بیانیه مشترک ایران و آژانس صادر شد
 
توافق توأم با حسن نیت
 
ایران به‌طور داوطلبانه به دو مکان مشخص‌شده توسط آژانس، دسترسی داده و آژانس هیچ سوال دیگری از ایران و هیچ درخواستی برای دسترسی به مکان‌هایی فراتر از آنچه تهران اظهار کرده ‌است، ندارد
 

[شهروند] ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کردند که برای حل‌وفصل اختلافات به نتیجه رسیده‌اند. بر اساس این بیانیه، بعد از مشورت‌های فشرده دوجانبه، ایران و آژانس درباره حل‌وفصل توأم با حُسن نیت موضوعات مشخص‌شده توسط آژانس در ارتباط با اجرای پادمان به توافق رسیدند.
در متن بیانیه آمده است:  «بعد از مشورت‌های فشرده دوجانبه، ایران و آژانس درباره حل‌وفصل توأم با حُسن نیت موضوعات مشخص‌شده توسط آژانس در ارتباط با اجرای پادمان به توافق رسیدند. در این ارتباط، ایران به‌طور داوطلبانه به دو مکان مشخص‌شده توسط آژانس دسترسی داده و فعالیت‌های راستی‌آزمایی آژانس را برای حل‌وفصل این موضوعات تسهیل خواهد کرد. تاریخ‌های مربوط به دسترسی‌های آژانس و فعالیت‌های راستی‌آزمایی مورد توافق قرار گرفته است. فعالیت‌های راستی‌آزمایی آژانس مطابق با موافقت‌نامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی و رویه استاندارد راستی‌آزمایی آژانس، همان‌گونه که برای همه کشورهای دارای موافقت‌نامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اجرا می‌شود، به صورت برابر و بدون تبعیض اجرا خواهد شد.در چارچوب قطعنامه GOV/2015/72 که در تاریخ پانزدهم دسامبر ٢٠١۵ توسط شورای حکام به تصویب رسید، آژانس و ایران تأیید می‌کنند که این موضوعاتِ مرتبط با اجرای پادمان، منحصرا مربوط به مواد و فعالیت‌های هسته‌ای تحت پادمان براساس موافقت‌نامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی است.در این چارچوب حاضر، بر اساس تجزیه و تحلیل اطلاعاتِ در اختیار آژانس، آژانس هیچ سوال دیگری از ایران و هیچ درخواستی برای دسترسی به مکان‌هایی فراتر از آنچه توسط ایران تحت موافقت‌نامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اظهار شده‌ است، ندارد.دو طرف تصدیق می‌کنند که استقلال، بی‌طرفی و حرفه‌ای‌گری آژانس همچنان لازمه اجرای فعالیت‌های راستی‌آزمایی است.آژانس با حفاظت از تمامی اطلاعات محرمانه پادمانی مطابق با اساسنامه آژانس، مفاد مرتبط در موافقت‌نامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی و محرمانگی رژیم، استانداردها و رویه‌های تثبیت‌شده‌ آژانس، نگرانی‌های امنیتی ایران را همچنان مدنظر قرار خواهد داد.

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/190583/توافق-توأم-با-حسن-نیت-