رئیس جمعیت هلال‌احمر در بازدید از مرکز جامع توانبخشی:
 
انتظار ما ارتقای جایگاه هلال‌احمر است
 
در حال حاضر 167 مرکز توانبخشی در کشور داریم و 38 مرکز نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد. به همین منظور تمامی استان‌ها را ملزم کردیم که توانبخشی فیزیکی و مکانیکی را در اولویت امور خود قرار دهند
 

[شهروند]  رئیس جمعیت هلال‌احمر ضمن بازدید از بخش‌های مختلف مرکز جامع توانبخشی در نشستی با مدیران و مسئولان معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت دیدار و گفت‌وگو کرد.
کریم همتی در جمع مسئولان این معاونت گفت: «انتظاری که از دوستان و همکاران در تمامی حوزه‌ها داریم؛ ارتقای جایگاه جمعیت هلال‌احمر و رسیدن دوباره به روزهای خوب و باشکوه جمعیت در ارایه خدمات و اذهان عمومی است. باید تلاش کنیم تا با همدلی، سرمایه‌ای را که این نهاد بین آحاد مردمی دارد، حفظ کنیم.»
رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه ضمن تاکید بر فعالیت بیشتر به منظور ارایه خدمات در مناطق کم‌برخوردار خاطرنشان کرد: «باید فعالیت‌های حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی را ارتقا دهیم، چراکه مردم نیازمند این خدمات هستند.»
دکتر سیدبهمن سبحانی، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر نیز در این نشست با تاکید بر اینکه در قوانین کشور بحث توانبخشی به صورت خاص به جمعیت هلال‌احمر واگذار شده است، گفت: «در اساسنامه، سیاست‌های کلی نظام، برنامه پنج ساله، اهداف جمعیت، استراتژی‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و ... به ارایه بهترین خدمات توانبخشی به آسیب‌پذیرترین افراد تاکید شده است.»سبحانی با اشاره به بحث حرکت جهانی که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در حوزه توانبخشی به ویژه با محوریت ارتوپدی فنی آغاز کرده است، عنوان کرد: «در همین رابطه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، جمعیت هلال احمر ایران را بر اساس توانمندی‌های موجود به عنوان کانون توانبخشی در منطقه معرفی کرده و تاکنون 26 پروژه مشترک انجام شده است.»
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی در ارتباط با وضعیت کلی مراکز توانبخشی در کشور عنوان کرد: «در حال حاضر 167 مرکز توانبخشی در کشور داریم و 38 مرکز نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد. به همین منظور تمامی استان‌ها را ملزم کردیم که توانبخشی فیزیکی و مکانیکی را در اولویت امور خود قرار دهند.»در این نشست تمامی مدیران معاونت بهداشت درمان و توانبخشی گزارشی در مورد عملکرد حوزه‌های مختلف ارایه دادند.


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/183466/انتظار-ما-ارتقای-جایگاه هلال‌احمر-است