حضور ۱۰۰ کتابفروشی کشور در پویش با مهر تا مهر
 
چهره‌هایی که شما را فرا می‌خوانند...
 

 

پویش «با مهر تا مهر» از سوی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر راه اندازی شده و تا کنون نزدیک به ۱۰۰ کتابفروشی در سراسر کشور با این طرح همراهی کرده اند.
«با مهر تا مهر» پویشی برای جمع آوری و توزیع اقلام فرهنگی از جمله اسباب بازی، لوازم التحریر و کتاب در میان کودکان و نوجوانان مناطق سیل زده است و امروز و فردا در کتابفروشی های منتخب و بیش از 50 شعبه شهر کتاب برگزار می شود. شما با حضور در این کتابفروشی ها از تخفیفی برای خرید برخوردار می شوید که صرف خرید اقلام فرهنگی برای کودکان مناطق سیل زده می شود.
درباره ضرورت این طرح چهره های فرهنگی معروفی حرف زده اند که تعدادی از آنها را برای شما گلچین کرده ایم.

شهرام ناظری
موسیقیدان و خواننده
نه فقط این کمپین، بلکه شرکت در همه کارهایی که بنای آنها ارتقای فرهنگ بویژه در نقـــاط محـــــروم است، وظیفه‌ای بر گردن همه ماست و بسیار قابل تقدیر به شمار می‌آید. من در حدی که از عهده‌ام برآید تلاش می‌کنم در اغلب این برنامه‌ها شرکت کنم و مردم را هم به حضور پرشور دعوت می‌کنم. متأسفانه نه تنها در استان‌هایی که با این آسیب روبه‌رو شده‌اند بلکه در سراسر کشورمان با ضعفی جدی در پرداخت به مسائل فرهنگی روبه‌رو هستیم. حداقل از این طریق می‌توان قدری آنهایی را که باید، متوجه ضرورت پرداخت به کتاب و کتابخوانی کرد. حواسمان باشد که تعطیلات تحصیلی آغاز شده و این کودکان و نوجوانان از کمترین امکانات فرهنگی و تفریحی هم محروم هستند.
هوشنگ مرادی کرمانی
نویسنده
سالی که زلزله بم رخ داد به همراه برخی اهالی فرهنگ و هنر برای برپایی دوره‌های کتاب و قصه‌خوانی عازم کرمان شدیم. تجربه خوبی بود چرا که دیدیم حتی در آن شرایط هم می‌توان کاری کرد که قدری از آسیب وارده به روح و روان کودکان و نوجوانان کم شود. متأسفانه بالاترین آسیب بلایای طبیعی اغلب متوجه مناطقی می‌شود که با محرومیت‌های بیشتری در دسترسی به محصولات فرهنگی روبه‌رو هستند. کار خوبی است و امیدوارم نه تنها تشکل‌های فرهنگی بلکه چهره‌های مطرح همه حوزه‌ها، از فرهنگ و هنر گرفته تا ورزش از شهرت خود برای تشویق هرچه بیشتر مردم به حضور در چنین مشارکت‌هایی بهره بگیرند. نه تنها کتاب، بلکه برپایی کنسرت و اجرای تئاتر هم می‌تواند به این بهانه منجر به ارتقای فرهنگ و هنر شود.
لیلی گلستان
نویسنده و مترجم
ســــال‌های قبـــــل از انقلاب کانون پرورش فکـــری کـــودکان و نوجوانان به وسیله کتابخانه‌های ســـیار برای ارســـال کتـــاب به دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین مناطق کشور تلاش می‌کرد. اغراق نیست که بگویم به واسطه این کار ارزشمند برخی از آن کودکان که به‌طور هفتگی موفق به دریافت امانی کتاب می‌شدند حالا به چهره‌هایی شاخص در میان اهالی فرهنگ و هنر تبدیل شده‌اند. بنابراین به جای کوچک شمردن کمپین‌هایی نظیر«با مهر تا مهر»باید باور کنیم که حتی با قدم‌های کوچک هم می‌توان سرمنشأ کارهایی بسیار مهم شد. در این دو روز به کتابفروشی‌ها برویم، کتاب بخریم و در بهبود شرایط کودکان و نوجوانان سرزمینمان سهیم شویم.
محمدصالح علا
شاعر و نویسنده
کتاب خواندن تنها ورق زدن برگ‌های کاغذی یک کتاب نیست، وقتی اتفاقات زندگی ساکنان سایر نقاط را دنبال می‌کنیم، وقتی به درد دل‌های هموطنان خوزستانی و مشکلاتی که گرما و گرد و غبار برای آنان پدید می‌آورد، گوش می‌دهیم، هم به نوعی کتاب می‌خوانیم. با این حال کتاب خواندن به آن شکلی که مد نظر ماست راهی برای اتصال به سرچشمه‌ای زلال به شمار می‌آید. کار تحسین‌برانگیزی است و امیدوارم همه مردم و همه آنهایی که کاری از دستشان برمی آید مشارکت کنند. فقدان کتاب و بی‌توجهی به ضرورت کتابخوانی، آسیب بزرگی است، پنجشنبه و جمعه این هفته همگی به کتابفروشی‌های اعلام شده برویم، منتها حواسمان باشد کتاب‌ها را با بوسه‌های صدادار و با عطر گل یاس برای کودکان و نوجوانان سرزمینمان بفرستیم.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/165166/چهره‌هایی-که شما-را فرا-می‌خوانند