شماره ۱۱۵۶ | ۱۳۹۶ شنبه ۳ تير
صفحه را ببند
فوتبالیست‌ها در مسیر تهران - استانبول

شهروند| یک‌سال قبل در چنین هفته‌ای (3 تا 9 تیرماه‌ سال 95) اتفاقات تلخ و شیرینی در ورزش ایران و جهان رخ داد که در ادامه به مهمترین آنها می‌پردازیم.
ناکامی شمسایی برابر بارسا
جدی‌ترین آزمون تیم تأسیسات دریایی تهران بعد از قهرمانی در لیگ ایران و جام باشگاه‌های آسیا حضور در جام باشگاه‌های جهان بود. وحید شمسایی به‌عنوان مربی - بازیکن سعی داشت به روند موفقیت‌آمیز خود ادامه دهد اما شکست برابر بارسلونا نقشه‌های او را بر هم زد. این رقابت‌ها که از 5 تیر‌ سال قبل آغاز شده بود، بامداد 9 تیرماه با شکست تأسیسات مقابل بنفیکا و کسب عنوان هشتمی جهان به پایان رسید.
طلسم سوریان شکست
بعد از این‌که حمید سوریان، پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ایران و قهرمان المپیک 2012 نتوانسته بود در 3 مسابقه انتخابی المپیک نتیجه لازم را کسب کند، 8 تیرماه‌ سال گذشته در آخرین فرصتی که با اعتماد محمد بنا به دست آورد، در استانبول موفق به کسب آخرین سهمیه المپیک برای کشتی ایران شد. این اتفاق که البته برای نابغه کشتی ایران و دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک خیلی خوشایند نبود، در فاصله یک ماه مانده تا برگزاری المپیک 2016 علاقه‌مندان به کشتی را نگران کرده بود.
ستاره‌های سرخابی در ترکیه
9 تیرماه‌ سال 95 بود که خبر پیوستن مهدی طارمی و رامین رضاییان به ریزه‌اسپور ترکیه شوک بزرگی را به هواداران باشگاه پرسپولیس وارد کرد. دقیقا یک روز قبل از انتشار خبر حضور آقای گل سرخپوشان در استانبول بود که باشگاه پرسپولیس از توافق با طارمی خبر داد اما او راهی ترکیه شد و همراه رضاییان به باشگاهی پیوست که هیچ‌کدام حتی یک دقیقه هم به صورت رسمی برایش به میدان نرفتند. این مسیر با سفر سجاد شهباززاده مهاجم وقت استقلال به ترکیه ادامه پیدا کرد و او نیز با پشت کردن به آبی‌پوشان به تیم آلانیااسپور ترکیه پیوست تا فوتبالیست‌های ایرانی در مسیر تهران - استانبول قرار بگیرند و منتقدان زیادی هم پیدا کنند.
مقاومت نفت جواب داد
در شرایطی که با مخالفت فدراسیون فوتبال انتقال امتیاز نفت تهران به ملوان منتفی شد، بازیکنان این تیم تهرانی در بلاتکلیفی محض قرار داشتند. بالاخره با تأیید مسئولان وزارت نفت این باشگاه به شرکتی واگذار شد که قبلا برای خرید پرسپولیس اقدام کرده بود و در تهران ماند. انتخاب علی دایی به‌عنوان سرمربی نفت تهران و تمدید قرارداد بازیکنان قبلی این تیم که هنوز به تیم‌های دیگر نرفته بودند،‌ ازجمله اقداماتی بود که باعث تحول در نفت شد.


تعداد بازدید :  137