شماره ۱۱۵۶ | ۱۳۹۶ شنبه ۳ تير
صفحه را ببند
ذره‌بين

حمله به سه نیروی خدماتی مدیریت پسماند رشت با چاقو
ایرنا| فرد مهاجمی که سه نیروی جمع‌آوری ضایعات سازمان مدیریت پسماند رشت را مورد تعرض قرار داده بود، بازداشت شد.
علیرضا حاجی‌پور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با اشاره به این‌که سه نیروی جمع‌آوری ضایعات سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت هنگام انجام وظیفه در خیابان تختی مورد تعرض یک فرد قرار گرفتند، افزود: «راننده، کمک راننده و پاکبان جمع‌آوری ضایعات، روز گذشته مورد ضربات چاقوی یک فرد مهاجم قرار گرفتند. این سه نفر به بیمارستان پورسیناي رشت منتقل شدند که راننده به دلیل شدت جراحات نیاز به عمل جراحی داشت و دو نیروی دیگر با تشخیص پزشک مرخص خواهند شد. فردی که این سه نیروی خدماتی را مورد تعرض قرار داد، بازداشت شد و علت ارتکاب این اقدام در دست بررسی است.»

5 کشته در انفجار گاز یک خانه
شهروند|  بر اثر انفجار کپسول گاز در یک خانه در خرمشهر 5 نفر جان خود را از دست دادند. بی‌احتیاطی فردی که با کپسول گاز قصد داشت مسیر فاضلاب آشپزخانه را باز کند، علت این حادثه اعلام شد.سرهنگ نادر سهیلی، فرمانده انتظامی شهرستان خرمشهر در تشریح این خبر گفت: «در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر انفجار کپسول گاز در یک خانه در روستای دربند شرقی شهر خرمشهر، بلافاصله ماموران پلیس و یگان‌های امدادی به محل حادثه اعزام شدند. با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، فردی به قصد بازکردن مسیر فاضلاب آشپزخانه به وسیله کپسول گاز را داشته که به دلیل انجام این عمل خطرناک موجب انفجار کپسول گاز و سبب مصدوم‌شدن 5 نفر از اعضای خانواده شد.»
سرهنگ سهیلی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «پس از انتقال مصدومان توسط اورژانس به بیمارستان هر 5 نفر به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند.»

زنده به گور شدن ۳ کارگر در آوار خیابان ظفر
شهروند|‌ بر اثر ریزش آوار در یک زمین گودبرداری شده در خیابان ظفر سه کارگر زیر آوار محبوس شدند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اعلام خبر حادثه ریزش آوار در زمین گودبرداری شده در خیابان ظفر درباره جزییات این حادثه گفت: «ساعت 10:38 صبح روز جمعه حادثه ريزش آوار در یک زمین گودبرداری شده در خیابان ظفر، خیابان گوی‌آبادی به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند. محل حادثه یک قطعه زمین گودبرداری شده به وسعت حدودی 300 و به عمق دو متر بود. کارگران در ضلع شرقی دیواره‌های زمین مشغول کار بودند که به یک‌باره بخشی از دیواره‌ها تخریب شد و سه کارگر در زیر آوار محبوس شدند. زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند فقط بخشی از بدن این کارگران از زیر آوار معلوم بود که به سرعت آتش‌نشانان ایمن‌سازی‌های لازم را انجام دادند و در هر سه نقطه مشغول کار شدند كه درنهایت سه کارگر افغانستانی بین 20 و 25ساله را از زیر آوار خارج کردند. هر سه کارگر دچار مصدومیت شدند اما وضع دو نفر از آنها وخیم بود که هر سه نفر تحویل عوامل اورژانس و به مراکز درمانی منتقل شدند. سرانجام آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی کامل محل حادثه در ساعت 11:18 به عملیات خود پایان دادند.»

تولد نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس
شهروند| مادر باردار اهل روستای «حیدری» از توابع شهرستان بن، قبل از رسیدن به بیمارستان، نوزاد پسرش را در آمبولانس به دنیا آورد.
 محسن ابراهیمی، مسئول روابط‌عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال‌وبختیاری روز جمعه گفت: «براساس اعلام گزارش به مرکز پیام اورژانس 115 شهرستان بن در ساعت 4 و 45 دقیقه بامداد روز جمعه مادر باردار 25ساله‌ای دچار درد زایمان شد. پس از دریافت گزارش، تکنيسین‌های اورژانس 115 بن به محل اعزام شدند و اقدام‌های درمانی را برای مادر باردار انجام دادند که هنگام انتقال، مادر باردار دچار درد شدید زایمان شد و نوزادش را به دنیا آورد. تکنيسین‌های فوریت‌های پزشکی پس از انجام اقدام‌های پیش‌بیمارستانی شامل کلامپ بند ناف، خشک کردن، پوار دهان و بینی و گرم نگه داشتن نوزاد، مادر و نوزاد را به پرسنل بیمارستان ‌هاجر(س) شهرکرد تحویل دادند.»

 


تعداد بازدید :  260