شماره ۱۱۵۶ | ۱۳۹۶ شنبه ۳ تير
صفحه را ببند
درخواست رسمی برای ماندگاری کی‌روش
سرمربی تیم‌ملی: بعد از جام‌جهانی تصمیم می‌گیرم

شهروند| موفقیت‌های تیم‌ملی فوتبال ایران با کارلوس کی‌روش سبب شده تا این مربی پرتغالی مورد تحسین رسانه‌های داخلی و خارجی قرار بگیرد. حالا کی‌روش مرد شماره یک فوتبال دنیا از نظر افتخارآفرینی است و خیلی‌ها درباره او واکنش نشان داده‌اند. در این شرایط بحث بر سر آینده این مربی پرتغالی داغ شده است. اکثر کارشناسان ایرانی خواهان ماندگاری او در تیم‌ملی بعد از جام‌جهانی 2018 هستند و فدراسیون نیز برای این موضوع اقدام کرده است.
تلاش فدراسیون برای تمدید قرارداد
4 صعود با تیم‌های آفریقای جنوبی، پرتغال و ایران به جام‌جهانی افتخاری بزرگ برای کی‌روش محسوب می‌شود. از سوی دیگر گل نخوردن تیم او در مقدماتی جام‌جهانی تا این‌جای رقابت‌ها موفقیت‌های سرمربی پرتغالی را بیشتر به چشم می‌آورد. در چنین شرایطی اکثر کارشناسان فوتبال اعتقاد دارند قرارداد کی‌روش باید حداقل تا جام ملت‌های آسیا 2019 تمدید شود. فدراسیون فوتبال نیز پس از شوق عمومی برای تمدید قرارداد سرمربی تیم‌ملی برای این منظور اقدام کرده است. مهدی تاج، ‌رئیس فدراسیون فوتبال در این خصوص اظهار داشت: «قرارداد این سرمربی با فدراسیون فوتبال ایران تا پایان جام‌جهانی روسیه هست اما کی‌روش مربی موفقی به شمار می‌رود و عقل هم حکم می‌کند فدراسیون فوتبال از از او استفاده کند.» او ادامه داد: «ما پیگیر تمدید قرارداد کی‌روش خواهیم بود اما او خودش هم باید برنامه‌هایش را برای بعد از جام‌جهانی ارایه دهد تا بتوانیم از این مربی بزرگ در آینده نیز استفاده کنیم.»
کی‌روش: از آینده بی‌خبرم
از سوی دیگر سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران پیشنهاد‌هایی برای همکاری بعد از جام‌جهانی دریافت کرده اما خودش می‌گوید فعلا تصمیمی نگرفته است. کی‌روش در مصاحبه‌ای که با نشریه معتبر دیلی‌میل انجام داده درباره آینده خود این‌طور صحبت کرده است: «من مدت‌های زیادی است که مربیگری می‌کنم. واقعا دوست ندارم که فکر کنم بعد از جام‌جهانی روسیه چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. اگردر این فوتبال، حیوان در شکمم من را گاز بگیرد من به مربیگری ادامه‌ می‌دهم. (اگر انگیزه مربیگری داشته باشم). می‌خواهم احساس خوشحالی داشته باشم. اگر بتوانم همچنان مفید و موثر مربیگری کنم، شاید ادامه‌ دهم.»
تأثیر نتایج جام جهانی
بی‌تردید کارلوس کی‌روش با نتایجی که در ایران گرفته مشتریان زیادی دارد. اگرچه نتایج ایران در جام‌جهانی در این خصوص تاثیرگذار است اما این‌که فدراسیون ایران از حالا برای ماندگاری این مربی اقدام کرده، اتفاق مهمی تلقی می‌شود. ماندن کی‌روش در ایران می‌تواند فوتبال کشورمان را در بحث ملی به روزهای خوب برساند.


تعداد بازدید :  105