شماره ۸۸۲ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۸ تير
صفحه را ببند
علیرضا منصوریان سرمربی استقلال:
از حالا به فکر دربی هستیم
تیمی لایق هواداران استقلال می‌سازم با تمایل قلبی بازیکنان را به اردوی تیم‌ملی می‌فرستادم شک ندارم یک جام برای استقلال می‌گیرم

محمدرضا تاج‌دوزیان| علیرضا منصوریان کاپیتان محبوب سال‌های نه‌چندان دور استقلال است که در روز قهرمانی آبی‌پوشان در جام حذفی از فوتبال خداحافظی کرد و خاطره‌ای خوش از او در ذهن استقلالی‌ها ماند. منصوریان خیلی زود به دنیای سرمربیگری ورود کرد. او از همان روزها هم می‌گفت که خودش را روی نیمکت استقلال می‌بیند. منصوریان برای نشستن روی نیمکت استقلال عجله نکرد و حالا با کوله‌باری از تجربه مربیگری در لیگ‌برتر، سرمربی تیم محبوبش شده است. منصوریان توانسته برای استقلال لیگ شانزدهم تیمی رویایی ببندد. البته خودش با این لفظ چندان موافق نیست و می‌گوید استقلال یک تیم نرمال است نه یک تیم رویایی و پر از ستاره. گفت‌وگوی سرمربی آبی‌ها را با «شهروند» در ادامه می‌خوانید:  
 همیشه می‌گفتید روزی سرمربی استقلال خواهید شد. از رسیدن به این آرزو چه احساسی دارید؟
من خیلی خدا را شاکر هستم که کمک کرد با پیراهن استقلال و در یک روز خاص که روز قهرمانی استقلال در جام حذفی بود، از فوتبال خداحافظی کردم. از همان روز هدف بلندمدتم در فوتبال این شد که سرمربی استقلال شوم. برای رسیدن به این هدف هم خیلی صبر و تلاش کردم چون دوست داشتم با دست پر سرمربی استقلال شوم. خداراشکر که این اتفاق افتاد و توانستم به این آرزوی بزرگم برسم. امیدوارم بتوانم جواب اعتماد باشگاه استقلال را بدهم و دست در دست همه استقلالی‌ها سالی خوب را برای این تیم رقم بزنیم.
 حتما می‌دانید که هنوز قرارداد مظلومی فسخ نشده و قانونا او سرمربی استقلال است.
این مسائل را باشگاه پیگیری می‌کند و من درجریان نیستم. حتما تمهیدات لازم برای این موضوع اندیشیده شده است.
 قبول دارید با توجه به بازیکنانی که جذب شده‌اند و بازیکنان فصل گذشته، استقلال تبدیل به تیمی رویایی شده است؟
نه من این موضوع را قبول ندارم. شما درحالی می‌گویید استقلال رویایی بسته شده که همه حریفان ما هم بازیکنان بزرگی در فصل نقل‌وانتقالات جذب کرده‌اند. الان پرسپولیس و تراکتور را ببینید. اگر استقلال رویایی است، پس اسم این تیم‌ها چیست؟ ما براساس نیازمان یارگیری کردیم و با حالت هیجانی وارد فصل نقل‌وانتقالات نشدیم. شاید به این دلیل استقلال رویایی به نظر می‌آید که ما توانستیم تیم فصل گذشته را حفظ کنیم. استقلال فصل گذشته بازیکنان بزرگی داشت و حفظ همان‌ها کار بزرگی بود. بازیکنانی هم که جذب شدند، واقعا مورد نیاز بودند. یعنی اینطور نبود که ما بخواهیم برای مقابله با حریفان وارد نقل‌وانتقالات شویم بلکه برای جاهای خالی و مورد نیاز بازیکن گرفتیم.
 نخستین روزی که سر تمرین رفتید، هواداران زیادی هم آمدند و از شما حمایت کردند. فکر می‌کنید این حمایت در طول فصل هم ادامه داشته باشد؟
از روزی که سرمربی استقلال شدم، مورد لطف هواداران قرار گرفتم و از آنها ممنونم، حتی مقابل منزل پدری‌ام هم پلاکارد نصب کردند و سرمربیگری استقلال را به من تبریک گفتند. در تمرینات هم واقعا حضور هواداران دلگرمم می‌کند. قطعا اگر خوب باشیم و بتوانیم تیمی لایق هواداران استقلال بسازیم، این حمایت در طول فصل هم ادامه خواهد داشت. هوادار استقلال باهوش و فهمیده است و قدر زحمات مربیان و بازیکنان را می‌داند. ما اگر می‌خواهیم حمایت هواداران را در طول فصل داشته باشیم، باید نمایشی دلپذیر در زمین داشته باشیم. من به هواداران استقلال قول می‌دهم امسال، ‌سال خوبی برای آنها باشد و تلخکامی‌های سال‌های گذشته از یادشان برود. استقلال باید درحد نام بزرگش فوتبال بازی کند و دل هوادارانش را به دست بیاورد.
