آینده نگاه کنیم و نگاه رو به جلویی داشته باشیم. برای این‌که به اهداف‌مان برسیم نیاز به انجام بازی‌های دوستانه داریم. از بازی دفاعی باید اجتناب کنیم. باید بتوانیم فوتبال زیبا و همراه با کسب نتیجه را به نمایش بگذاریم. مهمترین مسأله این است که شرایطی را ایجاد کنیم که باعث پیشرفت تیم و رسیدن به این اهداف شود. فلسفه ما در همان بازی نخست مقابل سوریه مشخص شد. کره‌جنوبی تیم پرشوری است و وقتی در خانه بازی می‌کند، انگیزه زیادی برای کسب پیروزی دارد. هر چند این بازی دوستانه است اما اهمیت زیادی برای کره‌جنوبی و ایران دارد. می‌خواهم مثل بازی با سوریه، نتیجه خوبی مقابل کره‌جنوبی کسب کنم؛ چون از شکست متنفرم. کره به‌ هر حال بازیکنان بزرگی مانند سون هیونگ مین را در ترکیب خود دارد که اخیرا در فینال لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده است.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/164293/ایران--کره یک-بازی--کاملا-غیردوستانه