شماره ۱۱۵۶ | ۱۳۹۶ شنبه ۳ تير
صفحه را ببند
تیم ملی تکواندو از امروز به دنبال افتخارآفرینی در جام‌جهانی است
بازگشت سونامی و کیمیا

شهروند| تیم‌ملی تکواندوی ایران از امروز آماده حضوری قدرتمندانه در مسابقات قهرمانی جهان است. تکواندو کاران ایران با تیم جدید فنی در جهان به میدان می‌روند تا تا باز هم به روزهای خوب خود برگردند. امیدوار‌کننده‌ترین اتفاق در این مسابقات بازگشت کیمیا علیزاده و فرزان عاشور زاده به تیم‌ملی است.
اولین تجربه بین‌المللی بی‌باک
تیم ملی ایران برای اولین بار با هدایت مهدی بی‌باک در مسابقات بین‌المللی به میدان می‌رود. تیم‌ملی کشورمان در این رقابت‌ها با 14 ورزشکار شرکت می‌کند تا از نظر کیفی در سطح بالایی قرار داشته باشد. بی‌باک برای حضور در مسابقات جهانی بهترین‌های تکواندو را گلچین کرده و تغییراتی هم در نفرات اوزان مختلف به وجود آورده است. ناکامی تکواندو کاران ایران در المپیک انتقادات زیادی را برای این رشته همیشه مدال آور به دنبال داشت اما با تغییر کادر فنی و شوکی که به تیم‌ملی وارد شد درحال حاضر شرایط نسبتاً آرامی در این رشته حاکم شده است. اهالی تکواندو می‌گویند مهدی بی باک قهرمان اسبق تکواندو توانسته جو خوبی را در تیم‌ملی ایجاد کند و از حاشیه‌های المپیک در این تیم خبری نیست.
روحیه بالای ملی‌پوشان
قهرمانی در مسابقات جام ریاست‌جمهوری یونان که با حضور اکثر کشورهای جهان برگزار شد تأثیر خوبی روی روحیه ملی پوشان گذاشته و اعتماد به نفس زیادی به آنها داده است. ملی پوشان تکواندوی ایران معتقدند بی‌باک و دستیارانش نقش انکار ناپذیری در این قهرمانی داشته‌اند و می‌توان این عنوان را در مسابقات جهانی هم تکرار کرد و این رشته مدال آور را دوباره به اوج رساند.مهم‌ترین نکته درباره ملی پوشان تکواندو این است که آنها از نظر روحی در شرایط خوبی هستند و برای گرفتن بهترین مدال‌ها پا به مسابقات می‌گذارند.
پرچمداری کیمیا
کیمیا علیزاده اولین بانوی مدال آور تکواندو ایران در مسابقات جهانی و المپیک، پرچمدار مسابقات افتتاحیه قهرمانی جهان خواهد شد. با تصمیم فدراسیون جهانی تکواندو علیزاده برای حمل پرچم WTF در مراسم افتتاحیه مسابقات قهرمانی جهان 2017 لباس مخصوص فدراسیون با لوگوی جدید را بر تن خواهد داشت. کیمیا که بعد از المپیک با مصدومیت شدیدی دست و پنجه نرم کرد و پایش را به تیغ جراحی سپرد، برای اولین بار بعد از افتخارآفرینی در ریو روی شیاپ چانگ می‌رود. کیمیا در ریو با دو مصدومیت توانست مدال با ارزش برنز را برای ایران به ارمغان بیاورد و امید می‌رود که حالا با بهبودی کامل طلای با ارزش جهان را کسب کند.
بازگشت سونامی تکواندو
فرزان عاشورزاده، نابغه ایرانی تکواندو بعد از شکست‌های تلخش در ریو دوباره به تیم‌ملی برگشته و به دنبال جبران مافات است. او هم مثل کیمیا بعد از المپیک اولین‌بار است که روی شیاپ چانگ می‌رود و انگیزه زیادی برای کسب مدال طلا دارد. تیم‌ملی تکواندو در مسابقات جهانی در بخش مردان در بخش مردان با ترکیب آرمین‌هادی‌پور، فرزان عاشورزاده، میرهاشم حسینی، ابوالفضل یعقوبی، مسعود حجی‌زواره، پوریا عرفانیان، سعید رجبی و سجادمردانی و در بخش بانوان با ناهید کیانی، طیبه پارسا، کیمیا علیزاده، ملیکا میرحسینی، زهرا پوراسماعیل و اکرم خدابنده در مسابقات جهانی حاضر می‌شود.


تعداد بازدید :  190