 وقتی یکی دو بازیکن ملی‌پوش استقلال را به پرسپولیس ترجیح دادند، این شایعه مطرح شد که کی‌روش آنها را به سمت استقلال سوق داده است. این موضوع را قبول دارید؟
من وارد این بازی‌های رسانه‌ای و حاشیه‌سازی‌ها نمی‌شوم و پاسخی برای این قبیل مسائل حاشیه‌ای هم ندارم.
 شما از معدود مربیان باشگاهی بودید که به برگزاری اردوی تیم‌ملی اعتراض نکردید. دلیل این اعتراض نکردن چه بود؟
بله من اعتراضی به اردوی تیم‌ملی نداشتم، چون به نظر من تحت هر شرایطی تیم‌ملی مهم‌تر است. اگر اردوها لغو نمی‌شد، من با تمایل قلبی‌ام بازیکنان را به اردوی تیم‌ملی می‌فرستادم، چون سرنوشت تیم‌ملی کشورم بیشتر از هرچیزی برایم اهمیت دارد. تیم‌ملی فوتبال متعلق به 70‌میلیون نفر است و باید همه ایرانی‌ها برای آن ارزش زیادی قایل شوند. ایران شرایط حساسی برای حضور در مقدماتی جام‌جهانی دارد و باید این شرایط را درک کرد. من از کی‌روش شناخت زیادی دارم و می‌دانم وقتی بازیکنانم از اردوی تیم‌ملی برگردند، کاملا آماده خواهند بود. مگر دلیل اصلی قدرتمندی باشگاه‌ها و برگزاری لیگ برای موفقیت تیم‌ملی نیست؟ پس باید همه ما برای موفقیت تیم‌ملی تا جایی که می‌توانیم تلاش کنیم و از خودگذشتگی داشته باشیم. وقتی تیم‌ملی به جام‌جهانی برود، همه تیم‌های ایرانی هم سود می‌کنند و فوتبال ما جانی دوباره می‌گیرد. پس باید نگاهی بلندمدت داشته باشیم.
 به هواداران استقلال قول می‌دهید که امسال جام بگیرید؟
در فوتبال قول دادن کاری منطقی نیست. نخستین هدف من این است که استقلال فوتبالی زیبا و دلپذیر ارایه دهد و هواداران را به ورزشگاه بیاورد. بعد به دنبال این هستیم که بهترین نتایج را بگیریم و در لیگ و جام حذفی مدعی باشیم. اگر بتوانیم قهرمان هر دو جام می‌شویم، وگرنه حداقل یک جام را باید به هواداران بدهیم. البته لیگ امسال هم لیگی بسیار سخت است چون علاوه بر پرسپولیس و تراکتورسازی که خیلی خوب تیم بسته‌اند، از تیم‌هایی مثل گسترش فولاد هم نباید غافل شد.
 برای پیروزی در دربی چطور؟ به هواداران وعده‌ای می‌دهید؟
متاسفانه از آخرین سالی که استقلال در دربی پیروز شد، 5‌سال گذشته و این موضوع خیلی ناراحت‌کننده است. شخصا به‌عنوان یک استقلالی از عملکرد استقلال در دربی آخر خیلی ناراحت هستم و مطمئن باشید که یکی از اهدافم جبران کردن آن نتیجه است. پرسپولیس امسال از پارسال هم قوی‌تر است، شکست دادنش در دربی کار آسانی نیست. من از حالا می‌خواهم ذهن بازیکنانم را برای برد در دربی آماده کنم و به آنها بقبولانم که می‌توانند بعد از 5‌سال در دربی پیروز شوند. البته دربی برای ما همه چیز نیست اما من به خاطر دل هواداران استقلال و خواستی که آنها از من دارند، می‌خواهم امسال برد در دربی را به آنها هدیه کنم.


تعداد بازدید :  204