شماره ۱۱۵۶ | ۱۳۹۶ شنبه ۳ تير
صفحه را ببند
رکورد فوق‌سنگین همچنان در اختیار ایران ماند
جوانان وزنه‌بردار بر بام قاره کهن
رئیس فدراسیون جهانی به تمجید از ایرانی‌ها پرداخت

شهروند| مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان 2017 در توکیو ژاپن هم به پایان رسید و ایران عنوان قهرمانی را کسب کرد. تیم‌ملی وزنه‌برداری ایران توانست برای دومین ‌سال پیاپی قهرمان مسابقات جوانان جهان شود اما در رده‌بندی مدالی ششم شد.
قهرمانی با 6 مدال
در مسابقات جهانی وزنه‌برداری جوانان فقط سه تیم ایران، ژاپن و آمریکا با ترکیب کامل در مسابقات شرکت کرده بودند. تیم‌ملی وزنه‌برداری ایران در این دوره از مسابقات با هشت وزنه بردار در این دوره از شرکت کرد که ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز توسط رضا بیرانوند، علی داودی و رحمان اورامه به دست آمد و ایران در رده مدالی ششم شد. اوت شدن علی داودی در دسته فوق سنگین از اتفاقات تلخ این دوره از مسابقات بود. البته ایران توانست در این دوره بعد از 5‌سال صاحب مدال طلای مجموع جوانان جهان شود. ایران توانست در رده‌بندی تیمی با 423 امتیاز اول شود و قهرمانی را به دست بیاورد.
رکورد فوق سنگین در اختیار ایران ماند
وزنه‌بردار ارمنی در شکستن رکورد دوضرب جوانان جهان که در اختیار سعید علی حسینی است، ناکام ماند. در رقابت‌های دسته فوق سنگین وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان، سیمون مارتیروسیان ارمنی نایب قهرمان المپیک ریو، در حرکت دوضرب به رکورد سعید علی حسینی حمله کرد. او پشت وزنه ۲۴۶ کیلوگرم قرار گرفت که موفق نشد این وزنه را بالای سر ببرد و رکورد جوانان جهان همچنان در اختیار سعید علی حسینی باقی ماند. علی حسینی در ‌سال ۲۰۰۸ رکورد ۲۰۶ یک ضرب، ۲۴۵ دوضرب و مجموع ۴۵۱ کیلوگرم را ثبت کرد و رکورد دار یک ضرب، دوضرب و مجموع جوانان جهان شد.
مرادی: مدال‌های خوشرنگ‌تر می‌خواهیم
علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با تمجید از عملکرد وزنه‌برداران جوان، درباره قهرمانی ایران در مسابقات جهانی می‌گوید: «جوانان ما بسیار پرتلاش ظاهر شدند و همه توان خود را به کار گرفتند تا برای ایران افتخارآفرینی کنند. اطمینان دارم با حمایت مسئولان ورزش از این رشته و پشتکار جوانان، در میادین آینده نیز بتوانیم مدال‌های خوشرنگی را برای کشورمان به ارمغان آوریم. در پیکارهای پیش روی جهانی و المپیک کار بسیاری خواهیم داشت، اما حتماً در مسابقات آتی این جوانان در صورت حمایت حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. البته وزنه‌بردارانی هم بودند که ناکام ماندند و با عذرخواهی از مردم ایران قول جبران دادند.»
تمجید رئیس فدراسیون جهانی
تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری که به تازگی در سمت خود ابقا شده، از وزنه برداران جوان ایران تمجید کرد. او درباره عملکرد ایرانی‌ها در مسابقات جهانی می‌گوید: «ایرانی‌ها عملکرد خوبی داشتند و حتی نفراتی که نتوانستند موفق باشند معلوم بود در تمریناتشان این وزنه‌ها را زده‌اند، اما شاید به دلیل استرس و یا سطح بالای مسابقات نتوانستند عملکرد اصلی خود را به نمایش بگذارند. باید به این جوانان افتخار کرد چراکه آینده وزنه‌برداری هستند.»


تعداد بازدید :  149