عهد دانش‌آموزان با رهبر انقلاب در راهپیمایی 13 آبان
 
مبارزه با هرگونه فساد مسئولان و غیرمسئولان
 
نقش یک دیوار در راهپیمایی ضداستکباری
 

راهپیمایی گرامیداشت روز 13 آبان دیروز صبح همزمان در تهران و سایر استان‌ها برگزار شد. بنابر هماهنگی‌های قبلی، «استکبارستیزی و مقاومت اسلامی، سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا» به‌عنوان شعار راهپیمایی امسال انتخاب شده بود.  در مسیر راهپیمایی روز ١٣ آبان ماه امسال برخی از نهادهای دولتی و غیردولتی مانند سال‌های گذشته، غرفه‌هایی با محوریت فعالیت‌های فرهنگی و هنری برپا کرده بودند؛ مانند هلال‌احمر، شهرداری، وزارت نفت، آموزش‌وپرورش و... اما آنچه دیروز در مسیر راهپیمایی بیشتر از هر چیز توجه شرکت‌کننده‌ها را به خود جلب کرد، طرح‌های جدیدی بود که بعد از سال‌ها روی دیوار سفارت سابق آمریکا در تهران نقش بسته بود. موضوع نقاشی‌های روی این دیوار چند وقت پیش هم خودشان را به خبرها رساندند، آن هم زمانی که خبر فیلمبرداری فیلم تازه امیرحسین مهدویان، کارگردان فیلم‌های ماجرای نیمروز و رد خون رسید و گفته شد به او اجازه داده شده برای ساخت فیلمش نقاشی‌های قدیمی روی دیوار سفارتخانه سابق آمریکا را پاک کند، حالا هم نقاشی‌های جدیدی که روی دیوار نقش بسته است، در اغلب تصاویری که از راهپیمایی دیروز مخابره شد، دیده می‌شود، مانند تصویری نمادین از گل حمید استیلی به تیم‌ملی فوتبال آمریکا یا طرح موسسه اوج در مورد مذاکرات هسته‌ای یا تصاویری از سرنگونی پهپاد آمریکا به دست نیروهای ایران.
همان زمان رئیس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، نهاد وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی ایران از طرح جدید این مرکز برای به تصویر کشیدن مقطعی از پیروزی انقلاب ۵۷ تا اشغال سفارت ایالات متحده آمریکا در تهران خبر داد. مرتضی گودرزی دیباج در نشستی خبری در تهران گفت سازمان متبوعش طرح جامعی را در این زمینه ارایه داده است که این نقاشی دیواری با همکاری مرکز فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خلق خواهد شد.
مراسم رونمایی از نقاشی‌های جدید روی دیوار نیز سه روز پیش یعنی شنبه یازدهم آبان از سوی سپاه پاسداران و با حضور حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار شده بود. از پررنگ‌بودن تغییر نقاشی‌های روی دیوار سفارت سابق آمریکا که بگذریم راهپیمایی دیروز حاشیه‌های دیگری هم داشت، از ساخت مجسمه سران کشورهای مختلف گرفته تا اجرای سرود یار دبستانی از سوی دانش‌آموزان که با استقبال شرکت‌کننده‌ها در راهپیمایی مواجه شد.
در نهایت هم راهپیمایی روز 13 آبان در تهران با تجمع شرکت‌کننده‌ها برابر سفارت سابق آمریکا، امضای طومار در اعتراض به استکبار جهانی و قرائت بیانیه پایان یافت. در بخش‌هایی از این بیانیه پایانی شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان آمده بود: «ما دانش‌آموزان با شما رهبر فرزانه عهد می‌بندیم برای مبارزه با هر نوع فساد که از طرف مسئولان و غیرمسئولان باشد، از تمام نیرویمان استفاده کنیم و تلاش می‌کنیم در راه عدالت که در صدر هدف‌های اولیه همه بعثت‌های الهی بوده و در جمهوری اسلامی نیز دارای همان شأن و جایگاه است، شکاف‌های طبقاتی در جامعه از بین برود و همان‌طور که به ما امید دادید، امیدتان را ناامید نمی‌کنیم. ما نوجوانان دانش‌آموز با شما عهد می‌بندیم که برای استقلال و آزادی کشور که براساس اخلاق و قانون باشد، این دو را حفظ کنیم و در این راه کنار شما ایستاده‌ایم تا اوج افتخار و عزت را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارمغان آوریم.»سخنران اصلی مراسم راهپیمایی تهران هم فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در بخشی از سخنانش با اشاره به اهمیت تسخیر سفارت سابق آمریکا گفت: «این اقدام یکی از مهم‌ترین حرکت‌های خودجوش در تاریخ انقلاب‌های اصیل و مردمی جهان است که ابهت پوشالی آمریکا را در هم شکست و خفت و زبونی این کشور را نشان داد. همچنین فریاد مظلومیت و آزادگی مردم مسلمان ایران را طنین‌انداز کرد.»
او ادامه داد: «پیام ۱۳ آبان، آزادی و آزادگی ملتی سرافراز و غیرتمند در برابر قدرت‌های پوشالی و اوج آمریکاستیزی و نفرت نسبت به سیاست‌ها و جنایت‌های ضدبشری آمریکا در ایران و جهان است. ۱۳ آبان به مستضعفان و مسلمانان عالم نشان داد که می‌توانند در برابر غارتگران، چپاولگران و زورگویان متفرعن و زیاده‌طلب، راه مقاومت و ایستادگی را برگزینند و در این راه پیروز شوند.» سرلشکر موسوی ادامه داد: «۱۳ آبان یادآوری می‌کند که تسلیم فقط مختص ذات اقدس الهی است و هرگز نباید در برابر مستکبران و نظام سلطه سر تسلیم فرود آورد. مردم سرافراز ایران در ۱۳ آبان به جهان نشان دادند که دیوار ظلم و ستم، هر چند به ظاهر محکم باشد، شکستنی و فروریختنی است و با مقاومت و ایستادگی در راه حق می‌توان در مبارزه با ستمکاران پیروز شد و به اهداف عالی انسانی دست یافت. کارنامه سیاه دولت آمریکا پر است از ظلم و ستم و جنایت و نفرت در همه جای جهان؛ در مورد کشور عزیز ما ایران، جنایات بی‌شماری را مرتکب شده‌اند که احصای آنها از حوصله این زمان خارج است.»فرمانده کل ارتش تأکید کرد: «در پرتو الهام‌بخشی، استکبارستیزی و مقاومت اسلامی، شیطان رانده شده از منطقه طعم تلخ شکست و سرخوردگی را چشیده و جایگاه خود را از دست داده و در مسیر افول با سردمداری ترامپ با سرعت بیشتری به سقوط نزدیک می‌شود. اکنون انقلاب اسلامی یک چله‌ پرچالش اما پرافتخار را پشت سر گذاشته است و به‌صورت اعجاب‌آور و بی‌سابقه‌ای از مجموعه‌ای از موانع، دشواری‌ها و مشکلات، که هر نظامی را از پا درمی‌آورد، با وفاداری کامل به آرمان‌ها و ارزش‌ها و مقاومت در برابر دشمنان با موفقیت عبور کرده و اینک وارد دومین گام برای ساخت تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی شده است.»


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/174938/مبارزه-با-هرگونه-فساد-مسئولان-و-غیرمسئولان