شماره ۱۱۵۶ | ۱۳۹۶ شنبه ۳ تير
صفحه را ببند
اخبار جهان

خبرهایی درباره بازداشت خانگی ولیعهد برکنار شده عربستان
ایسنا| یک مخالف برجسته عربستانی فاش کرد که ولیعهد برکنار شده عربستان تحت بازداشت خانگی قرار گرفته است. غانم الدوسری، مخالف برجسته عربستانی که مقیم لندن است در توییتی نوشت: «یک منبع عالیرتبه به من گفت که رهبران عربستانی بن نایف را فریب دادند، همان‌طور که قطری‌ها را فریب دادند. او نوشت: «ملک سلمان، پادشاه عربستان به او گفته بود، فایل‌ها و مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد خائن هستی اما بدون دردسر و تنش تو را عفو می‌کنیم». بعد به او گفت «به آن اتاق برو و با محمد بن سلمان بیعت کن». زمانی که محمد بن نایف با او بیعت کرد و ویدیو را گرفتند، بن نایف را تحت بازداشت خانگی قرار دارند و کسی نمی‌داند او کجاست.

توافق ارتش سوریه و مخالفان مسلح برای بیرون راندن تروریست‌ها
ایسنا| فرماندهان امنیتی سوریه و نمایندگان گروه‌های مسلح در استان درعا توافقی را امضا کرده‌اند که به درگیری‌ها در این شهر خاتمه می‌دهد و جنگ علیه گروه‌های تروریستی را متحد می‌کند. فرماندهان امنیتی سوریه و نمایندگان گروه‌های مسلح بعد از یک نشست امنیتی در حومه درعا با تشکیل کمیته‌های مشترکی جهت مشخص کردن گروه‌های تروریستی و جنگ با آنها موافقت کردند. به گفته منابع سوری نیروهای امنیتی سوریه در داخل درعا مستقر شده و پرچم سوریه را در تمامی محله‌های آن برافراشته‌اند. عملیات نظامی در داخل این شهر نیز متوقف شده تا به کسانی که می‌خواهند از آن خارج شوند، فرصت لازم داده شود.

وقوع انفجار در جده
مهر|  منابع خبری عربستان از وقوع انفجار انتحاری در جنوب شرق استان جده و بازداشت ۳ نفر خبر دادند؛ حال آنکه برخی منابع، محل این انفجار را منطقه «أجیاد» در مکه مکرمه ذکر کرده اند. به گزارش العالم، یک عامل انتحاری وابسته به یکی از گروه های تروریستی پس از محاصره نیروهای  امنیتی خود را منفجر کرد. اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که در  این انفجار هیچ یک از نیروهای امنیتی عربستان آسیبی ندیده‎اند. در همین حال، برخی منابع خبری محل این انفجار را منطقه اجیاد مکه مکرمه ذکر کرده اند.


تعداد بازدید :  197