شماره ۱۱۵۶ | ۱۳۹۶ شنبه ۳ تير
صفحه را ببند
خبرنامه

با همت داوطلبان هلال‌احمر استان محقق شد
 برپایی 99 سفره مهربانی برای حدود 10‌هزار نیازمند آذربایجان‌غربی
شهروند| معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌غربی از توزیع 1889 سبد کالای غذایی و برپایی 99 سفره افطاری در ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد. معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان گفت: در ماه مبارک رمضان طرح ملی همای رحمت با هدف حمایت و تکریم خانواده‌های نیازمند و کم‌برخوردار در سراسر استان اجرا می‌شود.
دکتر مختاری اظهار کرد: با یاری خیرین و داوطلبان عضو این جمعیت تاکنون 99 سفره مهربانی برای 9‌هزار و 836 روزه‌دار در سطح استان گسترده شده است. وی در ادامه افزود: در این طرح علاوه بر سفره‌های مهربانی مطابق سال‌های گذشته سبدهای غذایی نیز توزیع می‌شود که تا به این جای طرح موفق به توزیع یک‌هزار و 889 سبد به ارزش یک‌میلیارد و 891‌میلیون و 200‌هزار ریال شده‌ایم. وی بیان کرد: کمک‌های اهدایی توسط خیران، داوطلبان، نیکوکاران و سایر اقشار مردمی در خانه‌های داوطلبان هلال‌احمر و مراکز امور داوطلبان بعد از تفکیک و بسته‌بندی توسط اعضای هلال‌احمر در بین خانواده‌های کم‌برخوردار، زندانیان، ایتام، زنان سرپرست خانوار، بیماران صعب‌العلاج، معلولان، سالمندان و از کار افتادگان توزیع شد. دکتر مختاری با اعلام این‌که توزیع این سبدها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، گفت: در مجموع از اول ماه رمضان تا به امروز 2‌میلیارد و 873‌میلیون و 600‌هزار ریال مشارکت جذب و در قالب طرح همای رحمت توزیع شده است.

در قالب اجرای طرح ملی همای رحمت
 توزیع 1200 کیسه برنج 10کیلویی میان نیازمندان شهرستان نیک‌شهر
شهروند| یک‌‌هزار و دویست کیسه برنج 10 کیلویی در قالب طرح همای رحمت میان نیازمندان شهرستان نیک‌شهر توزیع شده است. راشکی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سیستان‌وبلوچستان درخصوص این طرح گفت: جمعیت هلال‌احمر استان از اردیبهشت‌ماه امسال با برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجم نسبت به تشکیل ستاد طرح همای رحمت در شعب اقدام کرده و تمهیدات لازم را درخصوص جذب خیرین و داوطلبان مشارکت‌کننده در این طرح انجام داده است که با استقبال خوبی از سوی آنها مواجه شد.
وی ادامه داد: در قالب اجرای این طرح ملی چند طرح ازجمله سفره‌های مهربانی و توزیع سبدهای غذایی میان نیازمندان ویژه ماه مبارک رمضان در روستاها و مناطق محروم سیستان‌وبلوچستان درحال انجام است. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تصریح کرد: در همین راستا جمعیت هلال‌احمر شهرستان نیک‌شهر به کمک یکی از داوطلبان خیّر هلال‌احمر نیک‌شهری تعداد 1200 کیسه برنج 10 کیلویی به ارزش ریالی 600میلیون ریال میان 600 خانوار نیازمند ساکن روستا‌های این شهرستان توزیع کرد. وی در ادامه گفت: همچنین سبد کالا شامل کفش، پتو، روغن و برنج به ارزش ریالی 20‌میلیون ریال بین اهالی روستای کددپ که چندی پیش دچارحریق شده بود، توزیع شد. طرح ملی «همای رحمت» هر ساله به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و تا پایان این ماه مبارک ادامه دارد.

برپایی تعداد 23 سفره افطاری و توزیع بیش از 700 سبد کالای همای رحمت در البرز
شهروند| معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان البرز از توزیع 768 سبد کالای همای رحمت و برپایی 23 سفره افطاری در ماه مبارک رمضان در این استان خبر داد. حسین دیناروندی گفت: همزمان با سراسر کشور در ماه مبارک رمضان طرح ملی همای رحمت با هدف حمایت و تکریم ایتام، خانواده‌های نیازمند، بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان اجرا می‌شود. وی افزود: جمعیت هلال‌احمر حلقه اتصال بین توان توانمندان و نیاز نیازمندان است که با طرح‌های مختلف ازجمله طرح همای رحمت، به منظور حمایت و کمک به نیازمندان اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: در راستای اجرای طرح ملی همای رحمت در ماه مبارک رمضان، با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی این معاونت و به همت خیرین، نیکوکاران و داوطلبان عضو این جمعیت، تاکنون 768 سبد کالای مواد غذایی شامل برنج، روغن، خرما، شکر، پنیر، مرغ، گوشت، حبوبات، تخم‌مرغ و... به ارزش ریالی 892‌میلیون و چهارصد‌هزار ریال تهیه و در بین اقشار نیازمند توزیع شد. معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان البرز افزود: تاکنون تعداد 23 سفره مهربانی (ضیافت افطار) با بهره‌وری 3‌هزار و 244 نفر از مستمندان و ایتام به ارزش ریالی 286‌میلیون و 600‌هزار ریال از سوی داوطلبان و خیرین عضو جمعیت هلال‌احمر استان با حضور هنرمندان و مسئولان به صورت ویژه‌ای برپا شده است.
دیناروندی با اشاره به برپایی چادر سلامت و خدمات ویزیت رایگان گفت: سنجش فشارخون، تست قندخون و توزیع بسته‌های فرهنگی از دیگر خدمات ارایه شده از طریق چادرهای سلامت در شب‌های ماه مبارک رمضان به‌ویژه شب‌های قدر است که تاکنون 500 نفر از خدمات این چادرها بهره‌مند شده‌اند.


تعداد بازدید :  187