حذف محدودیت تردد بین‌شهری
 
منع تردد شبانه همچنان در شهرهای زرد و آبی برقرار است
 

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین وضعیت بروز و فوتی ناشی از کووید-۱۹ در کشور را تشریح کرد و از افزایش شمار شهرهای در وضعیت قرمز بیماری به هفت شهر و همچنین قرارگرفتن ۱۹۲ شهر در وضعیت آبی این بیماری خبر داد.
دکتر علیرضا رئیسی با اشاره به تشکیل جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: «اکنون به جز استان‌های شمالی، بقیه استان‌ها وضعیت مناسبی دارند که امیدواریم وضعیت مناسب تداوم داشته باشد. استان مازندران یکی از استان‌هایی است که بیشترین موارد ابتلا را از آنجا داریم و استان گلستان و گیلان هم نیاز به مراقبت بیشتر دارند.»
او گفت: «۷ شهر قرمز، ۳۰ نارنجی و ۴۱۱ شهر زرد در کشور داریم. از ۷ شهر قرمز ۵ شهر آمل، ساری، فریدونکنار، قائمشهر و نکا در استان مازندران هستند و دو شهر بندرگز و کردکوی در استان گلستان هستند که نیاز به مراقبت بیشتر دارند.»
رئیسی تأکید کرد: «برخی شهرها نیاز به مراقبت بیشتر دارند که شامل نور، نکا، قائمشهر، ساری، فریدونکنار، رامسر، جویبار، تنکابن، آمل در استان مازندران و شهرهای ماسال، لنگرود، رودسر در استان گیلان و شهرهای کردکوی و بند گز در استان گلستان هستند.»
او افزود: «دو مصوبه مهم داشتیم. در سطح کشور ۴۱۱ شهر وضعیت زرد داریم؛ ولی برخی شهرها میزان بستری‌شان از حد پایینِ شهرهای زرد پایین‌تر است؛ یعنی ۱۹۲ شهر داریم که میزان بستری بیمار در آنها از دو بیمار به ازای هر ۱۰۰هزار نفر جمعیت هم کمتر شده است. برای این ۱۹۲ شهر رنگ جدیدی به رنگ‌ها اضافه کردیم تا اعمال محدودیت کمتری در آنها نسبت به شهرهای زرد داشته باشیم و تحت عنوان شهر آبی یاد می‌کنیم. در شهرهای آبی تقریبا تمام مشاغل با رعایت پروتکل‌ها که متعاقبا اعلام می‌شود، آزاد هستند و می‌توانند فعال باشند.»
رئیسی گفت: «در شهرهای زرد و آبی منع تردد بین‌شهری نداریم؛ اما منع تردد ۹ شب تا ۴ صبح برقرار است. با این رنگ‌بندی جدید ۷ شهر قرمز، ۳۰ شهر نارنجی، ۲۱۹ شهر زرد و ۱۹۲ شهر آبی داریم.»

 


 
http://shahrvand-newspaper.ir/News/Main/195097/منع-تردد-شبانه-همچنان- در-شهرهای-زرد-و-آبی-برقرار-است